5 april in Serfaus/Fiss?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Ik ben van plan om van 5 tot 12 april naar Serfaus/Fiss te gaan. Is het veilig om nu al te boeken of is er veel kans dat het onmogelijk is om daar nog te skiën? De dorpen zijn met 1500 meter niet echt heel hoog vergeleken met de Franse skidorpen (Tignes/3Val), de pistes zijn nogal sterk zuid-georiënteerd, en het gebied heeft geen gletscher.

Ik vind nergens een webcam-history om te kijken hoe het de vorige jaar er was :p

Iemand ervaring?
Of is het beter om pas last-minute te boeken? (en het risico te lopen dat heel veel volboekt is)

De kans dat u helemaal het dorp in kunt skiën is niet zeker, maar er ligt zeker nog genoeg sneeuw begin april.
Ik zou daarom ook nu boeken ipv last minute, omdat het vaak snel vol zit.

Op http://nl.bergfex.com/serfaus-fiss-ladis/webcams/c780/?archi… kunt u op alle webcams van 180 dagen t/m nu kijken.

Succes verder!

Als echte Serfaus Fiss Ladis kenner en skileraar bij de Skischule Fiss-Ladis. Kan ik je het echter afraden. In ieder geval kan er altijd geskied worden in het gebied. Echter de condities in die tijd zijn elk jaar weer erg wisselend. Het ene seizoen is het top. Het andere seizoen is het gewoon bagger. De verbindingen tussen Serfaus en Fiss zijn dan al helemaal weggesmolten. Maar nogmaals skiën kan altijd in Fiss. De noordkant is altijd open en de hogere gedeeltes van Serfaus bieden ook sneeuwzekerheid. Het is of een last minute boeken. Of je boekt gewoon en je ziet het. Echter vind ik het jammer als het halve gebied al afgesloten is.http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=39114… Je kunt dit verwachten, slechter dan dit kun je in ieder geval niet krijgen.

Hmm. Zouden Solden of Sankt Anton/Warth-Schröcken dan echt sneeuwzekerder zijn tijdens die periode?

Als echte Serfaus Fiss Ladis kenner en skileraar bij de Skischule Fiss-Ladis. Kan ik je het echter afraden. In ieder geval kan er altijd geskied worden in het gebied. Echter de condities in die tijd zijn elk jaar weer erg wisselend. Het ene seizoen is het top. Het andere seizoen is het gewoon bagger. De verbindingen tussen Serfaus en Fiss zijn dan al helemaal weggesmolten. Maar nogmaals skiën kan altijd in Fiss. De noordkant is altijd open en de hogere gedeeltes van Serfaus bieden ook sneeuwzekerheid. Het is of een last minute boeken. Of je boekt gewoon en je ziet het. Echter vind ik het jammer als het halve gebied al afgesloten is.http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=391… Je kunt dit verwachten, slechter dan dit kun je in ieder geval niet krijgen.

Gast666 op 22 okt. 2013 22:38

Skileraar? Ik twijfel aan de echtheid van je post. Je gebruikt de ‘winter’ (als we het zo mogen noemen) van 2011 als referentie. Dat is fout. De winter van 2011 was een echte rampwinter, je kon nergens in de Alpen nog skiën in een wit landschap, het waren overal witte banen door een groen landschap. En toch was er toen nog 3/4 open.

Ik ken het skigebied niet, maar ik weet wel dat er nog voldoende ligt met pasen (sneeuwkwaliteit kan natuurlijk wat minder, maarja, waar heb je dat niet met pasen?). Met de Ski-6 skipas kan je ook nog uitstapjes maken naar Nauders, Kaunertaler Gletsjer én Samnaun/Ischgl, nog zeker twee erg sneeuwzekere skigebieden. Normaal is Nauders ook nog open.
@Thomas: Hoogte is belangrijk, maar niet alles. De regio heeft ook veel te zeggen (bijvoorbeeld Arlberg). :)

Ik heb de laatste 2 winters in de sluitingsweek daar geskied met groot succes! Schitterende conditities gehad en weinig volk! Ik heb wel steeds last minute geboekt.
De laatste dagen kregen de dalafdalingen het wat moeilijker maar in het Masner gebied waren de condities een droom! ik begreep er niks van dat ze toen het gebied sloten zo een goede condities.

Ik ben afgelopen seizoen met Pasen in Fiss geweest (eind maart?) en ik vond het tegenvallen. Het was goed te doen maar de lagere pistes waren geen pretje op het einde dag… Slush slush en nog een slush!

Ik moet zeggen dat ik wel erg verwend ben aangezien we meestal naar hoger gelegen gebieden gaan (Ischgl/Samnaun, Les menuires).

24 Januari naar Val Thorens | 3 April naar Ischgl |
Even a bad day skiing is better then a good day at work

Einde seizoen boek ik altijd last-minute, afhankelijk waar de condities nog goed zijn, maak ik mijn keuze.

Serfaus heeft dit jaar veel gedaan aan besneeuwing van de dalabfahrten en aan de plansegg/koningsleiten.

@Gast666:

Natuurlijk is er een risico, maar eigenlijk niet gaan omdat er één jaar is geweest dat het geen goede condities waren vind ik nu ook maar zonde. Of is het al vaker gebeurd dat de pistes er begin April zo bij lagen?

Gast666 O.O

Gang is alles

@Gast666:

Natuurlijk is er een risico, maar eigenlijk niet gaan omdat er één jaar is geweest dat het geen goede condities waren vind ik nu ook maar zonde. Of is het al vaker gebeurd dat de pistes er begin April zo bij lagen?

ThomasV op 24 okt. 2013 20:22

Gast666 heeft gewoon een slecht karakter (zie de nummers van zijn ID) en wil jou doen geloven dat het daar niet meer te doen was. ;)

Back on topic: 2011 was een echte rampwinter met in de krokusvakantie bijvoorbeeld al skiën in een groen landschap in Galibier Thabor (na eind januari geen noemenswaardige sneeuwval meer), in de paasvakantie was La Plagne het ideaal domein voor koeien om te grazen, er waren door het gebrek aan sneeuw ‘slechts’ 15km pistes open geloof ik. En als je op dit forum zou vragen of La Plagne sneeuwzeker genoeg met pasen, krijg je gegarandeerd een volmondige ‘ja’. Het was gewoonweg één van de slechtste winters ooit, totaal niet representatief.

Nog één belangrijk feitje: de paasvakantie in 2011 begon pas op 14 april…

Mathijs! Misschien een keer begrijpend lezen! Ik zou gewoon Solden aanraden. Ligt toch wat hoger. Fiss ist ein sonnendorf! Zeker aan het eind van het seizoen zijn de condities aan de zuidkant al van mindere kwaliteit. Lastminute raadt ik aan!

Jongens echt waar, Serfaus, Fiss, Ladis is begin April weinig meer hoor. Alleen op de Nordseite, Masner en Pezid is het nog een beetje skien maar voor de rest is het echt over. Zelf skiles wordt er dan niet meer gegeven.

@ timmyboy,
Zegt ie met zn jaartje ervaring, het ligt gewoon behoorlijk aan het jaar. Winter 2012 was gewoon een droom rond pasen.
En als je het vergelijkt met andere gebieden zijn enkel gebieden met een gletscher nog sneeuwzekerder rond die tijd, maar in Masner zit je bijna altijd goed.

Ja, ikzelf kom er al erg lang(11 seizoenen), en het ligt er maar aan. Vrienden in St. Anton vrijwel altijd sneeuw gehad, wij in Fiss, nu Serfaus, wel eens flinke bruine stukken gezien. Het is een gok en ik zou hem niet nemen, hoewel dit mijn ‘‘stamgebied’’(veruit leukste gebied) is. Het feit dat het een zonnenplateau is en de, vergeleken met misschien andere toppen, niet al te hoge toppen maken het een erg dubieus vraagstuk. Ikzelf koos in april voor Hintertux resp. (Hoch)Solden afgelopen 2 jaar.

Gewoon kijken hoe de sneeuwconditie’s zijn op dat moment en last minute boeken. Er moet dan nog genoeg te vinden zijn voor die week. Het is toch geen Pasen dan?

@Gastie638
Ja dus, winter 2012 was uberhaupt rete strak want toen lag er overal het hele seizoen bakken sneeuw. Maar ik weet niet of jij het weet, maar SFL is bijna alleen maar zonkant dus dan gaat het heeeel snel als eenmaal de zon vol schijnt en vooral met passen begin April.

Plaats een reactie