Weinig vlakke stukken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Voor volgend jaar zijn we op zoek naar een groot skigebied met weinig vlakke stukken, dit ivm snowboarden.
Sölden komt vaak naar voren, maar daar zijn we al een paarbkeer geweest en willen wat anders.

We dachten aan Saalbach, Wilder Kaiser of Kitzbuhel, welke van de drie of ander skigebied komt hiervoor in aanmerking?

Welke gebieden zijn geschikt voor snowboarders en heeft veel blauwe pistes?

Alvast bedankt!

Tim

Persoonlijk vind ik dat in Kitzbuhel veel verbindings-paden tussen de pistes zijn. Nu lukt dat bij mij als skiër prima maar het lijkt me als snowboarder irritant omdat ik ze daar vaak zie knooien om vooruit te komen…

The ski is the limit

Wilder Kaiser ken ik niet maar ik zou Saalbach aanraden. Ook omdat je hier leuke "tochten" kunt maken van bijvoorbeeld Saalbach naar Hinterglem. Kijk anders eens op de pistekaart van Saalbach-Hinterglem!

The ski is the limit

In Skiwelt kun je ook super mooie tochten maken. Ook valt het wel mee hoeveel vlakke verbindingsstukken er zijn.

In saalbach-Hinterglemm heb je wel wat blauwe pistes. Wil je echter een groot gebied met veel brede pistes ga dan naar Kronplatz in Italië. Je kunt de berg daar van verschillende kanten naar beneden op brede pistes en er zijn op een paar stoeltjes liften na alleen maar gondels. Voor de gevorderden zijn er ook een aantal zwarte pistes te vinden. Wij zijn er nu 4x geweest in de voorjaarsvakantie. Vaak erg mooi weer gehad. Apres ski kun je vinden bij het grote dalstation aan de kant van Bruneck. Zaten een paar keer in Sant Vigilio in een mooi groot modern apartement. Je hebt geen last van verbredingpaden.

Veel blauw maar weinig vlak??
En wat zou dat met snowboarden te maken hebben??

Welk gebied ben je nu geweest??

Übung macht den meister!!!

ik heb in st Anton blauw gezien dat in andere skigebieden doorgaat als donker rood!

gang is alles, remmen voor homo's...

Kitzbuhel / kirchberg zou ik niet doen, niet zo’n goede ervaring mee, veel gestept en geploeterd. Saalbach, Mayrhofen, Kaltenbach of Ischgl vond ik stukken fijner op het snowboard.

In Skiwelt kun je ook super mooie tochten maken. Ook valt het wel mee hoeveel vlakke verbindingsstukken er zijn.

Tim op 30 jan. 2013 22:21

Ik weet niet in welke skiwelt jij bent geweest maar waar wij komen worden snowboarders gek van de vlakke stukken hoor , we hadden 2 snowboarders bij ons en die hebben haast meer gelopen dan geboard

he-ho lets go

Dan zal het Saalbach worden denk ik, de ervaringen van anderen zijn erg positief.
@rfkangoo: ik ben net terug uit Solden, veel blauwe maar geen vals plat, ideaal voor snowboarders.

Met rode pistes heb ik ook geen moeite, maar vond blauw veel leuker, rood is maar ploeteren :-)

Nu nog op zoek naar een grooooooot chalet in Saalbach, we zullen waarschijnlijk wel met een groep van minimaal 20 man zijn.
Dus als er nog tips zijn, heel graag

Tot zover alvast bedankt!

Kronplatz ziet er inderdaad ook erg goed uit, is het daar een beetje gezellig?
Wij zijn namelijk gek op apres aki :-)

Ik kom al jaren als skieer in Saalbach-H. Vorig jaar ben ik met mijn neefje geweest. Hij is boarder en toen kwam ik erachter dat je het in Saalbach ook niet heel gemakkelijk hebt. Vooral aan de noordkant tussen Saalbach en Hinterglem zijn wel wat stukken die te vlak zijn voor een snowboarder waardoor hij uit de bindingen moest of waar ik hem moest trekken.

Wij gaan ook al jaren naar Saalbach ! Ben zelf ook boarder , en je moet gewoon goe kijken naarwaar je wil ! Meeste piste goed toegankelijk , alleen als je verbindingsstuk neemt naar andere piste is het effe snelheid nemen en zorgen dat je de pas goed oversteekt ! Voor de rest vind ik dit een zeer leuk skigebied , voor ieder wat wils !
Veel plezier daar
Wat chalet betreft , wij zijn al paar jaar naar Landal geweest ( viehofen ) en dit jaar naar Vorderglem . Dact dat landal wel grote appartementen had , alleen met de auto naar saalbach dan , maar is gewoon in de berg parkeren ! Bij vertoon van skipas , gratis parkeren

Juist terug van Ischgl ( shortski ) is zeer tof gebied , maar je moet toch soms ook uitkijken naar de verbindingsstukken . Maar ook zeker aandrader voor boarders . Ligt ook kussen als je eens jumpke wil doen :)

Nadeel van Saalbach voor zowel skiers als boarders: als er liften dicht gaan i.v.m. weersomstandigheden (wat vorig jaar kerstvakantie veelvuldig gebeurde, zonder aankondiging, midden op de dag) kun je alleen maar naar beneden skien en de bus pakken (vergeet een nette rij als er Russen zijn…) Uren moeten wachten om terug te komen in Saalbach…

@gast386: kom jarenlang in Hinterglemm, welliswaar in februari, nog NOOIT meegemaakt dat er een lift dichtging ivm weersomstandigheden of wat dan ook… en russen ??? kun je op een hand tellen hoor !
't is gelukkig geen Ischgl.

Vorig jaar, 2e week kerstvakantie: 3 dagen achter elkaar liften die dicht gingen waardoor je niet terug kon naar Saalbach. En Russen die brutaal voorkropen bij de bushalte… In ons hotel (Hotel Panther, Saalbach) zaten ook veel Russen, maar die gedroegen zich netjes. Dus meer dan een hand vol…

@Gast386… ik zei al dat ik over februari en maart spreek… en over Hinterglemm… de russen zitten inderdaad in Saalbach… en echt een handvol hoor in deze maanden. Blijkbaar is Kerst te koud in Rusland… maar nogmaals in februari en maart geen gesloten liften hoor ! En waar dit topic over ging: wij hebben in onze groep ook enkele snowboarders en weinig gemopper over vlakke stukken !

Nou, wat mij betreft is het duidelijk, Saalbach!
Nu nog even overleggen met de rest van de groep en een leuke acco zoeken.

Thnx!

In Skiwelt kun je ook super mooie tochten maken. Ook valt het wel mee hoeveel vlakke verbindingsstukken er zijn.

Tim op 30 jan. 2013 22:21

Ik weet niet in welke skiwelt jij bent geweest maar waar wij komen worden snowboarders gek van de vlakke stukken hoor , we hadden 2 snowboarders bij ons en die hebben haast meer gelopen dan geboard

michel op 31 jan. 2013 06:46

Ik weet niet in welke skiwelt jij bent geweest maar als ik daar ga snowboarden heb ik het prima naar m’n zin. Zou er geen pad weten waar ik zou moeten lopen.
Maar noem mij maar een pad waar ik eventueel toch zou moeten lopen, dan kan ik er over 3 weken rekening mee houden.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie