Dalafdaling

Dit onderwerp gaat over de bestemming See

Doet men er alles aan om in See de dalafdaling open te houden tijdens de paasvakantie, zijn hiervoor (voldoende) sneeuwkanonnen voorzien?
Indien deze niet zou open zijn, wordt het wel heel erg beperkt in aantal kilometers en moeten we toch uitwijken.
Iemand ervaring tijdens paasvakantie? Lijkt mij interessanter als Kappl omdat het merendeel noordhellingen zijn.

Afgelopen jaar, lees 2018, zijn wij met Pasen naar See geweest.
Donderdag s’ middags gereden en vr/za/zo geskied.
3 dagen volop winters en veel sneeuw, zoveel dat de piste s’morgens niet meer glad gemaakt werd.
Omdat het er absoluut niet druk was. hebben we toch leuk kunnen skiën. De losse sneeuw werden geen buckels , omdat het zo rustig was. De dalafdaling was toen gewoon open iedere dag.

Maarja, Pasen is nu wel 3 weken later.

Doet men er alles aan om in See de dalafdaling open te houden tijdens de paasvakantie, zijn hiervoor (voldoende) sneeuwkanonnen voorzien?
Indien deze niet zou open zijn, wordt het wel heel erg beperkt in aantal kilometers en moeten we toch uitwijken.
Iemand ervaring tijdens paasvakantie? Lijkt mij interessanter als Kappl omdat het merendeel noordhellingen zijn.

MichaelM op 31 dec 2018 16:18

Dag Michael

Als ik het me goed herinner ligt Kappl net langs de zuidkant van het Paznauntal en is er later op het seizoen al vanaf 's morgens zo’n op de pistes, waardoor het die kant net sneller slushy wordt.

Vorig jaar See gedaan net voor krokus en toen waren het fantastische omstandigheden, maar of de dalafdaling vorig seizoen met Pasen nog geopend was, weet ik niet… Het jaar voordien was ik er wel met Pasen in de eerste paasweekend om een dagje te gaan skiën in See en toen was de dalafdaling nog geopend.Alleen de laatste 200m was ze net niet lang genoeg om tot het dalstation te kunnen skiën. Ze beschikt alleszins nog maar enkele seizoenen over sneeuwkanonnen, maar zover ik me kan herinneren, is ze voldoende uitgerust met kanonnen of lanzen. Een verschil met vroeger: ik ben tussen 2003 en 2008 steeds met Pasen in Ischgl gaan skiën en steeds bouwden we een dagje See in. Toen gebeurde het wel eens dat de dalafdaling naar See al dicht was uit sneeuwgebrek en wegens het ontbreken van besneeuwing. Maar dit is verleden tijd!

Foto van het laatste stuk van de dalafdaling. Boven was het (veel) beter!

null

null

Is prima te doen tot aan het eind van het seizoen. Ligt lang in de schaduw.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie