'makkelijke' blauwe pistes in Flachau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Hallo,

Over een paar weken ben ik vier dagen in Flachau. Ik ben beginner, dus ik zoek een aantal tips voor mooie, brede, blauwe pistes.

Iemand een kenner en wat nummers voor mij?

Bart

Hallo,

Over een paar weken ben ik vier dagen in Flachau. Ik ben beginner, dus ik zoek een aantal tips voor mooie, brede, blauwe pistes.

Iemand een kenner en wat nummers voor mij?

Bart

BartVB op 2 feb 2018 11:32

Ik zou adviseren om de eerste dagen dan lekker met een skileraar op pad te gaan. Dan leer je snel genoeg de pistes kennen die je aankunt en je verbeterd tegelijkertijd flink je techniek zodat je in de loop van de week steeds meer aan kunt.

Born to Ride

Ga met de Achterjet omhoog en pak dan de Starjet 3 verder omhoog. Dan lekker de piste 3 pakken terug naar de Starjet 3, die kun je op meerdere manieren ‘nemen’. Pak deze vanaf boven aan de linkerkant richting bergstation Achterjet en dan daar voor weer rechts naar de Starjet 3.
Let op, want in piste 3 zit (vanaf boven gezien) rechts een steil stukje afdaling.
Voor een beginner kun je beter naar Wagrain gaan, pistes 39 en 40. Have fun!

*bericht bewerkt door Patrick71 op 02 feb 2018 12:39

Piste riderrrrr

Piste 3 staat als rood gekwalificeerd op de pistekaart? Geen idee of dat terecht is overigens.

Piste 3 staat als rood gekwalificeerd op de pistekaart? Geen idee of dat terecht is overigens.

HN65 op 2 feb 2018 12:54

Klopt, heel veel is rood in Flachau. De blauwe naar beneden is geen echte piste maar meer een pad.
De rode pistes zijn wel echt rood, niet lichtrood voor beginners. Op sommige stukken wel te doen, zoals de 3.

Piste riderrrrr

Dan sluit ik mij aan bij het advies om les te nemen. Het ziet er opvallend niet blauw uit op de kaart.