ski amade

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

Goedendag
Als je in maria alm slaapt kom je dan makkelijk door het het gebied of moet je vaak met de bus of is alles ski end te doen ?
Ski amade lijkt me een leuk gebied maar ben bang dat het allemaal kleine gebiedjes zijn die je per bus aan kan doen .
Wie kan me hier wat informatie over geven ?

Als je in Maria Alm verblijft, zit je helemaal in een uiterste uithoek van het gebied. Het is niet ideaal om vanuit daar naar een ander gebied te gaan. Alleen het Gasteinertal, Großarl en St. Johann / Alpendorf liggen redelijk in de buurt.

Ga er maar vanuit dat je bijv. Schladming niet zult halen (zeker 1,5 uur rijden met de auto).

Hup Willem II

Even over de topictitel… Je hebt het hier over de Salzburger Sportwelt maar in je topic over Maria Alm. Maria Alm ligt echter niet in de Salzburger Sportwelt maar in het gebied Hochkonig.
Vanuit Maria Alm naar de Salzburger Sportwelt is niet skiënd te doen!

In Maria Alm kan je skiën bij het gebiedje van Natrun of het gebied van de Aberg.
Natrun is vanuit het dorp te bereiken, de Aberg is prima te doen met skibus.

Indien je op de Aberg gaat skiën kan je vanuit daar ook skiën naar de dorpen Hintermoos, Hinterthal, Dienten en Muhlbach en weer terug. Hierbij hoef je geen gebruik te maken van een skibus want alles is met elkaar verbonden.
Je kan dus binnen de Ski Amade het gebied Hochkonig afgaan.

Thank God summer is over!

@gast269 en @Lisa. Maria Alm ligt wel in het Ski Amade en tevens in Salzburger sportwelt.
Salzburger sportwelt is heel groot van Kaprun/Zell tot Schladming en van noord naar het zuiden van Salzburgerland. Hierin valt ook het Ski Amadè met zijn 850 km verdeelt over verschillende dorpen.
Onder het Ski Amadè valt ook regio Hochkönig met de dorpen Maria Alm, Dienten en Mulbach ong 150 km aaneengesloten piste. Gasteinertal, Alpendorf tot Wagrain, Kleinarl etc kijk voor meer skigebieden die tot het Ski Amadè behoren op http://www.skiamade.com Zelf heb ik een liftpas (seizoenspas) voor Ski Amadè maar voor 100 euro meer kan ik in het hele Salzburgerland skiën.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie