Wagrain 2 februari t/m 9 februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

Wij mogen van 2 tot 9 februari heerlijk vertoeven in Wagrain, vlak bij de Flying Mozart.
Vandaag ons eerst dagje kunnen snowboarden, we wisten dat het weer niet goed zou zijn maar toch met heel veel zin de piste op.
Ondanks de slechte omstandigheden toch een heerlijke dag gehad. Het zicht was boven de mittelstations, boven +/- 1800 meter rampzalig. Daaronder viel het nog reuze mee, dus vooral lage afdalingen gepakt. De sneeuw kwaliteit was uitstekend, in de middag wat minder, veel ijsplaten en hopen sneeuw.
Al met al een heerlijke dag gehad en we kijken uit naar morgen.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 20:31

Have fun! :)

Aan de kant van Grafenberg was het zicht vandaag oke. Sowieso is het zicht aan de kan van Griessenkareck eerder slechter. IJsplaten ook nauwelijks gezien, hopen sneeuw aan het eind van de middag wel.

Thank God summer is over!

Aha! Morgen dan maar eens aan de kant van de Grafenberg gaan kijken.

Vandaag wederom een heerlijke dag gehad. Het weer was vrijwel hetzelfde als gisteren. Heb er vanochtend voor gekozen om de lage afdaling van de flying mozart te pakken. Echt heerlijk, de eerste 2 uur 20 cm poeder en dat op de piste. Daarna werd het steeds minder. Ben om 12 uur richting de grafenberg gegaan en heb daar de rest van de dag geboard. Het zicht was daar redelijk goed, stevig windje, dat wel. De pistes bleven daar ook langer in goede staat doordat het er minder druk was. Morgen wordt het weer iets beter en woensdag ook. Op naar de volgende dag!

No pictures? :)

De afdaling tot het middenstation Grafenberg was erg goed, ook nauwelijks last van de wind.
Inderdaad als je de andere kant op ging bij Hachau en Sonntagskogel werd je af en toe weggeblazen.
Morgen toch nog een laagje verse sneeuw en iets warmer weer. Perfecte condities dus!

Thank God summer is over!

Grappig, ben daar ook momenteel. Vanochtend was zalig met die verse sneeuw ! Helaas begon het vanaf de middag nat te sneeuwen tot 1300m en gleed de sneeuw niet meer goed. Ik ga morgen naar Flachauwinkel, misschien tot daar ?! Ik zal m’n Wintersporters trui aantrekken ;)

No pictures? :)

Niels op 4 feb. 2013 19:54

Speciaal om jouw schoolleed te verzachten ;)

null

null

null

Oooh dat ziet er heel goed uit Robin! Waar is dat precies?

Maar mij hou je nu alleen maar van het leren af met die foto’s ;)

Flachau, piste onder de flying Mozart denk ik. Nu nog aan het leren ?

Aah oke ik herkende hem even niet meer. Lekkere piste is dat om te knallen!

Jep, ik zit vaak tot 0:00u te leren, soms nog tot 2:00u omdat ik het zo druk heb :(

Leuke live updates van het oord waar ik de volgende week naar toe ga!

Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik volgende week pas ga. Met een zonnetje erbij skiet het toch heel anders.

Heerlijk dagje vandaag, eindelijk het zonnetje kunnen zien. Het begon wat somber maar wel goede pistes en lekker rustig.

null

Naarmate de dag vorderde werd het weer steeds mooier maar de pistes slechter en drukker. Toch nog heerlijk kunnen boarden. Paar stukjes off-piste, dat was wel zwaar werk maar leuk.

In de middag:

null

Morgen willen we met de auto naar Flachauwinkl gaan. @Robin, ik lees jou reply nu pas. Hoe was het nog vandaag?

Ik heb best een leuke dag gehad. Flachauwinkel is best een leuk en vooral rustig skigebied.

In flachau ligt er weer 15cm verse sneeuw, boven hopelijk wat meer.

null

Zo, we zijn alweer thuis. Het dagelijks schrijven van de berichtjes is een beetje ten onder gegaan.

Woensdag maakte mijn vriendin een akelige val en had daarna erg last van haar enkel, 's middags toch maar even langs de arts. En het was helaas raak, ze mocht niet meer boarden de rest van de week.
Dus ik stond er alleen voor, woensdag alleen dus 's ochtends nog op de sneeuw gestaan. Het weer die dag was minder mooi dan de dag ervoor, ondanks de voorspellingen.

Donderdag dus de hele dag alleen geboard, het was somber weer met veel sneeuw, dat gelukkig wel. Wel nog kunnen genieten in mijn eentje, gekozen voor wat andere pistes dan normaal, vooral richting de kant van Flachau. Nog wat off-piste ritjes gemaakt, al met al was het een leuke dag.

Vrijdag, de laatste dag alweer van de vakantie, helaas. Het was een super dag, het grootste deel van de dag was er een heerlijk zonnetje, die ik de rest van de week amper had gezien. Ik heb de eerste helft van de dag in Flachau geboard, toen het nog redelijk rustig was. Daarna ben ik met de auto naar Kleinarl gereden en heb ik me daar vermaakt en de oversteek gemaakt naar Flachauwinkl. Heel erg rustig gebied, klein maar fijn. Lekkere off-piste stukjes naast de 15, de ‘powder run’.
De laatste dag was dus de perfecte afsluiter, na een lekker biertje op het terras in de zon niet meer teruggekeerd naar de piste en dat blijft voorlopig ook zo tot aan de kerst. Ik kijk er nu alweer naar uit.

null

vrijdag

Plaats een reactie