Welk skigebied raden jullie mij aan.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Moritz

Gast641 bent u daar een keer geweest, verwarmde wegen?

Daar lijkt het wel op aangezien de stoeppaden allemaal sneeuwvrij zijn, als het niet verwarmd is heb ik geen idee hoe ze die zo mooi schoon kunnen houden.

Ik ben hier in 2007 geweest dus alweer een tijdje geleden maar als het aan mij lag zou ik er zo weer naar toe gaan om te skieen

Verwarmde trottoirs heb je ook in Whistler, en dat heet tegenwoordig het beste skigebied van het Amerikaans continent te zijn (beter dan Vail en Aspen)
Overigens: Voor Amerikanen is skiën in de Alpen het hoogst haalbare. Sowieso zijn de Amerikaanse ski-oorden qua architectuur sterk geinspireerd op de Alpen.
Bovendien zijn de Alpen veel spectaculairder qua scenery.
Om van de jet-lag maar te zwijgen.

val gardena misschien?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

In val gardena heb ik als kind leren skien, 3 jaar geleden zijn we daar weer naartoe gegaan, 45 jaar na het leren skien, totaal veranderd, en heel erg druk.

Wat denken jullie van Flims, is dat niet iets.

Ja dat lijkt me wel wat hoor! Maar voor de après ski moet je in laax(ander dorp bij hetzelfde gebied) zitten volgens mij.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

St Moritz is wel leuk: verouderde liften, veel slepers (m.n. Corvatsch, Corviglia is moderner en mooier qua skiën)) en 15 euro voor een bordje soep in het bergrestaurant. Vorig jaar was de Cordon Bleu wel in de aanbieding, voor maar 35 euro!
Harry (Winterberg)

R.C.Grootveld, bent u daar een keer geweest, dat is inderdaad misschien wel een optie, maar volgens mij heeft dat wel veel sleepliften, maar goede gebieden.

Gast178 op 22 mrt. 2013 23:14

Grindelwald kom ik net vandaan (vannacht thuisgekomen)…
Beide gebieden meerdere malen bezocht en in beide gebieden zijn sleepliften in de minderheid.
Echter, ook daar kom je Nederlanders tegen, zij het aanzienlijk minder als in Oostenrijk.

Rob

Gast 184, heeft u dan nog een voorstel?

Kitzbühel, Serfaus, Ischgl, Lech, St. Anton, Gstaad, Megeve, Obergurgl

Madonna di Campiglio, Alta Badia, Corvara, Selva, Breuil, Sestrière

Luxe, mondain en rustig in 1 zin is volgens mij geen optie :-P

When life gets too complicated.... SKI

Obergurgl is mondain, luxe en rustig. Maar alledrie in een plaats kom je inderdaad niet vaak tegen.

We zijn niet weggegaan er was geen tijd.

Geen tijd of geen geld? Tsja… Die verdomde crisis…

Maar ja nu hebben we zeker tijd : dusnzijn er nog meer tips?

lech is redelijk luxe en weinig nederlanders

Gang is alles

Kijk eens op http://www.bestofthealps.com/en/

De klassieke dorpen in de Alpen zijn daarbij aangesloten, o.a. Zermatt, Grindelwald, Cortina, Lech, St. Moritz en Davos.

Mr. Slow

Zeker aan te raden is het gebied Portes Du Soleil een skiegebied met vele Zwitserse en Franse bergdorpjes die nog niet verpest zijn door toerisme.

In het Franse gedeelte zul je vast wel langs wat Nederlandse mensen aan skieen maar dit is niet extreem.

Het dorpje Champery is in dit gebied zeker aan te raden! Heel mooi oud Zwitsers dorpje waar de koeien zomers nog door de hoofdstraat banjeren.

Wel is dit gebied erg uitdagend. Brede blauwe pistes kom je hier amper tegen.

Als je nou op zoek ben naar echte luxe ga dan naar verbier of zermatt

In Champery of Verbier kun je altijd even ons kantoor binnen lopen voor wat piste informatie en hulp of natuurlijk een gids voor een dag.

REDCARPET.CH

Zeker aan te raden is het gebied Portes Du Soleil een skiegebied met vele Zwitserse en Franse bergdorpjes die nog niet verpest zijn door toerisme.

In het Franse gedeelte zul je vast wel langs wat Nederlandse mensen aan skieen maar dit is niet extreem.

Het dorpje Champery is in dit gebied zeker aan te raden! Heel mooi oud Zwitsers dorpje waar de koeien zomers nog door de hoofdstraat banjeren.

Wel is dit gebied erg uitdagend. Brede blauwe pistes kom je hier amper tegen.

Als je nou op zoek ben naar echte luxe ga dan naar verbier of zermatt

In Champery of Verbier kun je altijd even ons kantoor binnen lopen voor wat piste informatie en hulp of natuurlijk een gids voor een dag.

REDCARPET.CH

Het Gradonna Mountain Resort in Kals… Mooi daar en direct aan de piste… Mondaine gebieden kunnen mij niet meer overtuigen, geef mij maar moderne luxe, sfeer en innovatie.

Als je weinig Nederlanders wil tegen komen maar toch wilt skiën in een gebied met veel kilometers en sneeuwzekerheid is Sankt moritz de beste optie. Erg rustig en een prachtige natuur. Geen uit de grond gestampte dorpen voor het toerisme maar echt genieten van de natuur!

Met wie heb ik eigenlijk het genoegen?
Ik zie geen naam geen foto geen profiel.
Bestaat U wel.Of bent U een bekende Nederlander.Gordon misschien. Of bent U een vrouw .
Kunt u zich voorstellen dat het een beetje raar is aan iemand adviezen te geven die misschien niet bestaat.

Beste tips wat mij betreft: Davos/Klosters, Lech(moet je van houden), Chamonix en Verbier. Voordeel van de laatste twee is dat je voor 70 euro pp kan vliegen(zelf net januari geboekt voor 160 incl koffe voor 2 personen).

Met name Verbier en Davos hebben genoeg mogelijkheden mbt luxe accomomdatie en de skigebieden zijn vrij sneeuwzeker door de hogere ligging.

Edit: st. moritz vergeten! Wel veel russen de laatste keer dat ik er was, vermijd de dure hotels daarom, huur liever een luxe appartement oid.

Dit is een draadje van een paar jaar geleden, denk dat de vakantie van de TS al lang klaar is haha!

❄️

Dit is een draadje van een paar jaar geleden, denk dat de vakantie van de TS al lang klaar is haha!

David23 op 16 dec 2015 22:48

Had ik even gemist haha, zou die nog steeds zoeken? Ben toch benieuwd wat hij gekozen heeft!

Ik zie het nou ook dat het een oud draadje was.Altijd lachen met die oude draadjes.
De grote vraag is altijd waar is hij naar toe gegaan.

Ik denk naar de laatste Dolle dwaze dagen van de Bijenkorf.

@Lawine hahaha inderdaad. Dubai was misschien ook wel een goede vakantiebestemming voor deze onbekende geweest. Mondain, luxe, weinig Nederlanders. Alleen (nog) geen 100+km aan skipistes.

The mountains are calling

Of @Ole2000 naar de maan mooie skigebieden geen Nederlanders goeie restaurants.
Aleen geen atmosfeer

Plaats een reactie