Piste kwaliteit Serfaus en omgeving?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Vanaf 2 januari ga ik met een groepje een weekje skiën.
Ik lees wel het eea over de sneeuwhoogte op dit moment (dal 15 cm/ berg 45 cm). Daarnaast zie ik dat niet alle pistes open zijn.
Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit van de pisten zijn?
Alvast bedankt

Ik begrijp dat het wel ok was, maar dat er de komende dagen een Föhn gaat waaien die de vorstgrens naar 2100 meter brengt met veel regen. Dat zal dramatische gevolgen hebben voor de lagere pistes gezien de dunne basislaag dit moment. Voor de hogere pistes zou je meer geluk kunnen hebben als het daar de komende dagen gaat sneeuwen.

Veel succes!

tja, beneden de 1800 m valt er in deze omgeving sowieso weinig sneeuw.
Denk maar aan Sölden en Ischgl: daar ligt zelden 50 cm in het dorp!
En met wat regen slinkt dit zienderogen… .
2 januari is nog wel even en vriezen gaat het zeker doen.
Ik zou me geen zorgen maken tot 2/3 dagen voor je vertrekt.
Alles kan nog gebeuren.

Momenteel zijn de meeste pistes zeer ijzig met losse sneeuw en hierdoor gebeuren er veel ongevallen. beneden de 1800 m is het pap door regen.
http://www.snow-forecast.com/resorts/Serfaus/6day/bot…

@ Diekstra en Roel, bedankt voor de informatie. Mochten jullie meer informatie hebben over de actuele condities dan houd ik me aanbevolen.

Groet Erik

Weet iemand de huidige omstandigheden in t ski gebied Fiss-Serfaus?

JT,
Het is beroerd. Collega van mij is net terug en alles wordt staande gehouden met sneeuwkanonnen. Zo breed als de pistes er normaliter zijn, zijn ze nu heel smal.
De weersvoorspellingen wordt je ook niet vrolijk van. Het kan zelfs aankomende week 14 graden worden.
Groet,
Laura

Laura.

Ik weet niet waar jij je informatie op baseert…
Maar op de sites waar ik gekeken heb wordt het niet warmer dan + 3 en gaan we volgende week meer richting de -14 dan + Ik hoop daarom ook van harte dat jij je niet goed hebt laten informeren want ik ga er morgen ook naartoe. En wat die sneeuwkanonnen betreft je kan daardoor skien en dat lijkt me het belangrijkst.

Wij zijn net terug uit het gebied Serfaus-Fiss-Ladis en we hebben gewoon prima kunnen skiën. Pistes lagen er keurig bij, op veel plaatsen nog echt wel tientallen cm sneeuw. Naast de pistes weinig tot geen sneeuw, alleen hoger en daar ook weinig. Uitstraling was ietsje minder (helemaal wit ziet er gewoon het leukst uit), maar skiën was echt geen enkel probleem!

Wij zijn net terug uit Fiss. De pistes waren echt wel goed te doen. Alleen de dalafdalingen waren een beetje papperig.
Ze doen daar wel hun uiterste best om de pistes goed te houden. Buiten de pistes lag er inderdaad geen sneeuw. Ga naar het masner skigebied, dat is een van de hoogste punten, erg koud maar prima sneeuw. En, er is verse sneeuw op komst, dus komt vast goed. Veel plezier!

Hoe is het momenteel in Fiss? Ik las dat er gisteren en vandaag weer verse seneuw gevallen is?
Hoeveel is er gevallen?
Is er in het dorp Fiss zelf ook sneeuw gevallen?
Of alleen hoger op de berg?

kijk op http://www.serfaus-fiss-ladies.at bij webcames en je kunt zien dat het ook in Berthas kinderland heeft gesneeuwd :)
nu sneeuwt het zelfs nog steed

We zijn momenteel in fiss. Het sneeuwt hier al 2 dagen en alles is weer prachtig wit! Maar ook daarvoor was het nog prima skiën hoor! Dus die negatieve berichten…? Morgen hopelijk weer een beetje zon!

Sneeuw, sneeuw, sneeuw. dat is wat de laatste dagen de klok slaat. Het dorp is inmiddels ook weer wit, net zoals de bergen en langs de pistes. Heerlijk genieten hier. En zoals we hier gewend zijn; de pistes worden hier altijd goed onderhouden!

Dat klinkt goed!
Hoeveel cm sneeuw is er afgelopen dagen gevallen in het dorp fiss zelf?

Cm of 6 volgens de Cam

Net terug uit Fiss, fantastische week gehad. Zaterdag en zondag alleen op piste sneeuw, daarna 2 dagen met licht/matige sneeuwval maar toch prima te skien. Gisteren (25 feb) was kwaliteit op lagere delen wat minder doordat het net boven 0 was maar op zich goed te doen, noordzijde prima. Masner gebied is eigenlijk altijd goed.

precies wat jaco zegt, ik ook net terug. klopt allemaal

Net terug uit Serfaus. Het blijft een top gebied. Werkelijk aan elk detail is gedacht, achter de schermen wordt zoveel geregeld, daar heb je geen idee van. Het is helemaal ok om iets meer te betalen en er dan zeker van te zijn dat alles in het werk wordt gesteld om je vakantie top te maken. Elk jaar wordt er weer wat vernieuwd of wordt weer een slimmigheidje toegepast (zoals de gereguleerde instap in de gondelliften, geen dringen meer en dat is heel prettig met kinderen). Pistes zijn ook altijd weer perfect geprepareerd.

En dan de Serfausers, altijd weer superbehulpzaam. Nu zal iedereen wel weer zeggen da mag wel voor dat geld, maar ik betaal liever iets meer voor behulpzaamheid in vergelijking met minder betalen en worden afgezeken of je niet welkom voelen (Frankrijk) of in liften terecht te komen die zo naar het museum kunnen (ook in veel gebieden in Frankrijk).
Kortom, een fantastisch gebied!

Plaats een reactie