waar komen nieuwe skiliften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

waar komen nieuwe skiliften

Inhoud
[ Verbergen ]
• 1 Oostenrijk
o 1,1 Kabelbanen
o 1,2 Cable Cars
o 1,3 stoeltjesliften
o 1,4 slepen
• 2 Duitsland
o 2,1 Cable Cars
o 2,2 stoeltjesliften
• 3 Zwitserland
o 3,1 kabelbanen
o 3,2 Kabelbanen
o 3,3 Gecombineerde installaties
o 3,4 Cable Cars
o 3,5 stoeltjesliften
o 3,6 linten
• 4 Frankrijk
o 4,1 Cable Cars
o 4,2 stoeltjesliften
• 5 Italië
• 6 Tsjechië
• 7 Slowakije
• 8 Legend

Oostenrijk
Kabelbanen
 (2) 150-PB Ischgl: Piz Val Gronda (Doppelmayr)
 (1) 130-PB Wagrain: G-Link (Doppelmayr)
 (3) 60-PB Gmunden: Grünberg
Gondels
 (2) 10-EUB Kreischberg: Riegleralm (Leitner / Sigma)
 (2) 10-EUB Lech-Zürs / Warth-Schröcken: Auenfeldjet (Doppemayr / CWA)
 (2) 10-EUB Rohrmoos: Hochwurzen Top Lift (Leitner)
 (2) 10-EUB Lermoos Grubig 2 (Doppemayr / CWA)
 (2) 10-S-EUB Jochberg: Wagstätt / Wurzhöhe (Leitner / Sigma)
 (2) 8-EUB-S Leogang: Steinberg 1 +2 (Doppemayr / CWA)
 (3) 8-EUB Lizum Axamer: Verbindungsbahn Muttereralm
 (2) 8-EUB fugen Metzenjoch (Doppelmayr)
 (3) 8-EUB Silvretta Montafon: Alptobel (Doppelmayr)
 (2) 8-EUB Silvretta Montafon: Kreuzjoch (Doppelmayr)
 (3) 8-EUB Dachstein West: Riedlkar
Stoeltjesliften
 (3) 8-KSB / B Jerzens Rotmoosbahn (Doppelmayr)
 (2) 8-KSB / B Mellau Roßstelle (Doppelmayr)
 (4) 8-KSB Scheffau: Aualmbahn (Doppelmayr)
 (3) 8-KSB Kaltenbach: Söggerbahn

 (2) 6-KSB/BS/KS/BB Saalbach-Hinterglemm: Ross Forest Railway (Leitner)
 (4) 6-KSB/BS/KS Saalbach-Hinterglemm: Bernkogel 2 (Doppelmayr)
 (2) 6-KSB/BS Gerlos: Moseltret (Doppelmayr)

 (2) 4-SB Bad Kleinkirchheim: Rosennock

Slepen
 (2) 1-SL Leogang: Kraller (Doppelmayr)
Duitsland
Gondels
 (3) 8-Gunzesried EUB / GO Ofterschwang: Ossi Reichert-Bahn (Doppelmayr / CWA)
Stoeltjesliften
 (3) 8-KSB Oberjoch: Shuttle (Doppelmayr)

 (3) 6-KSB Oberjoch: Wiedhag (Doppelmayr)
 (3) 6-KSB Gunzesried / GO Ofterschwang: Summit Lift (Doppelmayr)
 (4) 6-KSB Bolsterlang / hoorns tracks: Weiherkopf trein

 (2) 4-KSB Berchtesgaden / Jenner: Herb Kaser (Leitner)
 (3) 4-KSB Feldberg: Pointer

 (3) 4-SB Braunlage / Wurmberg: Als heksen (Leitner)
 (3) 4-SB Neuastenberg: oostelijke helling (Doppelmayr)
Zwitserland
Kabelbanen
 (3) 136-SSB Schlatti-Stoos (Garaventa)
 (3) 200-SSB Zermatt-Sunnegga
 (1) 225t-SSB heavy rail Tierfehd-Limmernsee
Kabelbanen
 (3) 125-PB-Grimentz Tsarmettaz (Doppelmayr-Garaventa)
 (2) 100-PB-Ischalp Davos (Doppelmayr-Garaventa)
 (2) 150-PB Urdenfürggli - Hörnli links Verbindungsbahn Lenzerheide Arosa (Steurer Doren)
 (2) 150-PB Urdenfürggli - Hörnli Verbindungsbahn rechts Lenzerheide Arosa (Steurer Doren)
Gecombineerde installaties
 (3) 6/8-KB Geils - Hahnenmoospass (Doppelmayr-Garaventa)
 (3) 6/10-KB Verbier: Planards - Savoleyres (Leitner / CWA)
 (3) 4/8-KB brand-La Berra (BMF / Carvatech)
Gondels
 (3) 10-EUB Saas Fee Kalbermatten Bifig-game grond Längfluh (BMF)
 (3) 10-EUB Verbier: Esserts - Planards (Leitner)
 (3) 10-EUB stuur-Metsch (Leitner)
 (3) 10-EUB-Metsch Metschberg (Leitner)

 (3) 8-EUB Belalp: Leaves - Kühmatte (Doppelmayr)
 (4) 8-EUB Engelberg - Trübsee staan
 (3) 8-EUB Lenzerheide: Churwalden - Alp Statz (BMF)
 (4) 8-EUB St. Moritz-signaal
 (3) 8-EUB Verbier: Le Chable-Mayens Bruson (Doppelmayr-Garaventa / CWA)
 (4) 8-EUB Rickenbach Rätigs-Rotenflue
 (4) 8-EUB-Churwalden Heidbüel (Garaventa) (vervanger Alp Statz)
Stoeltjesliften
 (4) 6-KSB Flumserbe Grueb responders
 (4) 6-KSB Flumserbe Panüöl-Maschgenkamm
 (4) 6-KSB / B Lenzerheide: Heimberg Motta Doppelmayr)
 (4) 6-KSB / B Lenzerheide: Motta Urdenfürggli (Doppelmayr)

 (4) 4-KSB Grächen: Hannigalp Wannihorn (Doppelmayr)
 (3) 4-KSB high-Ybrig: Laucherenstöckli (Doppelmayr)
 (3) 4-KSB Thyon / 4 Vallees: Les Masses
 (3) 4-SB Lenzerheide: Proschieri (BMF)
Linten
 (4) 2-SL Flumserbe Plattis (Panüöl)
Frankrijk
Gondels
Stoeltjesliften
Italië
 (2) 10-EUB Selva: Dantercepies (Leitner / Sigma)
Tsjechië
Slowakije
Legende
 (1) = gaande
 (2) = officieel bevestigd (bergtrein, krant, …), om vrij zeker
 (3) = officieel bevestigd (bergtrein, krant, …), het is onzeker (overheden, in afwachting van de goedkeuring, de financiering onzeker …)
 (4) = niet officieel bevestigd geruchten dat het zeer waarschijnlijk is

Afkortingen:
(/ B) = Bubble
(/ BO) = Oranje Bubble
(/ BS) = Blue Bubble
(/ BG) = Geel Bubble
(-S) = stoelverwarming
(/ KS) = Child-safe
Categorie :

Wat wil je hier mee zeggen?

Niks

oke mooi!

Snap überhaupt niet wat SFL er mee te maken heeft. Er vinden daar geen liftuitbreidingen meer plaats.
De verbinding met Ischgl of samnaun gaat ook niet door. De afstand is te groot. Mocht je vanuit SFL naar Ischgl willen kun je er hooguit een uurtje skieen en dan moet je weer terug. Dit weegt niet op.

Nieuwe liften zijn ook niet noodzakelijk in SFL. Qua kwaliteit en snelheid kan geen enkel ander gebied tippen aan de liften in SFL.

Ik heb wel gehoord dat de komperdellbahn (serfaus) misschien in het zeizoen 2014-2015 word vervangen. op dit moment zijn ze bezig met besneeuwing van de dal pisten van serfaus met een nieuw stuwmeer.

Cool

Ik heb nog een vraag wand er komt een nieuwe skilift in fugen maar zou je dan ook van fugen naar hochfugen kunnen skien ?

Er wordt dit jaar een meer gegraven halverwege de komperdellbaan, naast de waldbabfahrt.
Deze zal zomers als zwem gelegenheid fungeren, ook komen er kleine bootjes. Swinters is het water voor besneeuwing. de komperdell ban is inderdaad niet de snelste, maar niet hinderlijk langzaam.

Men klaagt ook over de Dorfbahn, De capaciteit is te laag in het hoogseizoen met de spits. Op Alpinforum speculeerden ze al met een nieuwe lift in de hoek bij Breila’s en Hotel Bär en Hotel Cervosa. Als je zou uitstappen bij U-bahn bahnhof Kirche zou je langs het gemeentehuis naar de lift kunnen lopen.

Waar deze lift uiteindelijk eindigt heb ik geen idee.

De Dorfbahn rijdt altijd, dat kun je niet van onze NS zeggen ;-)
Ik zat er tijdens de krokusvakantie (top week drukte), maar hoefde nooit een extra rit te wachten omdat hij misschien te vol was.
Dus hooguit 5-10 minuutjes wachten

Misschien dat de mensen van buiten Serfaus op parkeerterrein wel langer moesten wachten?

Ik heb regelmatig meegemaakt dat lopen sneller is naar de Komperdell dan met de U-bahn te gaan 's ochtends. En een gondel halverwege het dorp is ook wel ideaal! Enigste nadeel is dat een aangelegen piste aan die kant veel lijdt onder warme omstandigheden waar de zon een grote rol speelt…

ik heb ook iets gelezen, dat er in ladis iets nieuws komt misschien?
weet jij daar meer van? ik heb het van alpinforum.comPistenprojekt sorgt für Unmut bei Naturschützern.

Lopen is tevens een prima warmingup en relaxter dan de uhbahn. Wij liepen vanaf untergasse in 7 min naar de lift. Vroeger was er een sleeplift de kinderpiste in het dorp. Aan de straat heranger of herranger.
( heel vroeger).

Die lift vanaf de kirche zouden ze kunnen laten uitkomen bij het bergstation van de sunliner?

Vaak is lopen sneller dan met de dorfbahn

Er wordt in serfaus veel gepraat over een nieuw stuwmeer

@ Rick praat je nu iedereen een beetje na? Hetvaler mij in iedergeval op dat je opmerkingen uit andere topics van anderen hier nu zelf plaatst…

Ja maar ik ben nu in serffaus en er staat in de etalage summer 2014 stuwmeer 95 procent van de pistes

Circa 30 jaar geleden waren er in Serfaus dorp (bij hotel Bar) 2 sleepliften (oefenliftjes). De hellingen zijn inderdaad op zuid gelegen, waardoor sneeuw snel kan wegdooien (het ligt dan op dorpsniveau, zeg 1500m). Een lift met sunliner als bergstation heeft niet heel veel zin, dan ben je nog niet ‘boven’, 's ochtend met de sunliner richting Fiss geeft nl nooit opstoppingen, dat hoeft dus niet te worden opgelost. Wat wel oplost is een lift vanuit het dorp direct het skigebied in. Overigens gebruiken steeds minder mensen de dorfbahn, nu je je gehele uitusting in depot kunt zetten. Lekker ochtendwandelingetje!

En waarom is er geen goede verbinding vanuit ladis op het skigebiedze moeten altijd mede son nen baan

Omdat Ladis een boerengat is waar weinig toeristen verblijven en hoogstwaarschijnlijk het te duur is om een lift te bouwen van Ladis naar Schöngampbahn… Ze kunnen dan beter eerst richting Fiss gaan…

Ja klopt maar waarom verbind het skigebied niet met andere

Omdat ze het misschien niet te masaal willen laten worden en ook moet er een grote lift worden gebouwd als ze bij een ander skigebied willen aansluiten See/Ischgl/Samnoun… deze afstanden zijn erg groot.

weet iemand misschien of de Plansseggbahn (SFL) nog word vervangen…?

Nou nee dat weet ik niet maar de oberre scheidbahn moet pas vervangen worden wat een koud liftje zeg

waarom zou deze überhaupt moeten worden vervangen?

nou als je kijkt welke liften SFL heeft dan hoort de planseggbahn en de oberre sheidbahn niet meer bij de modernste liften van SFL

Nou ze hebben ook gewoon stoelverwarming

Plaats een reactie