Verbinding Griessenkareck en Grafenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wagrain

Vanaf het skiseizoen 2013-2014 zullen de gebieden behorende bij het Griessenkareck en Grafenberg met elkaar verbonden worden.
Geen skibus meer nodig dus!

Het wordt nu dus mogelijk om aan een stuk door te skien in de volgende dorpen Flachau, Wagrain, Alpendorf/Sankt Johann im Pongau!

Voor meer informatie:
http://www.g-link.at/de

Thank God summer is over!

Doet een beetje denken aan de Vanoise Express in Paradiski. Dient puur als verbinding, enigszins gekunsteld maar het gebied wordt meteen een stuk groter!

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel, gekunsteld of niet het is inderdaad wel ideaal om van deelgebied naar deelgebied te kunnen gaan, zonder dat je de skibus hoeft te pakken. Ski-in ski-out zeg maar ;-)

If you snooze, you loose!

dit is een heel mooi project
ik ben nu 3 keer een week in Alpendorf wezen skiën. De skibussen waren best goed geregeld maar dit gaat veel sneller. Het is nu een heel mooi aaneengesloten skigebied

Nadeel is wel dat je bij het middenstation van de Flying Mozart aankomt. Ze zullen dan beneden steeds cabine’s leeg moeten moeten laten anders voorspel ik een lange rij.
Anderzijds zal het aanbod beneden minder worden doordat je niet meer met de skibus hoeft te gaan.

En in die Flying Mozartcabines passen 10 personen per cabine, terwijl er beneden steeds maar ongeveer 6 instappen. Dus dat zal wel meevallen.

Zo’n projecten vind ik er wat over, een gondel over een dal hangen zoal ook in La Plagne doet voor mij af aan het authentieke van het wintersportgebied, wat maakt het nu uit dat je even met de skibus moet?

Zijn er nog concrete plannen om de pistes van Kleinarl te verbinden met Flachau?

De plannen voor het verbinden van Flachau met Kleinarl zijn er nog steeds en zullen ook uitgevoerd gaan worden. Het gaat nog ongeveer 5 jaar duren. Kreeg vandaag deze informatie desgevraagd van de uitbater van Gasthof Kogelalm, naast de Flying Mozart.

Plaats een reactie