BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Wie heeft ervaring met Les 7 laux? Les 7 Laux

Wie heeft ervaring met Les 7 laux?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 7 Laux

• Ikke 26-08-14 19:02
    Ikke 26 augustus 2014 · 19:02
    Hallo,

Deze winter ga ik waarschijnlijk voor de eerste keer met m'n vrouw en kinderen skiën. Ik zelf kan alle pistes af maar voor de rest is het de eerste keer.
    Wie heeft ervaring met het gebied en is het geschikt voor beginners?
    Welke indruk hebben jullie van de skischool(en)?

Alvast bedankt!
  • henry35 7-12-14 12:48
    henry35 7 december 2014 · 12:48
    Ik ben in beide gebieden geweest. Les 7 laux heeft bij ons beslist de voorkeur.

Het gebied omvat drie dorpen die met elkaar zijn verbonden. Zoals hier al gezegd: je kunt het hele gebied door via de zgn "eekhoorntjesroute" en die gaat alleen maar over groene en blauwe pistes. Dus na een dag of twee lessen kun je dat al met het hele gezin doen. En verder kent het gebied ook veel rode en zwarte pistes, die uitdagend genoeg zijn voor de echte cracks (bijv. de Vallon du Pra).

Het is inderdaad ook een supergoedkope bestemming. Skiën kost hier niet veel. Après skiën kost ook niet veel, want dat is er niet/nauwelijks. Een biertje aan het eind van de dag op de piste en dat is het dan. Wij regelen dat altijd zelf. Bij de plaatselijke Sherpa supermarkt (alles op loopafstand) kun je alles krijgen wat je nodig hebt, voor redelijke prijzen. Belangrijk voordeel van Les 7 Laux: bijna alle accommodatie ligt direct aan de piste. Geen bussen of narigheid, gewoon je ski's aan en buiten spelen.

Val Cenis is ook niet verkeerd, maar wat minder variatie. Je moet of via een stevige rode piste terug naar beneden of via een ellenlang, licht hellend pad, waar geen eind aan komt. Na twee dagen heb je dat echt wel gehad. Bovendien ligt het bij Val Cenis er erg aan waar je precies zit. Vanaf Val Cenis is het gedeelte Termignon wat minder toegankelijk, terwijl daar best hele mooie pistes zijn.

Les 7 Laux zit dan logischer in elkaar.

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.