Pistes niet geprepareerd want grind in dieseltanks van Pistenbullys

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 7 Laux

Het gebied van les 7 Laux kon vandaag de pistes niet prepareren want de pistenbullys konden niet rijden, want er was grind in de tanks van de pistenbully's gegooid. De gebieden in Frankrijk hebben steeds vaker last van dit soort vandalisme, vaak uitgevoerd door groeperingen welke tegen de ecologische voetafdruk van de skigebieden zijn.

Click. Click. Peace

groeperingen welke tegen de ecologische voetafdruk van de skigebieden zijn.

Of door leveranciers van afsluitbare tankdoppen voor pistenbully’s in geldnood. 😜

Bla, bla, bla.

Het word ook steeds gekker en dan valt dit nog mee. Hiermee breng je niemand in gevaar. Was dat niet vorig jaar dat kabels van een kabelbaan waren gesaboteerd waardoor er zware ongelukken hadden kunnen gebeuren? Deze groeperingen claimen altijd tolerant te zijn, helaas wel alleen wanneer een ander geen afwijkende mening heeft. Hopelijk kunnen ze de daders snel pakken en flink straffen.

Born to Ride

En dan maken we er biomassa van😎 dat is namelijk CO neutraal

Kansloze lui!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Het word ook steeds gekker en dan valt dit nog mee. Hiermee breng je niemand in gevaar. Was dat niet vorig jaar dat kabels van een kabelbaan waren gesaboteerd waardoor er zware ongelukken hadden kunnen gebeuren? Deze groeperingen claimen altijd tolerant te zijn, helaas wel alleen wanneer een ander geen afwijkende mening heeft. Hopelijk kunnen ze de daders snel pakken en flink straffen.

Matthias123 op 16 jan 2020 18:41

Ja dat was in Canada afgelopen jaar bij de sea to sky gondola bij Squamish.

https://www.google.com/amp/s/vancouversun.com/news/local-new…

🏂

Tja, lullig voor het skigebied maar hebben die dingen geen afgesloten garage en wat beveiliging? In dit soort gevallen mag er trouwens wel gespeculeerd worden?

De gebieden in Frankrijk hebben steeds vaker last van dit soort vandalisme, vaak uitgevoerd door groeperingen welke tegen de ecologische voetafdruk van de skigebieden zijn.

Rogier op 16 jan 2020 16:31

En bekend wie dit heeft gedaan?

Het word ook steeds gekker en dan valt dit nog mee. Hiermee breng je niemand in gevaar. Was dat niet vorig jaar dat kabels van een kabelbaan waren gesaboteerd waardoor er zware ongelukken hadden kunnen gebeuren? Deze groeperingen claimen altijd tolerant te zijn, helaas wel alleen wanneer een ander geen afwijkende mening heeft. Hopelijk kunnen ze de daders snel pakken en flink straffen.

Matthias123 op 16 jan 2020 18:41

Ja dat was in Canada afgelopen jaar bij de sea to sky gondola bij Squamish.

https://www.google.com/amp/s/vancouversun.com/news/local-new…

Martin9 op 16 jan 2020 20:19

Ja en ook ergens een stoeltjeslift in Frankrijk meen ik me te herinneren.

Born to Ride

Werkelijk kansloos vind ik dit. Prima dat we met z’n allen wat beter op het milieu letten, maar volgens de milieu-hippies mogen we helemaal niks meer. Kijk maar eens op nu.nl: vandaag een bericht over oldtimer, reacties dat dat echt niet meer kan. Berichten over F1 in Zandvoort, reacties dat dat soort evenementen niet meer van deze tijd zijn. Ik word hier behoorlijk moe van… en dan zeker als ze met hun acties mensen in gevaar gaan brengen mogen ze wat mij betreft flink gestraft worden. Het saboteren van skiliften met serieuze risico’s op gewonden of doden om jouw ideologie door te drukken is praktisch terrorisme…

*bericht bewerkt door Juul op 16 jan 2020 22:01

Werkelijk kansloos vind ik dit. Prima dat we met z’n allen wat beter op het milieu letten, maar volgens de milieu-hippies mogen we helemaal niks meer. Kijk maar eens op nu.nl: vandaag een bericht over oldtimer, reacties dat dat echt niet meer kan. Berichten over F1 in Zandvoort, reacties dat dat soort evenementen niet meer van deze tijd zijn. Ik word hier behoorlijk moe van… en dan zeker als ze met hun acties mensen in gevaar gaan brengen mogen ze wat mij betreft flink gestraft worden.

Juul op 16 jan 2020 21:58

Tja ze zijn te lui om te werken dus hebben ze tijd genoeg om zulke rare acties uit te halen. Wanneer ze mensen in gevaar brengen mogen ze van mij gelijk berecht worden voor poging tot moord met voorbedachte rade. Dan ben je er tenminste een flinke tijd vanaf.

Born to Ride

En de meesten die die stakingsacties doen worden er gewoon voor betaald. Deze gelden komen dan weer van de overheid in de vorm van subsidie waarmee ze dit soort rare clubs in leven houden

Tja, lullig voor het skigebied maar hebben die dingen geen afgesloten garage en wat beveiliging? In dit soort gevallen mag er trouwens wel gespeculeerd worden?

Userd op 16 jan 2020 20:38

Jawel maar omdat er in het dal niet genoeg sneeuw ligt en men de sneeuw op de pistes niet kapot wil rijden en de andere wegen waar geen sneeuw ligt anders kapot gereden zouden worden. Dus een logische reden dat ze niet in hun garage staan.

Click. Click. Peace

En deze ’speculatie‘ komt van de directeur van het skigebied.

Click. Click. Peace

Werkelijk kansloos vind ik dit. Prima dat we met z’n allen wat beter op het milieu letten, maar volgens de milieu-hippies mogen we helemaal niks meer. Kijk maar eens op nu.nl: vandaag een bericht over oldtimer, reacties dat dat echt niet meer kan. Berichten over F1 in Zandvoort, reacties dat dat soort evenementen niet meer van deze tijd zijn. Ik word hier behoorlijk moe van… en dan zeker als ze met hun acties mensen in gevaar gaan brengen mogen ze wat mij betreft flink gestraft worden.

Juul op 16 jan 2020 21:58

Tja ze zijn te lui om te werken dus hebben ze tijd genoeg om zulke rare acties uit te halen. Wanneer ze mensen in gevaar brengen mogen ze van mij gelijk berecht worden voor poging tot moord met voorbedachte rade. Dan ben je er tenminste een flinke tijd vanaf.

Matthias123 op 16 jan 2020 22:01

Kijk eens aan, de groene luie hippies hebben al bijna iemand vermoord. :D
Sorry hoor maar jullie klinken als Boer Knol uit een godvergeten dorp in 1968. :D

Bla, bla, bla.

Werkelijk kansloos vind ik dit. Prima dat we met z’n allen wat beter op het milieu letten, maar volgens de milieu-hippies mogen we helemaal niks meer. Kijk maar eens op nu.nl: vandaag een bericht over oldtimer, reacties dat dat echt niet meer kan. Berichten over F1 in Zandvoort, reacties dat dat soort evenementen niet meer van deze tijd zijn. Ik word hier behoorlijk moe van… en dan zeker als ze met hun acties mensen in gevaar gaan brengen mogen ze wat mij betreft flink gestraft worden.

Juul op 16 jan 2020 21:58

Tja ze zijn te lui om te werken dus hebben ze tijd genoeg om zulke rare acties uit te halen. Wanneer ze mensen in gevaar brengen mogen ze van mij gelijk berecht worden voor poging tot moord met voorbedachte rade. Dan ben je er tenminste een flinke tijd vanaf.

Matthias123 op 16 jan 2020 22:01

Kijk eens aan, de groene luie hippies hebben al bijna iemand vermoord. :D
Sorry hoor maar jullie klinken als Boer Knol uit een godvergeten dorp in 1968. :D

bartvwg op 17 jan 2020 07:22

Wanneer je moedwillig een kabelbaan saboteerd met het risico dat de kabel breekt dan is dat naar mijn mening toch echt poging tot moord.

Born to Ride

Wanneer je moedwillig een kabelbaan saboteerd met het risico dat de kabel breekt dan is dat naar mijn mening toch echt poging tot moord.

Matthias123 op 17 jan 2020 07:27

Gaat hier over grind in een niet afgesloten brandstoftank, een associatie met poging tot moorden maak ik niet, wie dat wel wil zien mij niet gelaten hoor. ;)
Maar het ging me eerder over die “luie hippies” en de tijdsgeest. Dat is naar mijn mening dan weer zo jaren '50-'60 dat het grappig wordt. Ik dacht dat de hippies en Boeren Knol uitgestorven waren. :)

Bla, bla, bla.

Wanneer je moedwillig een kabelbaan saboteerd met het risico dat de kabel breekt dan is dat naar mijn mening toch echt poging tot moord.

Matthias123 op 17 jan 2020 07:27

Gaat hier over grind in een niet afgesloten brandstoftank, een associatie met poging tot moorden maak ik niet, wie dat wel wil zien mij niet gelaten hoor. ;)
Maar het ging me eerder over die “luie hippies” en de tijdsgeest. Dat is naar mijn mening dan weer zo jaren '50-'60 dat het grappig wordt. Ik dacht dat de hippies en Boeren Knol uitgestorven waren. :)

bartvwg op 17 jan 2020 07:45

Volgens mij ben jij hier de enige die het woord luie hippies gebruikt… Wat niet wegneemt dat het overgrote deel van dit soort activisten ook nu niet werkt, wat dat betreft is er weinig veranderd sinds de jaren 50-60. De grote associatie ligt in de aanvallen op welke manier dan ook op skigebieden door dezelfde soort groeperingen, in dit geval inderdaad niet moorddadig, in andere gevallen dus wel.

Born to Ride

Tja, lullig voor het skigebied maar hebben die dingen geen afgesloten garage en wat beveiliging? In dit soort gevallen mag er trouwens wel gespeculeerd worden?

Userd op 16 jan 2020 20:38

Jawel maar omdat er in het dal niet genoeg sneeuw ligt en men de sneeuw op de pistes niet kapot wil rijden en de andere wegen waar geen sneeuw ligt anders kapot gereden zouden worden. Dus een logische reden dat ze niet in hun garage staan.

Rogier op 16 jan 2020 22:44

Toch wat beter op je spullen passen, zeker als de 'directeur van het skigebied' meteen daarna weet te vertellen dat dit soort akties vaak door milieuclubs wordt gedaan en dus blijkbaar weet dat er (verhoogd) risico is. De tijd dat je iets kon neerzetten en er van uit kon gaan dat iedereen er netjes vanaf blijft is helaas voorbij. Zeker in goedkopere skigebieden kan ik nog wel wat redenen bedenken waarom een bully niet zomaar toegankelijk zou moeten zijn trouwens.
Neemt niet weg dat dit een ontzettend laffe en zinloze actie is weer, die onder de streep waarschijnlijk nog slechter voor het milieu is ook.

*bericht bewerkt door Userd op 17 jan 2020 08:56

…de milieu-hippies …

Juul op 16 jan 2020 21:58

…ze zijn te lui om te werken …

Matthias123 op 16 jan 2020 22:01

Tja.

*bericht bewerkt door bartvwg op 17 jan 2020 08:10

Bla, bla, bla.

Goe bezig Bartje

“Thats what I like about you.” ♪♫♬ 😉

Born to run. B.S.

Wanneer je moedwillig een kabelbaan saboteerd met het risico dat de kabel breekt dan is dat naar mijn mening toch echt poging tot moord.

Matthias123 op 17 jan 2020 07:27

Gaat hier over grind in een niet afgesloten brandstoftank, een associatie met poging tot moorden maak ik niet, wie dat wel wil zien mij niet gelaten hoor. ;)
Maar het ging me eerder over die “luie hippies” en de tijdsgeest. Dat is naar mijn mening dan weer zo jaren '50-'60 dat het grappig wordt. Ik dacht dat de hippies en Boeren Knol uitgestorven waren. :)

bartvwg op 17 jan 2020 07:45

Het gaat me hier dan ook vooral over het saboteren van liften. Grind in een dieseltank is nog geen gevaar voor de mens, al is het evengoed kansloos en mogen ze wat mij betreft eens flink onder handen genomen worden.

Sabotage aan liften is dus al meerdere keren voorgekomen:
https://www.snowchamps.nl/nieuws/vallnord-pal-arsinal-in-and…

https://skiinformatie.nl/30-gondels-in-canada-naar-beneden-g…

https://denver.cbslocal.com/2019/07/19/investigation-vail-go… (gesaboteerde bouten van de liftpalen in dit geval, met hetzelfde risico)

Het in brand steken van 3 gebouwen en 4 liften in Vail (milieugekkies geven blijkbaar niets om het milieu als ze maar kunnen vernielen):
https://www.independent.co.uk/news/eco-terrorists-burn-ski-r…

Ook zijn er andere vormen van sabotage zoals het vernielen (lek maken) van een spaarbekken:

https://fantastischoostenrijk.nl/sabotage-bij-de-bergbahn-ki…

Waterslangen van besneeuwing doorsnijden:

https://www.frankenpost.de/region/hof/Sabotage-am-Hofer-Skil…

Born to Ride

Ik las vanmorgen een artikel over een "Illegaal" aangelegde piste in het Hoch-Zilertal (Wimbachexpress-Ost). De eigenaar Heinz Schultz (Schultzgruppe, verantwoordelijk voor diverse skigebieden Hoch-Zillertal, Spieljoch, Kals-Mattrei, Sillian-Hochpustertal en St. Jacob in Defereggen jaaromzet 80 miljoen) Heeft het gewoon gedaan! 650 meter piste aangelegd en nadat het bekend werd toch maar even een vergunning aangevraagd en gekregen. Zitten wel wat consequenties aan want behalve een fikse boete moeten er behoorlijk wat aanpassingen gemaakt worden. De lobby die hier tegen al het skipiste geweld is vanwege de natuur zal hier niet blij mee zijn.
Aan de ene kant begrijp ik het wel als ondernemer, want de bureaucratie is natuurlijk krankzinnig vandaag de dag.Maar aan de andere kant zullen activisten dit aangrijpen als een rechtvaardiging om het een en ander weer te slopen als vergelding.

link van het artikel (in het Oostenrijks ;-) )

https://www.tt.com/artikel/16538836/illegale-skipiste-im-hoc…

*bericht bewerkt door MichelV op 17 jan 2020 11:16

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Vandaag is er koelvloeistof in de dieseltanks van de pistenbullys bij Collet d allevard gedaan. Zelfde regio.

https://www.ledauphine.com/faits-divers-justice/2020/01/17/i…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie