Skipas Zell am See

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schmittenhöhe

Wij zitten in de eerste week van Maart in Maishofen! Welk skigebied ligt hier het dichtst bij, Zell of Kaprun?? Kan je ook met deze skipas in Saalbach/Hinterglemm skiën?

En is er in Maishofen wat te beleven;)?

Wanneer je op een kaart kijkt, zie je dat Zell dichter bij ligt dan Kaprun.

Nee, voor SHL heb je òf een aparte kaart aleen voor SHL nodig, of een combi kaart voor Kaprun/Zell + SHL, de Ski Alpin Card (http://www.skialpincard.at/).

Ik vond het gebied bij Kaprun en Zell Am Ziller niet echt denderend. Er zaten wel echt goeie pistes bij, maar het leek niet zo groot. Desondanks dat kan je je er wel een paar dagen flink vermaken.

Wellicht is het een idee voor je om een uitstapje te maken naar Saalbach - Hinterglemm, gezien de afstand zal je dat ook niet dagelijks gaan doen denk ik. Je zou dan een dagkaart kunnen nemen.

Als je meer dagen naar Saalbach - Hinterglemm, aangezien het een flink gebied is, zou je kunnen overwegen om toch een combikaart te halen, moet je even kijken wat het verschil in de prijs is.

De kaart voor alle gebieden in salzburg is bij een 6 daagse skipas maar 12 euro duurder als die van Europa Sportregion. Veel voordeliger dan een losse dagkaart voor Saalbach

Naast die Ski Alpin Card zou je ook nog kunnen gaan voor de Kitzbuhler AllstardCard (http://www.allstarcard.at/en/default.asp) of de Salzburger Super Ski Card (http://www.salzburgerland.com/de/ski-board/super-ski-card/sa…).

Het gebied van Zell am See ligt wel een stuk dichterbij dan Kaprun (om in Kaprun tekomen moet je namelijk door Zell heen). In tegen stelling tot wat Dick zegt ligt het gebied van Saalbach Hinterglemm ook erg dicht bij (stukken dichterbij dan Kaprun) en is dat zeker een goede optie. Naast deze twee ligt het gebied van Maria Alm ook binnen 15 minuten vanaf Maishofen.

Al met al, zou ik zeker een een kaart voor meerdere gebieden kopen en alles een dagje bezoeken. Zell am See heeft een mooi skigebied, maar voor een week vind ik het ook altijd wel wat klein.

Ohja, nu ik het kaartje erbij pak zie ik dat Saalbach Hinterglemm net even wat dichterbij ligt dan Kaprun.
Dan zou ik er toch voor kiezen om wat vaker richting SH te gaan, Kaprun is namelijk ook niet heel erg groot, je hebt er eigenlijk maar 1 mooie rode piste en de rest is het allemaal net niet.

Iemand wel eens de auto gepakt en de de lift omhog bij Vorderglemm gepakt in het Saalbach/Hinterglemm gebied? Is dit te doen qua parkeren? Wij zitten zelf in Kaprun en willen met AllstarCard wellicht ook een dagje die kant op namelijk.

Het is prima te doen om bij vorderglemm te parkeren en vanuit daar het skigebied saalbach hinterglemm in te gaan. Je bent vrij snel in Saalbach en als je ervaren skiers of boarders bent kunt je daar een prima rondje maken van Vorderglemm naar saalbach en van Saalbach naar Hinterglemm, daar de gondel pakken naar de andere kant van het gebied en weer via Saalbach terug naar Vorderglemm. Mooie dagtocht die je via diverse pistes en liften kan maken.

@gast482: Dank!

Iemand wel eens de auto gepakt en de de lift omhog bij Vorderglemm gepakt in het Saalbach/Hinterglemm gebied? Is dit te doen qua parkeren? Wij zitten zelf in Kaprun en willen met AllstarCard wellicht ook een dagje die kant op namelijk.

Thomas op 24 jan. 2013 16:34

Gaan wij ook doen vanuit Kaprun!
Is de parkeerplaats in Vorderglemm groot/druk?

@Jan… twee posts hierboven staat het antwoord…

@Jan… twee posts hierboven staat het antwoord…

Rutger op 24 jan. 2013 19:02

Weet ik :) maar zou graag wat gedetailleerdere info hierover hebben, aangezien wij met carnaval gaan. Is een drukke periode en dan is een normale parkeerplaats alweer snel een kleine ;)

Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaan er ook gewoon skibussen naar Vorderglemm vanaf Maishofen.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaan er ook gewoon skibussen naar Vorderglemm vanaf Maishofen.

Rutger op 25 jan. 2013 09:25

Ja, vanaf Postplatz Zell am see, maar dan moet ik eerst de skibus van kaprun naar Zell am see pakken. Dan ben je zo een uur onderweg.

Ja dat schiet niet echt op. Maar ik zou er gewoon vanuit gaan dat het wel lukt. Vooral in Saalbach zelf hebben ze echt grote parkeergarages.

Vordeglemm onderaan de gondel is een grote parkeerplaats. Voldoende ruimte altijd.

One life. Live it.

ik zou naar Saalbach Hinterglemm gaan. Vorderglemm is maar 15 minuten met de auto, groot parkeerterrein, groot skigebied. Vorig jaar tijdens de krokus weinig of geen wachttijden bij de liften!
Kaprun en Zell am See was een drama. Druk, wachttijden en alle restaurants bomvol

Kan je vanaf Vorderglemm mooie tochten skiën naar Saalbach

Plaats een reactie