Seilbahn Wagrain

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

Heb het hier nog niet zien staan. Er wordt momenteel een seilbahn gemaakt vanaf het middelstation van de Mozartgondel naar de overkant van Wagrain op dezelfde hoogte. Op de pisteplattegrond van dit seizoen staat dat hij vanaf 2013-2014 draait. Momenteel staan alleen de eerste steunpalen er.

Hier meer informatie over de "G Link"

http://www.g-link.at/de

Volgens de pongauer zeitung gaat er ook nog een verbindingslift komen tussen Wagrain en Kleinarl.
Deze zal langs de Fürstenwand komen richting het dal tussen Wagrain en Kleinarl. Vanuit daar zal een lift gebouwd worden richting de Griessenkareck.

Hup Willem II

Knap en dan moeten we die gezellige busrit missen van de Mozartgondel tot de andere kant van Wagrain? Waren soms chauffeurs die dit traject leuk maakten.

RoCo

Volgens een krant (waar ik de naam even van vergeten ben) gaan ze binnenkort heel de Alpen met elkaar verbinden door middel van skiliften en pistes.

Leuk verzonnen, Mathijs!
Ga je het zelf betalen!

Leuk verzonnen, Mathijs!
Ga je het zelf betalen!

Michi op 2 jan. 2013 16:58

Mijn reactie was een sarcastische reactie op de boodschap van dit topic, ik hoop dat begrijpt wat ik bedoel.

Hier is van de zomer al een topic over geopend:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/64220#66228

If you snooze, you loose!

Klopt Jeff, en in de live vanuit Flachau zie je heel kort een stukje van de betonnen bouwwerf die er momenteel staat: https://www.wintersporters.be/weblog/bericht/3085

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

In het eerdere topic stond dat de verbinding Wagrain - Kleinarl nog wel 5 jaar op zich laat wachten. Uit dit topic krijg ik de indruk dat dit veel eerder gerealiseerd gaat worden? Weet iemand wanneer de bouw van deze lift is voorzien? koen

Dit is de verbinding Wagrain naar alpendorf.
En die over 5 jaar is Kleinarl Flachau

Wagrain en St. Johann/Alpendorf zijn al sinds vele jaren verbonden.

De verbinding met een aantal liften tussen Flachau/Wagrain en Kleinarl laat nog wel even op zich wachten. Dit heeft te maken met de ondergrond waarop de liftsteunen gebouwd zouden moeten worden (moeras) en de grondeigenaren, die toestemming moeten geven. Momenteel wordt in de pers ook gesproken over de verbinding Zauchensee-Obertauern, maar ook dit gaat met vele problemen gepaard. Obertauern zou dan moeten toetreden tot Ski Amadé, maar Obertauern bestaat uit een aantal kleinere lift eigenaren, die dan weer samen zouden moeten fuseren…het lijkt allemaal makkelijker dan het in werkelijkheid is.

@Inge

Jij bedoelde zeker dit persbericht

null

Ja precies, goed gevonden!

@ Mathijs, volledig met je eens.
Hier wordt zo’n gebied m.i. zeker niet leuker van.

Wij gaan komende voorjaarsvakantie naar Falchauwinkl. Nou is dit volgens mij niet een bruisend wintersportoord maar het ligt wel centraal in dat gebied. Als ook de verbinding met Obertauern gemaakt wordt wordt dit wel een erg aantrekkelijk gebied. Het gebied van Zauchensee-Flachauwinkl is nu al leuk en de andere kant richting Kleinarl is ook niet verkeerd. Het gehele gebied is dan met liften (m.u.v. oversteek oost en westkant Flachauwinkl) bereikbaar. Klinkt voor mij zeer interessant.

Dit vind ik dan in tegenstelling tot de G-link wel een goed project.
Ik heb vaak lang moeten wachten bij de Panoramabahn 's middags bij de Straßalm. Dit zal dat probleem wel oplossen.

Hmm, afgelopen zomer dacht je daar nog anders over.

dit is een heel mooi project
ik ben nu 3 keer een week in Alpendorf wezen skiën. De skibussen waren best goed geregeld maar dit gaat veel sneller. Het is nu een heel mooi aaneengesloten skigebied

Henri. op 5 aug. 2012 17:29

Wij probeerden dat "ding" (een beter woord heb ik er niet voor over) zoveel mogelijk te vermijden. Alleen richting Alpendorf was dit niet mogelijk. Op de terugweg meestal vanaf de Gernkogel 1 naar de Buchau Gipfelbahn en dan heb je dat ding toch weer vermeden!

Is er al iets meer bekend op wat voor termijn de verbinding tussen Kleinarl en Wagrain is te verwachten?

ze waren bezig met een verbinding flachau-flacauwinkl, wat in principe natuurlijk ook kleinarl-wagrain is. Ontopic: ze zijn al ver gevorderd inmiddels… http://www.g-link.at

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie