Welke lift naar boven nemen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Binnen enkele weken vertrekken we naar Zell am See, vanaf 18/02. Ik vermoed dat het er erg druk gaat zijn, daarom deze vraag…
Ons hotel ligt in Thumersbach, en de skibus lijkt me niet erg interessant te zijn, daarom denk ik gewoon met de wagen naar de lift te rijden.
Maar welke lift? (moeten naar Schmittenhöhe om 10u voor les)
Ergens waar het makkelijk is om te parkeren, en blauwe piste tot beneden.
Er lijken me 3 mogelijkheden: Areitbahn, cityXpress of Schmittenhöhebahn…

Iemand ervaring met de drukte op deze liften 's morgens in hoogseizoen?

Ten eerste: er gaan in Zell am See geen blauwe pistes naar beneden. Bij de Areitbahn is een rode dalvaart; de andere twee zijn zwart.

Bij de Areitbahn is de parkeerplaats ook het grootst (en gratis).

Maar, waar verzamelt je skiklasje? Je hebt waarschijnlijk al contact met je skischool? Vraag het ze!

Blauwe piste naar beneden kan, min of meer, naar de Schmittenhöhebahn/TrasXpress. Dat is echter wel een pad (12a) die het laatste stuk zelfs iets oploopt. Geheid prikken/lopen dus.

Zit overigens wel een leuke kroeg aan :)

Kan je niet via 1 / 2 / 12a naar beneden? En bij de Areitbahn is het toch maar een stukje rood?
Naar beneden skiën is 1 ding, drukte nog iets anders. De Areitbahn lijkt me de voor de hand liggende keuze, daarom net dacht ik aan de Schmittenhöhebahn om de drukte te vermijden. En liever een kalme en veilige betaalparking dan een overbevolkte gratis parking…

De skiklas verzamelt boven aan de Schmittenhöhe, dus ik heb eigenlijk vrije keuze van lift…

Via 1/2/12/12a kun je inderdaad naar de Schmittenhöhe. Hoe dat te doen is in de drukte durf ik niet te zeggen. 1 en 2 zijn gewone brede pistes, 12 en 12a zijn smalle paden (waarbij 12 nog wel fatsoenlijk afloopt). Ik ben bang dat in de drukte deze wel snel vol lopen, omdat het ook echt de enige mogelijkheid is om met blauw beneden te komen. Je kunt natuurlijk ook altijd terug met de gondel.

Qua parkeren: ik ben zelf twee weken geleden geweest en toen was de parkeerplaats bij Schmitten al aardig vol (we zaten zelf in een chalet daar vlak naast, hoefden dus nergens de auto kwijt). Dus hoe dat midden Februari is, durf ik niet te zeggen.

Misschien een beetje offtopic, maar ik heb een paar weken geleden genoten van de pistes aan de Sonnenalm (gewoon met Sonnenalmbahn naar boven). Hier zijn aan de zijkant een aantal wedstrijd skiers en een paar klasjes maar voor de rest ongelofelijk rustig (en dat tijdens oud en nieuw!). Er zijn daar enorme mooie brede rode pistes.

Veel plezier gewenst!

Helemaal mee eens Lori, die waren ook veruit onze favoriet. Heerlijke pistes daar!

Overigens is een halve dag Maiskogel ook zeer aan te raden. Heerlijke brede, gevarieerde en redelijk stijle, blauwe pistes. Aangevuld met een beetje rood en wat leuke offpiste stukjes door het bos. Leuk spelen :)

Plaats een reactie