skischool Kleinarl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinarl

Wij gaan dit jaar met onze 3 mannen (4-5-7 jr) naar Kleinarl. De jongens gaan op skiles. Ze hebben alledrie 1 week geskied. De jongste 2 hebben nog niet zo veel gedaan. Ik verwacht dat zij dan ook beneden zullen blijven in het “Pingo” land. De vraag gaat over de oudste. Die pakt het skien al redelijk op. Dus die zal met een skiklasje verwacht ik naar boven gaan. Volgens mij komen alle skiklassen rond het middaguur weer bijeen in het dal en lunchen ze daar. Klopt dat inderdaad? Gaan ze dan skiend terug? Ik zag namelijk dat de dalafdaling een rode piste is. Ik heb wel referenties gelezen van de skischool, maar die zijn al weer enkele jaren oud. Hebben jullie goede ervaring met de skischool. Zijn er veel NL skileraren? Klopt het dat de groepjes nooit groter zijn dan 7 kinderen.

Topic even verplaatst naar het Kleinarl subforum. Daar weten ze wel raad met dit soort vragen.

MAND!

Hee Koen,

Wat leuk dat je naar Kleinarl gaat! Wanneer ga je?

Ik denk dat ik je wel antwoord kan geven op je vragen, ik heb ze hieronder even opgezet en beantwoord:

De bekendste skischolen zijn Schernthaner en die van de Robinson Club Amadé. Ik heb geen ervaring met Robinson Club, want dit hotel staat pas enkele jaren in Kleinarl.

Pingoland
Wanneer je kinderen beneden blijven, zullen de allerkleinste verblijven in Pingo land, dat is een kleine weide naast de skischool. Circa 50 meter van de stoeltjeslift "Champion Shuttle"

Of deze kinderen gaan naar de oefen-skiweide aan de andere kant van de stoeltjeslift en zullen ze aldaar hun skilessen volgen.

Vraag: "Volgens mij komen alle skiklassen rond het middaguur weer bijeen in het dal en lunchen ze daar. Klopt dat inderdaad?"
Dat weet ik niet zeker, het is voor mij ook al een tijd geleden dat ik op skiles heb gezeten. Ik zie wel vaak dat skiklasjes bij restaurant "Galler" plaatsnemen. Dit is het restaurant bij het middelstation. De kleinsten zitten vaak bij Hotel Zirbenhof (direct naast de lift).

Vraag: Gaan ze dan skiend terug?
De Dalabfahrt is idd een rode piste, echter hinkt dit tegen blauw aan. er zijn 2 wat moeilijkere stukken, maar ik verwacht dat een kind minder snel schrik heeft dan een volwassene en hier gewoon naar beneden skiet met de skileraar en zijn klasje. Je hoeft je geen zorgen te maken de leraar, deze laat het kind onverantwoordelijk naar beneden skien. En anders gaan ze met de lift.

Vraag: "Hebben jullie goede ervaring met de skischool?"
Het is voor mij al meer dan 10 jaar geleden, maar Schernthaner staat bekend als een goede leerschool met leuke en spontante leraren. Geen levendige studenten die komen voor de bijzaken, maar goed opgeleide skileraren die de kinderen het plezier van het skien over willen dragen.

Vraag: "Zijn er veel NL skileraren?"
Ik weet niet hoe het dit jaar staat met de Nederlandse skileraren, maar over het algemeen zijn er genoeg (circa 5 à 6).

Vraag: "Klopt het dat de groepjes nooit groter zijn dan 7 kinderen."
Of het 7 kinderen zijn weet ik niet, maar de groepjes die ik op de piste zie, zijn idd niet groot.

Ik hoop je hier mee voldoende geholpen te hebben.
En fijne vakantie toegewenst!

Hup Willem II

Nicky, bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Wij gaan in de week van carnaval, vanaf 18 februari. Ik heb zelf ook even met de skischool gebeld. De kinderen die inderdaad al een beetje kunnen skien gaan naar boven en blijven daar tussen de middag. Dat wordt voor ons dus organiseren om samen te kunnen lunchen.

Koen, wij gaan dit jaar ook naar Kleinarl nadat we daar vorig jaar zijn geweest. Ik heb een dochter van 5 en een zoon van 7. Voor mijn zoon geldt hetzelfde als voor jouw oudste en ik vraag me hetzelfde af (waar zijn ze met de lunch en hoe komen ze beneden). In tegenstelling tot Nicky denk ik namelijk dat de rode piste het dorp in wel degelijk pittig is (sommige stukken). Maar wat ik wel weer met Nicky eens ben is dat kinderen hier anders mee om gaan en de skileraren zullen nooit iets onverantwoords doen. Bij twijfel zullen ze de stoeltjeslift naar beneden nemen.
Verder zijn vrijwel alle skileraren Nederlands en erg enthousiast en goed met de kinderen (tenminste, bij die Pingu skiclub - die raad ik overigens aan). Niks dan lof voor de skischool, er is veel vertier voor de kinderen en het gaat erg speels allemaal voor de allerkleintjes. De groepjes zijn niet al te groot, inderdaad in de orde van 6-9 kindjes. Wij vonden het vorig jaar geweldig voor de kinderen, daarom gaan we ook terug. Ik denk niet dat je er spijt van krijgt.

Veel plezier!
Groet,
Jeffrey

Jeffrey,
Bedankt voor jouw reactie. Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om jou nog een vraag te stellen? Wij willen de kinderen inderdaad aanmelden bij de skischool met Pingo. Nu zag ik dat voor de kleinsten de skiklassen al beginnen op zondagmorgen. Voor de iets ouderen begint de les pas zondagmiddag. Ik neem aan dat ze eerst beoordelen in welk niveau de kinderen gaan skien. Moeten de kinderen zich dan toch niet allemaal 's morgens melden? Of is de indeling puur op leeftijd, dus tot en met 6 bij Pingo. En vanaf 7 jaar in andere groepjes waarvan de lessen dan pas zondagmiddag beginnen. Hoe ging dit vorig jaar? Bij voorbaat dank voor jouw reactie.

Koen, ik weet het eerlijk gezegd niet precies. Vorig jaar waren ze natuurlijk een jaartje jonger en hadden ze alletwee nog nooit op ski’s gestaan. Een pizzapunt maken met de ski’s was al een hele uitdaging. Na iets wat inderdaad lijkt op voorskien kwam mijn dochtertje in een groepje met de allerkleinsten, en mijn zoontje in een groepje leeftijdsgenootjes die nog wel beginner waren (maar het door hun leeftijd sneller zullen oppikken). Eerlijk gezegd verwacht ik dat nu weer, waarbij mijn dochtertje dit jaar niet bij de allerkleinsten zal komen en mijn zoontje (de oudste dus) waarschijnlijk ook nog wel in een groep komt die 1 of 2 dagen beneden in het dorp zal blijven om het weer een beetje op te pikken. Maar ook voor ons is dat koffiedik kijken, ik heb me ook afgevraagd hoe dat zal gaan. Ik weet ook niet meer of de iets ouderen later beginnen, ik wacht wel af, bij aankomst op zaterdag (traditioneel een chaotische dag, maar dat is in elk dorp zo) zullen we wel horen wat er verwacht wordt op zondag.
Samenvattend kan ik je nauwelijks helpen bij deze vraag, behalve dat ik kan bevestigen dat ze eerst zullen voorskien. Maar of dat voor de 2e jaars van een jaar of 7 ook geldt…geen idee.
Groet,
Jeffrey
P.S.: Wij gaan pas eind februari een week na jullie, anders hadden we elkaar ongetwijfeld getroffen, het is tenslotte redelijk kleinschalig allemaal.

Beste Koen,
Wij komen al een aantal jaren in Kleinarl en onze 3 jongens hebben dan skiles bij Skischule Kleinarl. Prima skischool; zeer tevreden over.
De skiklassen voor de kleinsten van 4-6 jaar bij de Pingoclub beginnen op zondagmorgen om 10.00 uur; onze jongste heeft hier toen hij 4 jaar was zijn eerste lessen gehad; werd toen bij leeftijdgenootjes ingedeeld. Zij blijven een paar dagen bij de skischool en gaan dan naar de kleine sleeplift iets verderop; dit is allemaal op loopafstand. Bij de Pingoclub hebben ze tussen de middag anderhalf uur pauze en eindigen ze om half 4; tenminste dat was 2 jaar geleden zo.

Voor de ouderen kinderen begint het voorskien op zondagmiddag half 1. Zij worden dan in groepen verdeeld; de ervaren groepen gaan gelijk door naar boven; onze zoon die het jaar ervoor nog in de Pingo club zat, is woensdagmorgen naar boven gegaan. Zij bleven nog 2 dagen eerst beneden.
Op maandagmorgen komen er soms nog wat kinderen bij die dan pas met de les beginnen dus ook op maandagmorgen is er eerst voorskien. Dit duurt echter niet zo lang aangezien de meest al op zondagmiddag beginnen met de les.

Wat betreft het lunchen;
de groepen die beneden blijven hebben anderhalf uur pauze; van half 1 tot 2 uur en hierna nog skiles tot half 4. De groepen die boven zijn hebben 1 uur pauze; volgens mij van half 1 tot half 2 maar dit weet ik niet meer zeker. Zij zijn in elk geval om 3 uur klaar en dan haal je ze boven bij het middenstation weer op.
Je kunt dan met ze naar beneden skien of met de lift gaan. Op zich is de dalafdaling goed te doen; zeker voor de kinderen die al wat ski ervaring hebben.
En met de lift ben je in 10 minuten weer in het dorp.

Hopelijk heb ik je zo voldoende geholpen en wellicht tot straks in februari; wij gaan ook in de week van 18 februari.

Ik heb goede ervaringen met de skischool.

Moet je de ski school op voorhand boeken en kan dit voor halve dagen? Is dit ook voor volwassenen. Mijn zoon van bijna 8 kan redelijk goed skiën, mijn man nog niet. De andere halve dag zouden we graag andere dingen doen.
Groeten
Sofie

Hi Sofie,
Je hoeft de skischool niet van te voren te boeken. Je man zal je wat makkelijker kunnen regelen wat hij wil, maar of je ook voor je zoon halve dagen kan boeken, dat weet ik niet precies, maar het zou me niet verbazen als dat gewoon kan. Mijn zoon is ook 8, hij gaat straks in februari voor het derde jaar naar Kleinarl en eigenlijk denk ik dat het voor hem nog wel goed is om hele dagen les te hebben, maar je brengt me wel op een idee. Misschien kan ik de tweede helft van de week de middagen met hem ‘vrij’ skien… Maar al met al heb ik nu het complete antwoord dus niet voor je, behalve dan dat je je niet druk hoeft te maken of je vooraf iets moet regelen. Gewoon op de dag van aankomst de skischool binnen lopen en het is zo geregeld. Gaat allemaal vrij relaxed in Kleinarl.
Groet,
Jeffrey

Je kunt alleen 's morgens boeken. Alleen voor een hele week is het verschil maar € 13. Je kunt dus beter alles boeken, dan kan jullie zoon ook 's middags skien als hij zin heeft. Onderstaand de website waar je bijna alles op kunt vinden:
http://www.skischule-kleinarl.at/de/home/kinderskischule/for…
Voor volwassenen kun je ook alleen 's morgens boeken.
Je hoeft niet op voorhand te boeken. Voor de kinderen begint de skiles pas op zondagmiddag. Dat is wel fijn, want dan hoef je zaterdag nog niets te regelen.
koen PS wij gaan volgend jaar ook terug naar Kleinarl, het is ons goed bevallen.

Je kunt alleen 's morgens boeken. Alleen voor een hele week is het verschil maar € 13. Je kunt dus beter alles boeken, dan kan jullie zoon ook 's middags skien als hij zin heeft. Onderstaand de website waar je bijna alles op kunt vinden:
http://www.skischule-kleinarl.at/de/home/kinderskischule/for…
Voor volwassenen kun je ook alleen 's morgens boeken.
Je hoeft niet op voorhand te boeken. Voor de kinderen begint de skiles pas op zondagmiddag. Dat is wel fijn, want dan hoef je zaterdag nog niets te regelen.
koen PS wij gaan volgend jaar ook terug naar Kleinarl, het is ons goed bevallen.

Plaats een reactie