Tips Snowboarden Flachau en Zauchensee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

Vanaf zaterdag 3 maart ben ik aanwezig in het Salzburger Sportwelt, ons appartement ligt in het plaatsje Flachauwinkl. Nu zit ik een beetje de pistekaart te bekijken om te achterhalen welke pistes ik echt moet gaan pakken. Ik ben een eenplankige blije glijer met niveau 4/5, goede beginner dus. Rode pistes in Nauders waren over het algemeen geen probleem als deze wat breder waren. Smalle pistes hebben niet mijn voorkeur, maar steppen vind ik echt het minst fijn. Hebben mensen tips voor mij? Gaan waarschijnlijk ook nog wel een dag(deel) naar andere gebieden binnen het Sportwelt met de auto dus tips daarvoor zijn altijd welkom! Mooie plekken om te lunchen zijn ook zeer welkom!

Alvast bedankt. (Ik kon in de oudere topics niet veel vinden daarom dit topic. Mocht ik daar toch over heen gelezen hebben hoor ik dat ook altijd graag)

Niemand? :(

Zal zo even op de kaart kijken hoe, wat, waar. Maar kan je alvast vertellen dat er voor blije glijders heerlijk te glijden is daar!

Zal zo even op de kaart kijken hoe, wat, waar. Maar kan je alvast vertellen dat er voor blije glijders heerlijk te glijden is daar!

Helen op 27 feb 2018 20:32

Dank je :)

Zauchensee is waarschijnlijk wel iets zwaarder boarden (de roden zijn daar steiler dan in Flachau) maar dat maakt de omgeving en de rustige pistes zeker goed!!
Flachau is overal lekker glijden, behalve t blauwe pad onder de starjet 3!!
Veel plezier in t funpark van flachauwinkl 😉!

Alles in zauchensee en flachauwinkl is prima te boarden. De zwarte 4 en 10 in zauchensee kunnen misschien wat lastig zijn, afhankelijk van de sneeuw condities. Ook de weltcupstrecke kan lastig zijn later op de dag als ie vol ligt met buckels. In flachauwinkl is alles mellow en goed te doen.
Zauchensee is mooiste deel van t hele gebied naar mijn mening. Flachau zelf vind ik beduidend minder, afdalingen van flachau naar wagrain wel leuk om te doen (blauw soms smal). Rondje vanuit de graffenberg van wagrain naar alpendorf is bij oke sneeuw best leuk voor een dagje. Alpendorf ligt wel laag dus laatste stuk tot in t dal kan best lastig zijn.

@An32 Dat blauwe pad ga ik dan maar mijden! Dank je, gaat goed komen. Hoor veel goede verhalen over dat park ja! Hopelijk is het ook geschikt voor beginners.
@Pascal6, dank je. Zover ik kan zien kan ik ook langs die twee zwarte op, dus ga eerst kijken hoe de rest gaat. De dal richting Flachauwinkl ligt op het oosten als ik goed zie. Die zal er dan waarschijnlijk nog redelijk bij liggen aan het eind van de middag? Waarschijnlijk gaan we kijken of we een tocht kunnen maken naar Wargrain/Graffenberg. Is het slimmer om daar met de auto naar toe te gaan of zijn de bussen prima?

Tip voor een dagdeel: Reiteralm/Gleiming (half uur rijden). Veel mede-boarders (ook veel board leraren/lessen) en precies wat je zoekt: veel brede rode pistes die lekker doorlopen maar niet overdreven moeilijk zijn.

De rode 31 richting Wagrain, heerlijk, lang, breed, snelheid! Heb er zelf heerlijk op mijn plank gesurft, geen problemen.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Klink goed! Ga dit doorgeven aan mijn mede reisgenoten.

*bericht bewerkt door Waalzicht op 28 feb 2018 08:20

Neem een skiër mee op vakantie, heb je altijd een persoonlijke sleeplift in de buurt ;)

Setting forth in the universe

Neem een skiër mee op vakantie, heb je altijd een persoonlijke sleeplift in de buurt ;)

Para op 28 feb 2018 09:55

Zijn met 3 boarders en 1 skiër, waarbij de laatste de minst ervaren is.laten we hem dat maar niet aandoen :P

*bericht bewerkt door Waalzicht op 28 feb 2018 10:48

Zijn met 3 boarders en 1 skiër, waarbij de laatste de minst ervaren is.laten we hem dat maar niet aandoen :P

Waalzicht op 28 feb 2018 10:47

Haha, fair enough, dan moeten de boarders elkaar maar omstebeurt duwen ;)

Setting forth in the universe

Let er even op dat de kant van Zauchensee en de kant richting Kleinarl niet direct met elkaar verbonden zijn. Je moet even een bus pakken tussen de 2 dal stations.

Mooie trip om te maken is beginnen in Flachau en dan naar de top om af te dalen tot halverwege de rode 33. Daar de G-link nemen, welke je in over het dal naar de Graffenberg neemt. Je kunt nu in helemaal door tot aan alpendorf en weer terug.

Als je nog een keer lekker wil eten met zijn allen, zou ik zeker Gasthof Sattelbauer aan raden. Deze ligt in Flachau op een helling. Je kunt om hoog met de Taxi en dan naderhand naar beneden met de rodelbaan. Ze hebben daar een goeie keuken met een houtskool oven. Ze hebben daar een heerlijk stuk varkenschouder uit de oven, waar het water me uit de mond van loopt als ik er aan terug denk. Deze moet je wel een dag van te voren reserveren btw.

Let er even op dat de kant van Zauchensee en de kant richting Kleinarl niet direct met elkaar verbonden zijn. Je moet even een bus pakken tussen de 2 dal stations.

Mooie trip om te maken is beginnen in Flachau en dan naar de top om af te dalen tot halverwege de rode 33. Daar de G-link nemen, welke je in over het dal naar de Graffenberg neemt. Je kunt nu in helemaal door tot aan alpendorf en weer terug.

Als je nog een keer lekker wil eten met zijn allen, zou ik zeker Gasthof Sattelbauer aan raden. Deze ligt in Flachau op een helling. Je kunt om hoog met de Taxi en dan naderhand naar beneden met de rodelbaan. Ze hebben daar een goeie keuken met een houtskool oven. Ze hebben daar een heerlijk stuk varkenschouder uit de oven, waar het water me uit de mond van loopt als ik er aan terug denk. Deze moet je wel een dag van te voren reserveren btw.

Tosti op 28 feb 2018 13:41

Die Gasthoff gaan we reserveren, dank je :)

Plaats een reactie