Leuk of niet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

wij willen er mischien hhen gaan maar wat zijn nou de voordelen van dit gebied, is het leuk is de kindvriendelijkheid goed zijn de pistes lekker???

Ik kom er zelf al jaren. Een beetje de positieve punten op een rijtje:

  • Inderdaad erg kindvriendelijk. Veel skileraren, vaak ook Nederlandse leraren/leraressen.

  • Ligging. Het gebied is erg mooi gelegen. De dorpen op een zonnig plateau wat voor veel zon zorgt. Pistes aan beide kanten van de berg, noord en zuid dus, je kunt zo mooi met de zon mee skiën.

  • Moderne liften. Elk jaar wordt er wel een nieuwe lift gebouwd, liften vernieuwd. Dit jaar is er ook een nieuwe stoeltjes lift in de run. Deze gaat nu naar het hoogste punt in het gebied: 2800m.

  • Hoogte. Gebied is redelijk hoog gelegen. Zegmaar van 1400m-2800m is te skiën.

  • Pistes. Vooral bij Serfaus mooie brede pistes. Fiss heeft aan de Noordkant (achter de berg) erg mooie pistes.

Natuurlijk is het gebied niet perfect.

  • In de vakanties kan het nog wel eens druk zijn, vooral 's ochtends bij de liften als ook alle skiklasjes naar boven moeten.

  • Doordat er wel wat pistes op het zuiden liggen, kan de sneeuw aan het eind van de middag nog wel eens papperig worden.

Ik hoop dat je zo een beetje een beeld van het gebied hebt=)

Let it snow

Goede samenvatting Jurrian. Bert, ik geloof dat Snowmagazine nog wel een aflevering of 16 heeft liggen over Serfaus, Fiss en Ladis, misschien dat je die terug kunt kijken op internet?

Goede samenvatting Jurrian. Bert, ik geloof dat Snowmagazine nog wel een aflevering of 16 heeft liggen over Serfaus, Fiss en Ladis, misschien dat je die terug kunt kijken op internet?

Martijnski op 24 nov. 2011 23:09

Klopt, maar dan zie je wel alleen maar de positieve punten van het gebied. ;-). Deze zijn hier http://www.rtl.nl/xl/#/a/194469/ te vinden. Hele mooie beelden trouwens, maar reken niet op een genuanceerde berichtgeving.

Ik denk dat Bert juist hier naar op zoek is.

If you snooze, you loose!

Bert,

Wil me aansluiten bij de post van Jurian. Wij zijn er vorig jaar in december voor het eerst geweest en e.e.a. is ons zeer goed bevallen. Normaal gesproken skiën we minimaal 1x per jaar in de grote gebieden in Frankrijk waardoor je "verpest" bent met de grote hoeveelheid pistes.

Gebied is groot genoeg om lekker rond te skiën, mooie goed geprepareerde pistes, moderne liften, prima eet- en drinkfaciliteiten op de pistes, handig depot bij de liften in Serfaus (scheelt gesjouw met schoenen en ski’s) etc.

Het is ons dermate goed bevallen dat we er wellicht over 3 wk weer naartoe gaan, maar dan moet er eest nog wel even sneeuw vallen :)

Al jaren met Kerst of oud/nieuwjaar naar Fiss.
Positieve punten worden al veel genoemd van het gebied.
Negatieve punten:
-Misschien veel rode pistes waardoor beginnelingen het zwaar kunnen krijgen op de pistes.
-In hoogseizoen verblijf onder de 1000 euro vinden is vrijwel niet mogelijk.
-Noordkant bij Fiss kan in december/januari erg koud zijn. Geen zon alleen schaduw.
-De Frommes (langste afdaling bij Fiss) kan eind van de dag zeer zwaar worden.

Thanks voor de moeite

Sorry hoor maar wat een vraag. Neem voordat je dit soort dingen post eens even de moeite om naar de pagina van het skigebied te gaan. Daar zie je een overzicht en bij het tabje Ervaringen zie je wat wij er met z’n allen van vinden.

Daar vind je ALLES terug wat je zojuist gevraagd hebt.

Sorry hoor maar wat een vraag. Neem voordat je dit soort dingen post eens even de moeite om naar de pagina van het skigebied te gaan. Daar zie je een overzicht en bij het tabje Ervaringen zie je wat wij er met z’n allen van vinden. Daar vind je ALLES terug wat je zojuist gevraagd hebt.

RobinN op 25 nov. 2011 15:14

Veel gebieden doen "nepposts" (valse posts) toevoegen, zodat het lijkt of het gebied super is. Overigens kun je zoiets niet vinden op de site van Fiss.

Het gebied is trouwens een echte aanrader. Dit jaar is er weer geïnvesteerd in een nieuwe lift en er zijn een paar nieuwe pistes. Nadeel is wel dat je in de kerstvakantie/voorjaarsvakantie 's ochtends wel even in de rij staat…

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Mooi gebied, wij gaan in februari.

Ben 10 jaar achter elkaar in serfaus geweest met kerst en nieuw, dat is inmiddels al wel weer 15 jaar geleden, maar mijn ouders komen er nog steeds ieder jaar. En ik weet dan ook dat er behoorlijk geinvesteerd is in de liften. Er is geloof ik geen sleeplift meer te vinden in serfaus, alles is stoeltjes, zeer fijn.

Toen waren er altijd genoeg nederlands sprekende skileraren en leraressen te vinden, neem aan dat dat nog steeds zo is.

Heel fijn depot onder aan de gondel, goede verbinding in het dorp met een ondergrandse metro, met 3 opstappunten die naar de gondel gaat. Dus weinig gesjouw met spullen.

Idd iedereen wil met dezelfde gondel omhoog dus redelijk druk sochtends. Ik vond het altijd een heel fijn gebied, maar ik was ook niks anders gewend :)

Serfaus Fiss Ladis is simpelweg een erg mooi gebied. Je moet het niet vergelijken met gebieden in Frankrijk die 3 x zoveel pistes hebben, maar het gebied heeft een aantal grote voordelen. De meeste daarvan zijn al genoemd. Wat mij zelf aanspreekt:

  • zeer kindvriendelijk
  • misschien wel de beste schikscholen van Oostenrijk
  • vrij uitdagend gebied

Zaken als kou vanwege de noordligging van pistes vind ik echt onzin. We hebben het over WINTERsport.
De papperigheid van de dalafdalingen naar Serfaus is wel een punt maar hangt erg af van het weer. De Frommesabfahrt kun je het beste 's ochtends doen, dan ben je helemaal alleen!
En drukte bij de gondels: niemand gaat dood van 5 minuten wachten, mijn ervaring in Serfaus is dat de wachttijden voor zowel Komperdellbahn als Sunliner erg meevallen.

Ik lees hier dat de pistes in de zon liggen, kun je er in maart nog goed skieen of wordt het dan al twijfelachtig?

Member of global cooling initiative

ik vind het een super skigebied
ben er nu een keer geweest maar ga er zeker nog een keer terug

het ligt vrijhoog dus in maart goede kans dat de pistes nog in goede condities zijn

hit and run

afgelopen jaar het eerste weekend van april in serfaus geweest: mooi gebied, lege pistes (regelmatig hele rode en zwarte pistes afgedaald zonder ook maar 1 persoon tegen te komen!!), op de top verse sneeuw en leuk verzamelstationnetje op de "beginpiste". Dalafdaling voor beginners niet eenvoudig en na half twee was het op de lagere pistes een grote pap.
Desalniettemin een topweekje gehad daar!

Idd allemaal mooie snelle moderne liften.

Serfaus zelf vond ik niet heel bijzonder, paar lange parallelle straten richting de gondels met wat restaurantjes en hier en daar een kroeg.

Wij zijn vorig jaar met 23 man in Fiss geweest, in een chalet van wensshalets, echt top.
Het chalet stond dicht bij de liften en de kinderen lekker naar Bertha’s kinderdorp.

Voor kinderen helemaal top, de sneeuwcondities waren niet al te best toen wij aankwamen, alles was groen.
Gelukkig begon het de volgende dag wel te sneeuwen en hebben al met al een heerlijke vakantie.

Succes met je beslissing

SFL is een gebied waar je eens geweest moet zijn. Het staat heel goed aangeschreven. Wij zijn er drie jaar geweest en hebben nu het eerste jaar voor een andere locatie gekozen. De al genoemde ski depots vind je ook bij de dalstations van Fiss en Ladis. Een ander voordeel is dat als je je verblijf in een van de drie dorpen hebt, de skipassen goedkoper zijn. Staat natuurlijk wel tegenover dat de verblijven in die drie dorpen duurder zijn dan daarbuiten.

Groeten,
Harrie

Plaats een reactie