Seis am Schlern Sella Ronde

Dit onderwerp gaat over de bestemming Seiser Alm (Alpe di Siusi)

We zitten dit jaar in een hotel in Seis am Schlern. Als we van daaruit de Sella Ronde willen skiën, kunnen we dan het beste met de auto naar Selva rijden en hoelang duurt dat, of is er een skibus naast Selva of St. Christina. Zie ook dat we de skibus vanuit de andere kant van het skigebied Seiser kunnen nemen, maar dat kost dan €20 ( we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen). Is voor een keer niet erg, maar om dat elke dag te betalen om in de rest van het gebied te gaan skiën vind ik wat veel!

Vanaf Seis (het dorp) kun je denk ik inderdaad het beste een stukje rijden. Als je op de Seiseralm zelf had verbleven, had ik de bus aangeraden! Parkeren het beste in de parkeergarage onder de Dantercepies lift in Wolkenstein.

Mr. Slow

Je kunt al vanaf Ortisei aan de SellaRonda beginnen via de Seceda afdaling die je naar st. Christina brengt. Parkeren aan de overkant van het water (Oltretorrente) bij de lift naar de Seiseralm, dan even door het centrum lopen en de roltrap naar de piste van de Seceda nemen. Er gaat ook een skibus vanaf het dorpsplein in Ortisei richting Selva. vanaf Seis am Schlern is de Sella Ronda nogal een kluif qua tijd, dus dit zal je niet iedere dag gaan doen…

Plaats een reactie