Pistes moeilijkheid in Saas-fee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saas-Fee

Thanks dat is inderdaad een goede.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Op Fatmap gekeken en het lijkt erop dat Saas-Fee over het algemeen niet moeilijker lijkt dan rood in Zermatt.
Het stuk bij gornergrat en de rode piste grunsee lijken aanzienlijk steiler dan wat je bij saas-fee tegenkomt.
Donderdag en vrijdag wel lessen in een groepje van 4, en daarna er zelf op uit.

Iedereen bedankt voor de tips, daar kan je echt wat mee.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Strak plan, niet te druk om maken en lekker gaan genieten! Stukken waar je twijfelt aan eigen kunnen, maken je (binnen redelijk grenzen ;)) alleen maar beter. Alleen stukjes doen die je al goed beheerst zijn niet echt leerzaam en te hoog grijpen helpt ook niet. Dit is waarschijnlijk net lekker.

Edwin van Riel

Nou vandaag les gehad van de schweizer ski schule, ik heb weleens beter les gehad.

De groep bestond uit 4 waarvan er 2 nog echt beginners waren.
Dus alleen de hele makkelijke rood gedaan en dus niet 10b (panorama) echter deze heb ik zelf op het einde van de dag zelf maar gedaan het ging goed. Het stukje… is inderdaad wel best lastig maar een bocht of 6 en je hebt ook dat weer gehad.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Mooi dan toch! Geen indeling op skiniveau daar? Anders gewoon morgen even vriendelijk aangeven bij de skischool dat je iets andere verwachtingen hebt.

Edwin van Riel

Jawel indeling per nivo. Alleen waren er maar 3 groepen in totaal.

  1. Die nog nooit op de skis hadden gestaan.
  2. (Waarin ik zit) met nu dus mensen die echt net van snowplow afkomen.
  3. Die offpiste en zwart afknallen.

Ze hebben 6 niveaus maar door de weinige aanmeldingen zijn er maar 3 groepen waarvan de groep waarin ik zit (4man dus) de grootste is. Voordeel is is dat de 2 mindere uit de groep er morgen niet zijn, dus moet goed komen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ze hebben 6 niveaus maar door de weinige aanmeldingen zijn er maar 3 groepen

MountainHugger op 20 dec 2018 22:10

Dat is het nadeel van buiten het hoogseizoen gaan, maar de voordelen wegen daar wel tegenop denk ik ;)

Annoying skiers since 2003

gewoon melden aan de skischool: je neemt les om iets bij te kunnen leren. Als de hoogste groep niets meer te bieden heeft: ofwel geld terug ofwel extra skileraar voorzien (op deze manier heb ik ooit 1 zinloze les gehad bij ESF Les2Alpes, maar daarna 2 dagen privéles + 2 dagen met 3 zonder meerkost)

Glide on!

Klopt, als ze willen kunnen ze gewoon het groepje splitsen. Allemaal niet goedkoop, dus binnen redelijke grenzen gaan ze gewoon zorgen dat je tevreden bent ;)

Maar goed, als de 2 minste vd 4 er n iet zijn, ruimt dat al lekker op zeg maar ;)

Edwin van Riel

Het is altijd moeilijk te bepalen wat een ander steil vind. Volgens mij valt het in Saas Fee allemaal wel mee. Ook de zwarte pistes zijn er niet echt steil.

sterko op 9 dec 2018 17:53

Sterko, correctie op je bericht: de zwarte onder langfluh is op een punt echt diep zwart.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Plaats een reactie