Finkenberg of Zell Am Zee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Beste ski en snowboard fanaten,

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik twijfel over het wil een last minute snowboard/ski reis boeken. Nu kan ik kiezen tussen het gebied Zell am See of Finkenberg. Wat raden jullie al voor een beginner (met wel een beetje ervaring)? We zijn op zoek naar met name veel blauwe pistes. Après skiën is geen vereiste. Zell am See lijkt me zo’n klein

Groeten,
Marlinde

Zell am See is een prima gebied, en meer dan groot genoeg voor een week. Finkenberg heeft juist wat meer moeilijke pistes.

Als je naar Finkenberg gaat, dan kun je altijd nog met de Zillertalbahn vanaf Mayrhofen naar Hochzillertal (Kaltenbach) reizen om daar te skien. Dat is een familie skigebied bij uitstek. En dus veel blauwe pistes.
Reizen met de Zillertalbahn is gratis voor skiers met geldige skipas en ski-uitrusting.
Een meerdaagse skipas is overigens overal in het Zillertal geldig, dus je kunt per dag kiezen waar je zou willen gaan skien. In bijv. Gerlos zijn ook veel blauwe pistes, het is alleen wat verder reizen. (alleen met de skibus of eigen vervoer bereikbaar)

Finkenberg. Zillertal biedt veel meer keuzes…

Het is dus makkelijk om met de bus vanuit Finkenberg overal te komen? Het liefst stappen we natuurlijk meteen vanuit het hotel (Kristall) de piste op.
Bedankt voor al jullie reacties!

O ja en we gaan maar 3 dagen, dus vandaar dat we graag op onze snowboards/skies willen stappen!

Plaats een reactie