skidepot vooraf reserveren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Eind februari gaan we voor het eerst naar dit gebied. Is het nodig om een locker bij het skidepot van Intersport in Serfaus te reserveren?

Volgens mij niet echt. Er zijn namelijk meerdere depots in Serfaus. Zowel onder/naast de lift als er tegenover.

Wij maken al jaren gebruik van het depot van Patscheider onder de liften, geen reservering nodig. Het zijn geen lockers maar personeel hangt jouw ski’s iedere dag op dezelfde plek terug, je krijgt nl. een kaart met daarop een nummer. Voor skischoenen werkt het hetzelfde alleen een andere balie.
Intersport Kirschner heeft dit seizoen een nieuwe zaak geopend bij de liften maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

@ Rietje: Ik vertrek over 2 weken naar Serfaus. Heb je nog tips voor goede restaurants? Zowel op de berg als in het dorp? Wij houden alleen niet van grote vreetschuren…

In het dorp zelf gaan we nooit naar een restaurant want we hebben altijd een hotel met halfpension. Op de berg: Als je niet van vreetschuren houdt dan moet je NIET zijn bij de volgende restaurants: Masner, Komperdell (daar in de buurt wel een paar kleinere restaurantjes), Möseralm, BergDiamant en Sonnenburg. Lassida is wel redelijk groot en druk maar ziet er wel gezellig uit en hier willen ze nog wel eens een lekkere pasta in de pan hebben.
Ik heb nooit ergens slecht gegeten maar ik wil er toch 2 in de positieve zin noemen, Schöngampalm is leuk door zijn ligging (op het pistenplan kaartje helemaal rechts bovenin) en lekker gegeten in een restaurant helemaal aan het eind van de blauwe Ladis abfahrt links van de lift (naam weet ik niet meer maar op het kaartje rechts onderin)
Alle bergrestaurants zijn terug te vinden op het pistenplan kaartje en daar staat ook een lijstje bij of het bediening en/of zelfbediening is.

Bedankt voor je reactie Rietje. Ik ga de restaurantjes zeker opzoeken.

Graag gedaan Anouk. Nog een aanvulling: het restaurant aan het einde van de Ladisabfahrt heet Hubertus.

Heb de restaurants inmiddels opgezocht en eigenlijk is er 1 stelregel: Pak niet het restaurant dat dichtbij de grotere liften ligt, daar waar veel mensen zich dus verzamelen.

Maar de Schongampalm en Hubertus ga ik zeker opzoeken.

Bij Cervosa alm in skigebied Serfaus is het ook lekker eten!
En als je stukje klunen niet erg vind,is de Rödelhütte langs langlaufpad bij Waldabfahrt in skigebied Serfaus ook een aanrader.Is nog vrij authentiek.

We zijn vandaag net weer aangekomen van een weekje SFL, maar vond zelf leithe-wirth een aanrader, zowel op een zonnige dag op het terras, als een bewolkte dag in het restaurant genoten van een heerlijke warme hap.

Die leithe Wirth is een echte aanrader qua eten. Heb er vorig jaar heerlijke forel gegeten. Ook het standaard schnitzeltje ging er prima in. Wij hebben daar bijna de hele week gegeten.

He Anouk,de frommesalm aan de frommesabfahrt, zet die ook maar op het lijstje. Best leuk zo om te horen dat er nog andere leuke tentjes zijn, ga daar volgende week zeker ff buurten. groeten

@ Gerard, ik zal er zeker een keer gaan eten. Vind het ook altijd leuk om ervaringen van anderen te horen.

Plaats een reactie