Oud & Nieuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fiss

Wij zijn dit jaar voor het eerst met Oud en Nieuw in Fiss. Heeft iemand tips wat gezellig is op oudejaarsavond, waar we heen moeten gaan en hoe het daar gaat met vuurwerk afsteken? Alvast bedankt!

Wij zijn in Serfaus met oud en nieuw. Ik ben ook benieuwd hoe het daar zal zijn. Ik gok op een grote centrale vuurwerk show en dat dat redelijk gereguleerd gaat daar.

Verder waar je heen moet, hangt een beetje af van wat je wil.

Wij zijn in Serfaus met oud en nieuw. Ik ben ook benieuwd hoe het daar zal zijn. Ik gok op een grote centrale vuurwerk show en dat dat redelijk gereguleerd gaat daar.

Verder waar je heen moet, hangt een beetje af van wat je wil.

Reynouts op 22 nov 2016 23:31

In Serfaus inderdaad om 22.00 uur een fakkelafdaling van de skileraren over de Waldabfahrt (rode dalafdaling) naar het dalstation van de Komperdellbahn. Daarna vervolgen ze hun fakkeltocht te voet (op skischoenen!) door het dorp naar het gemeentehuis, waar ze verder Oud & Nieuw vieren op eigen houtje (enige avond dat ze na 20.00 uur 's avonds hun skileraren-outfit aan mogen houden). Uiteraard is er veel vuurwerk; elk hotel voert wel een showtje op voor zijn gasten. In elke bar, restaurant of hotel is het ook wel feest. En de Patchi natuurlijk. Daar gaat het de hele nacht door, zowat.

Fakkeltocht in Fiss vanaf 17.00 uur vanaf Moseralm. Daarna relatief rustig, met om 12u natuurlijk wel veel vuurwerk, waarbij zoals in Serfaus sommige hotels eea organiseren voor hun gasten.

Afgezien van restaurants (reserveren aanbevolen! ;)) is het vroeg op de avond gezellig in de Hexenalm bij het dalstation van de gondels - waar de fakkeltocht ook eindigt. Later op de avond en ‘vroege uurtjes’ is Hackls Keller een aanrader.

Vuurwerk afsteken als particulier mag gewoon in Oostenrijk. Vlak voordat je Fiss uit rijdt naar Serfaus kon je vorig jaar vuurwerk kopen bij een stalletje op een parkeerplaats en was vele malen goedkoper en mooier als in NL.
En dan op 1-1-2017 gewoon om 9 uur starten met skien. Heerlijk rustig dan op de pistes.
zie

op 1-1-2016 :-)

OK, ik had nog wat gelezen over een fondue avond met live-muziek in Rest Sonnenburg en daarna een fakkeltocht naar het dorp. Voor 4 pers kwam dat op € 180,–, vind ik een beetje overdreven helemaal met een kind van 8 wat een paar happen eet en dan genoeg heeft gehad. Je kan in de andere restaurants in het dorp wel gewoon eten neem ik aan?

Zijn vaak wel vaste menu’s en aanbiedingen/arrangementen. Stuur de restaurants een een mailtje, dan weet je meer (op Google Maps kom je vast aan de namen van die restaurants).

Ja we hebben wel een paar voorkeur restaurants in Fiss, daar zal ik idd even op de website kijken wat zij organiseren. Dat is wel een goeie!

Plaats een reactie