skilessen kind van 10 voor het eerst

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinarl

Voor degenen die Kleinarl kennen; ik ga met mijn dochter van net 10 skiën. Ze gaat voor het eerst. Tegen de tijd dat we gaan (eind febr) heeft ze wel 5 lessen op een rolbaan gehad, maar ik merk dat ze het allemaal erg spannend vindt dus ik vermoed dat de sneeuw ook wel even wennen zal zijn :-)

Hoe gaan de lessen in Kleinarl als je als beginner geen 4 meer bent? Kan iemand daar meer over vertellen? Zouden er meer kinderen zijn die al ietsje ouder zijn en voor het eerst op de latten staan?

Andere vraag; ik wil natuurlijk zelf ook graag skiën. Als zij les heeft en ze wil dat ik de 1e 2 dagen in de buurt blijf; is er dan een fatsoenlijke piste, bij de skischool in de buurt, die ik zelf een paar keer kan doen?

Bij kleinarl heb je wel een paar fatsoenlijke pistes die zeker ook voor iemand die al vaker heeft geskied leuk zijn. keuze uit een rode en blauwe piste.

Kleinarl heeft een leuke afdaling vanaf boven bij het Absolut park, deze kun je best een paar keer doen.
Heeft ook nog een stukje 2 mogelijkheden en is lekker lang.

Dienten Die Alte schule

Om te beginnen is het ERG knap dat ze de rollerbaan gedaan heeft.Sneeuw zal ze VEEL leuker vinden.Rollerbaan is best eng voor kinderen ik zou het niet gauw doen.
Ze zal waarschijnlijk in een groepje komen met jongere kinderen (indeling naar niveau )
Zorg dat je niet te lang blijft kijken is heel moeilijk maar rustiger voor het kind.
Kijk gedurende de dag of de lerares goed is en dat je kind niet telkens achteraan bezig is.Zo ja vraag een andere lerares. Zondag is vaak de begin dag als het druk is zal er niet veel van skiën komen.Je kan ervoor kiezen zelf met haar bezig te zijn die dag maar maak een reservering voor maandag.Tussen de middag weg blijven en laat haar eten met de groep is leuker voor haar en rustiger.
Ga zelf idd ook skiën maar blijf niet bij de skischool dat ziet ze.De lerares heeft een opleiding gehad en zij weet normaal gesproken wat ze doet.Ze zal veilig de kinderen weer afleveren.
O ja je dochter goed insmeren met factor 50.Boek voor de volle week aan het eind van de week zijn de groepen meestal kleiner met als afsluiting een wedstrijd op vrijdag met medaille altijd leuk voor thuis.Veel plezier

Je zult zeker oudere kinderen treffen die voor de eerste keer gaan skieen, echt niet iedereen begint met 4 jaar, hoor. Als je zelf de eerste dag (en) aan de kant van Kleinarl bliijft, dan heb je bovenin een paar mooie pistes en vanaf het middelstation een mooie dalafdaling. Deze dalafdaling komt onderaan de stoeltjeslift uit, als je onderaan iets naar rechts skiet, kom je bovenaan de beginnerswei uit. Evt. stukje teruglopen of met de beginnerssleeplift en je kan weer terug naar de stoeltjeslift. Allemaal heel goed te doen, maar probeer wel uit het zicht van je dochter te blijven in het begin. En lekker genieten!

@DJsmids dank! Ik heb de skischool ook even aangeschreven en die hebben een leuk berichtje aan mijn dochter geschreven :-) Dat maakt alvast een hele goede indruk.

Allemaal dank voor jullie reacties, we hebben vast een topvakantie straks!

Plaats een reactie