Welke hutten bereikbaar zonder ski's?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fiss

Wij hebben een weekje Fiss in het vooruitzicht, maar helaas heb ik tijdens onze laatste wintersport met oud en nieuw mijn voorste kruisband afgescheurd. Dat wordt dus niet skien en hopen op een zonnige week. Iemand tips naar welke hutten ik kan zonder ski’s? Eventueel met de auto/bus of met een lift bereikbaar…

Bovenaan de Moseralmbahn (gondel) zit een pisterestaurant (“Moseralm” dacht ik), bovenaan de Schönjochbahn (gondel) ook (“Panoramarestaurant Bergdiamant”), net als bij het middenstation van diezelfde lift (“Tiroler Wirthaus Steinegg”). Deze staan ook gewoon op de pistekaart.

De grote stukken taart in de Bergdiamant verdienen mijn aanbeveling! :-)

Bedankt alvast voor de reacties. Vaak zijn de leukste hutten niet bereikbaar met een lift… Ik zie op de pistekaart uiteraard ook de hutten aan de gondel

Ik vind de Tiroler Wirthaus Steinegg het leukst van deze drie genoemde.
Bediening, klein en authentiek.

Als je zin heb om over een rodelpad te wandelen, kan je halverwege de Schonjoch uitstappen en wandelen naar de Kuhalm.
Ook een leuk restaurant.

Als het wandelen enigszins gaat zou ik ook de Kuhalm aanraden, maar dan kun je ook overwegen vanaf de Moseralmbahn de Panorama Genussweg en Konigsleihteweg richting Serfaus te lopen en bij Leithe Wirth aangaan. En met de bus vanuit Serfaus naar Fiss terug.

En anders zeker de Steinegg (leuk, authentiek) tenzij je erg van taart houd (=Bergdiamant). Maar dan moet je er niet tijdens de lunch komen…

Als je wel kan wandelen, dan zijn bijna alle hutten in het gebied bereikbaar, zeker als je ook de bus en in Serfaus de metro neemt. Enige uitzondering zijn die in Masner (evt wel met de Masnerexpress), onderaan de Lawens, op de Noordkant van Fiss en de Frommesalp. De rest is allemaal te doen.

Paar tips:

  • Weiberkessel langs de dalafdaling naar Ladis, goede sfeer en lekker eten
  • Hog en See-alm, die liggen prachtig (uitstappen bij het middelstation van de Alpkopfbahn). Wel druk rond lunchtijd.
  • Madatschen! 1 van de laatste authentieke plekjes in SFL.

Plaats een reactie