Gletcher Kaprun de moeite?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Hallo, wij trekken volgende week voor 3 dagen shortski naar zell am see. Is het de moeite om één van de drie dagen te reserveren voor de gletcher in Kaprun? Iemand ervaring?

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Het skigebied van de gletsjer is in de wintermaanden niet beperkt tot de gletsjer zelf, maar vrij uitgebreid. Dat is dus zeker een aanrader om naar toe te gaan, want je hebt zo hoog in de bergen toch een ander gevoel en andere uitzichten dan in Zell waar je vooral tussen de bomen skiet.
Maar als het erg koud is of hard waait, dan zou ik het afraden! Want dan kan het op die hoogte nog wel eens spoken!

Zeker doen! Het is naar mijn mening ALTIJD de moeite waard om het hoogste punt op te zoeken in het gebied waar je je bevindt. Zelf wacht ik hier nooit te lang mee (dag 2 of 3 van de 6 dagen skiën die ik doorgaans doe) omdat je er dan ook nog eens gemakkelijker naar teruggaat… omdat het simpelweg fantastisch is om vanaf flinke hoogte terug te skiën naar het laagstgelegen punt.

Ik heb goede herinneringen aan Kaprun, aangezien ik er 2 jaar geleden een overnachting in een iglo op 2500 meter heb gedaan.

Absoluut doen. Bij laaghangende bewolking ski je op de Schmitten (Zell am See) voor een deel in de wolken (wanneer je helemaal naar het dal afdaalt), terwijl je op de Kitz dan de hele tijd lekker in het zonnetje zit.

Als ik in Kaprun ben (1 - 2 week per jaar), dan ben ik vrijwel altijd op de Kitzsteinhorn. Lekkere pistes en fantastisch off piste skieen (Langwied). Vaak is het ook rustiger dan op de Smitten. Zeker een dagje naar de Kitz dus!

Zeker doen, lekker ruim ondanks dat het heel druk kan zijn.

Bedankt voor de reacties en tips! We gaan dit doen dus!

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie