Bereikbaar zonder Vignet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Route
Te bereiken via de grensovergang bij het Oostenrijkse Reutte. Houd er rekening mee dat de weg van Reutte richting de Fernpass in het weekend zeer druk kan zijn. Je hebt voor dit stuk geen vignet nodig.

Dit staat onder het kopje bereikbaarheid hier op de site. Begrijp ik nu goed dat Ik naar Fiss kan rijden zonder een vignet te hoeven kopen?
(of is dat een mogelijkheid die ontzettende veel tijd kost om een snelweg te mijden?)

Wel eens van Google Maps gehoord? Je rijdt tot Imst op provinciale weg, en mist alleen het stuk snelweg tussen Imst en Landeck, wat zo’n 10km is. Dus niet erg veel extra tijd nodig en ook geen vignet nodig.

Mr. Slow

Maps.google.com

Je kunt ook gewoon antwoorden zonder een sneer uit te delen.

Je kunt naar Fiss rijden zonder vignet. Bij Imst dan niet de snelweg op maar de B-weg naar Landeck en vanuit daar het dal in naar Ried en daar naar boven naar Fiss. Dat kost je wel wat tijd. Vignet kopen en wel de snelweg op en via de Landecker tunnel naar Ried vind ik persoonlijk veel makkelijker. En op een week wintersport zijn het de kosten niet…

Aftellen maar!

Ja die heb ik inderdaad bekeken. Ik ben zelfs zo slim dat ik het knopje tol mijden ken.
Maar dat zegt nog niks over de situatie ter plekke en hoe de daadwerkelijke ervaringen zijn van dat stukje om.
En ik heb Google ook niet altijd als 100% juist ervaring als het om tolwegen gaat.

Wellicht dat men zegt, vooral niet doen. Is de besparing niet waard.
Of juist andersom.

Maar bedankt voor het stuk antwoord wat niet op openbare data is gebaseerd, maar ervaring.

*bericht bewerkt door KarinI op 28 jan 2018 21:22

@ Matthieu, in het geval van veel sneeuw op de dag van Rijden is tunnel zeker helemaal een betere optie. Of valt dat juist tegen?

Ja die heb ik inderdaad bekeken. Ik ben zelfs zo slim dat ik het knopje tol mijden ken.
Maar dat zegt nog niks over de situatie ter plekke en hoe de daadwerkelijke ervaringen zijn van dat stukje om.
En ik heb Google ook niet altijd als 100% juist ervaring als het om tolwegen gaat.

Wellicht dat men zegt, vooral niet doen. Is de besparing niet waard.
Of juist andersom.

Maar bedankt voor het stuk antwoord wat niet op openbare data is gebaseerd, maar ervaring.

KarinI op 28 jan 2018 21:12

Je kan zonder sticker naar Fiss rijden. Alleen scheelt het rijden door de tunnel onder Landeck door erg veel tijd. Zeker op zaterdag dan is het best druk in Landeck zelf. Dus dan heb ik die 10 euro er wel voor over. Bij die tunnel controleerden ze vroeger (ik ben al een jaar of vijf niet meer in Fiss geweest) regelmatig. Dus ik zou het risico niet nemen.

Wij kwamen wel eens rond een uur of zes 's morgens al uit de Fernpass. Dan was je toch te vroeg en reden we wel door Landeck. Maar als we later waren dan toch snel een sticker kopen.

Peter Pos

@ Matthieu, in het geval van veel sneeuw op de dag van Rijden is tunnel zeker helemaal een betere optie. Of valt dat juist tegen?

KarinI op 28 jan 2018 21:20

Bij veel sneeuw op de dag van rijden mijd ik liever de Fernpass en rij ik via Bregenz en de Arlbergtunnel (extra tol). Ook dan kom je als laatste door de Landecker tunnel. Dan heb je zeker een vignet nodig.
Kost maar 9 euro voor tien dagen. Gewoon doen zou ik zeggen.

Aftellen maar!

Plaats een reactie