Flachau en Wagrain altijd zo druk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Hoi allemaal,
Wij zijn in de voorjaarsvakantie oa naar Flachau en Wagrain geweest. Wij vonden het megadruk daar in vergelijking met Gerlitzen in Karinthie waar we een paar jaar achter elkaar zijn geweest. Zauchensee was gelukkig iets rustiger. Een kwartier wachten was regelmatig het geval. Bijna Winterberg op zaterdag… Is dit op meerdere plekken het geval of was het hier puur toeval?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 03 mrt 2019 12:03: Titel wat meer inhoud gegeven.

Je bent een klein gebied, dat vrij ver weg ligt en waar zelfs een aantal mensen hier nog nooit van gehoord heeft, aan ‘t vergelijken met een veel groter, veel bekender gebied :).

Dit zal vast in veel grote gebieden in het hoogseizoen zo zijn. Voordeel is vaak dat die liften wel veel sneller zijn en dat de horeca er meer op ingericht is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Gerlitzen is buiten de Oostenrijkse vakanties heerlijk rustig. In vergelijking zal elk populairder gebied drukker zijn. Zelfs Bad Kleinkirchheim en Nassfeld zijn aanmerkelijk drukker. En de populaire gebieden in Italië ook.
Nu is Flachau-Wagrain-Alpendorf wel erg druk rond carnaval. En dan vind ik het nog altijd minder erg dan Zell am See, Kitzsteinhorn en Saalbach-Hinterglemm.

Ik weet niet in welke week je er was, week 8 of week 9?

Week 8 was sowieso een stuk drukker dan andere jaren. Er waren enorm veel Engelse schoolgroepen die normaal gesproken niet tijdens onze voorjaarsvakantie skiën.
Maar verder is het ook maar net wat je gewend bent, beide gebieden zijn niet met elkaar te vergelijken.

Thank God summer is over!

Groot skigebied+vlak aan de snelweg+holländerloch+krokusvakantie+vliegveld in de buurt=druk. Ook in een laagseizoenweek in januari drukker dan in kleine gebieden

Dat is nu net het probleem. In vakantie periodes naar bekendere gebieden in Oostenrijk betekent altijd drukte. Een aantal keer gedaan en er elke keer van terug gekomen. Ik heb niets tegen Oostenrijkse gebieden, buiten de vakantie periodes vind ik het echt heel leuk in bijvoorbeeld Flachau, Ischgl, Kitzbuhel, Konigsleiten.

Sinds een aantal jaren of naar Suisse of Italia met de kinderen. Bevalt ons erg goed! Vaak zelfs pisten voor ons alleen. Bijna negens wachten. Afgelopen week slechts 1 keer 3 minuten moeten wachten omdat de lift even stil stond. Wat een verademing!

*bericht bewerkt door dokteruk op 03 mrt 2019 15:12

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Welk gebied was dat? 😇

Wij zoeken ook altijd minder bekende gebieden, of gebieden die net te ver uit de richting zijn voor de doorsnee vakantieganger.

Welk gebied was dat? 😇

Wij zoeken ook altijd minder bekende gebieden, of gebieden die net te ver uit de richting zijn voor de doorsnee vakantieganger.

franksplinter op 3 mrt 2019 15:25

@franksplinter wij waren afgelopen week in Laax. Maar er zijn veel meer van dit soort gebieden in de Zwitserse en Italiaanse alpen. Vorig jaar in Sauze d'Oulx een zelfde ervaring (op 1 verbindingslift na geloof ik). Het is zoveel fijner om met gezin zonder stress en drukte de lift in te stappen.

*bericht bewerkt door dokteruk op 03 mrt 2019 16:00

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie