Serfaus - Fiss - Ladis december 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Met mijn Tirol Snow Card in de hand en enkele dagen tijd ging ik op zoek waar in Tirol ik toch een beetje sneeuw en geopende piste kon vinden.
Volgens de website waren er 76 km pistes open van de +200km, dat leek me voldoende dus ik in mijn wagen waarna ik na 7,5 uur rijden vanuit Antwerpen in Fiss aankwam op 11 december in de avond, binnen de korste keren had ik een aangenaam hotelletje gevonden vlakbij de piste.
De ochtend dan vol spanning naar de lift (50 meter wandelen) en zonder te kijken naar plannetjes of wat dan ook de 1st lift in Fiss in, al snel kreeg ik door dat er amper pistes open waren en die open waren zagen er echt niet goed uit, volgens het bord waren er in Serfaus veel meer pistes open, maar de verbinding tussen Fiss en Serfaus was niet open :-( er reed wel een skibus dus dan maar met de bus.

null

null

null

In Serfaus kan je geen dalafdaling doen maar daar zijn inderdaad veel meer piste’s open en ook in betere staat.
null

Maar het is absoluut nog geen hoogvlieger, de pistes zijn beenhard, ijzig, en op vele plaatsen komt er gras en stenen door.
1 uurtje geleden begon het dan ineens te sneeuwen en redelijk behoorlijk zelf, dus er is/was hoop, want op dit moment is het terug gedaan met sneeuwen :-(

Leuk verslagje ! Ik had toch meer sneeuw verwacht in Serfaus, als je kijkt wat Ischgl en voor Sankt Anton gepakt hebben vorige week. Hopelijk morgen beter :)

Mooi verslag! Ik denk dat je het beste kunt gaan kijken op de Nordseite… Daar ligt een flinke laag sneeuw, als je kijkt op de webcams.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Ze geven ook niet bizar veel sneeuw aan… ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met de kerst! Gelukkig wordt het wel kouder, dus kan met gewoon de kanonnen aangooien!

Let it snow

Ik ga zaterdag naar Serfaus, maar volgens mij wordt er nog wel iets van sneeuw verwacht. Daarbij gaat inderdaad de temperatuur naar beneden dus samen met de kanonnen zou het toch wel goedkomen?

Ze geven gewoon 20-30cm op hoor. Daarna wordt het koud, dus kunnen ze alles besneeuwen.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

tsja, 20-30… maar dat zijn geen monsterhoeveelheden… t is nog wachten op een echte dump!

Let it snow

Plaats een reactie