skicondities Serfaus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Beste wintersporters,

Aankomend weekend vertrekken wij naar Serfaus. Nu begrijp ik dat er meer dan voldoende sneeuw ligt ;-)

Kan iemand mij vertellen of het qua skiën nog goed te doen is of dat het op veel plaatsen door de vele sneeuw en afgesloten pistes onmogelijk is geworden.

Op de site van SFL kan ik qua lawine gevaar etc. weinig tot niks vinden

Dank jullie wel…!!!

Dit is het lawine bulletin

null

waar ik mij eigenlijk het meeste zorgen om maak, is dat wij met 2 kleine kinderen gaan waarvan er eentje voor het eerst gaat skiën en de ander voor de 2e keer. Zijn mijn zorgen gegrond of is het op de kinderschee alm en de overige blauwe pistes goed te doen voor de kids?

Weerberichten komende dagen goed in de gaten houden, dan weet je beter wat je allemaal te wachten staat. Als je actueel lawineberichten wilt ontvangen, via Whatsapp: https://lawine.tirol.gv.at/aktuelles/ Dit is wel voor heel Tirol, maar je weet zelf vast wel in welk gebied precies Serfaus ligt, anders Google ;)

dank je Juul, ik begrijp dat het lawine gevaar overal hoog is maar is het op de pistes nog goed te doen of is het daar ook erg lastig geworden? Ik begrijp dat je niet buiten de pistes moet komen…

Pistes moeten veilig zijn, anders gaan ze niet open. Daarom veroorzaken ze opzettelijk lawines dmv explosies etc uit voorzorg opdat de mensen veilig kunnen skien en snowboarden. Dus nu zeker niet onder of langs afscheidingen over gesloten pistes gaan afdalen. De skileraren weten uiteraard ook waar ze met de kids naar toe kunnen gaan. Succes en veel plezier!

Je vragen zijn niet zo zinvol. Het lawinegevaar van vandaag zegt niets over dat van morgen, laat staan zaterdag.
Het weer wordt rustiger, wat betekent dat het lawinegevaar snel minder wordt. Sowieso is Serfaus niet een gebied dat extreem gevoelig is voor lawines (Serfaus krijgt relatief wat minder sneeuw, (en meer zon!))
Pistes die als ‘open’ aangegeven zijn, zijn geprepareerd, en ook geschikt voor kinderen.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 23 jan 2018 10:24

Thnx!! Voor jullie reacties, ben weer wat gerustgesteld!!

@Marijnt geeft het al aan, pistes gaan alleen open als ze voldoende veilig zijn.

Daarbij komt dat de ligging van de Kinderschneealm bij Serfaus relatief gezien niet gevoelig is voor lawines. Verderop in het gebied (Lazid noordhellingen en Pezid) alsook de meer open zuidhellingen (Plansegg en Konigsleiten) is op dit moment het gevaar groot. Hetzelfde geldt voor een aantal hellingen in Fiss (vooral zuidkant, de kom tussen Sattelbahn en Schonjoch).

Kortom, ik zou me niet teveel zorgen maken.
@Wunderkammer: Het feit dat er doorgaans minder sneeuw valt in Serfaus zegt niets over de huidige situatie. Ook in Serfaus ligt er nu een recordhoeveelheid sneeuw. Daarbij komt dat juist door gemiddeld hoger aantal zonne-uren de temperatuur overdag makkelijk oploopt en SFL veel wind pakt bij een Sudfohn.
Vlak voor Kerst was er nog een lawine in Serfaus (buiten de pistes, zonder gids en zonder de juiste uitrusting).

Via de webcams kun je zien dat er nu op de Kinderschneealm volop wordt geskied:
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/service/webcams…

Ik verwacht dat er de komende dagen meer pistes opengaan. Weersverwachting ziet er goed uit!!

Ik ben nu in Serfaus,veel liften gingen in de loop van de dag open alleen de hoge pistes en die in het Maszner
gebied blijven gesloten. Wel zijn er ontzettend veel buckels op heel veel pistes door de vele sneeuwval van de afgelopen dagen. Maar ik hoop dat de piste bullies die weer mooi glad kunnen strijken. Vanmiddag was het boven nul en daardoor al wat Slush op dalafdalingen. Morgen weer temperaturen onder nul dus dat komt ook goed. Dorp is prima berijdbaar en bereikbaar .

*bericht bewerkt door Dreezzz op 23 jan 2018 22:06

Plaats een reactie