met de auto naar Serfaus via Zwitserland??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Heeft iemand ervaring met de autoreis naar Serfaus via Zwitserland? Dit om evt. vakantiedrukte te vermijden.
Route via Basel, Zurich, Winterthur en St. Gallen.

Dat niet, wel via de bovenkant van de bodensee, Bij Stuttgart linksaf via Friedrichshafen, meidt de drukte rondom Ulm en de drukte tussen memmingen en Bregens (geloof dat dat een eenbaansweg is). Hebben wij twee keer gedaan toen we in het hoogseizoen zijn geweest. Via Basel Zurich lijkt mij niet erg veel voordeel opleveren en vooral de drukte rondom Basel en Zurich kan behoorlijk zijn

Als je via Zwitserland reist, heb je ook te maken met drukte, en moet je ook nog eens een duur autobahnvignet aanschaffen, en vervolgens ook nog één voor oostenrijk. Wij rijden altijd op vrijdagochtend weg, en dan via karlsruhe, stuttgart, ulm en de fernpass. reis je op zaterdag, dan is het overal druk. Dan zou ik kiezen voor dezelfde route, alleen dan bij Ulm verder richting munchen en bij Augstburg de afslag nemen. Vervolgens over de autoweg 17 (kijk even op google maps). Deze eindigd bij fussen, hier is het even wat drukker. Neem vervolgens NIET de afslag naar de fernpass, maar die naar Reutte. Aangekomen in Reutte blijf je de doorgaande weg dwars door het dorp volgens. Aan het eind sla je uiteindelijk linksaf richting de fernpass. De opstopping heb je dan vaak als gehad. Succes

Ik zou dan als alternatief nemen Ulm - Bregenz - Arlbergtunnel: is maar een kwartiertje langer rijden dan vie Fernpass en je hebt geen vignet nodig voor zwitserland.

Hartstikke bedankt voor de tips!
We gaan in de alternatieve routes duiken!

Inderdaad, Ulm, Bregenz, Arlbergtunnel is het snelst.

Als ik via Ulm - Bregenz - Arlbergtunnel naar Fiss rijd, heb ik dan naast de tol voor de tunnel een autobahnvignet voor Oostenrijk nodig?

Bedankt voor alle tips! wij zijn over de fernpass gereden en dit is ons erg goed bevallen ( geen files).
Wij hebben dan het laatste stukje snelweg, dus autobahn vignet noodzakelijk. Op de heenweg stonden ze hier te controleren op vignetten!

Goedmiddag,wij rijden altijd over de fernpass maar wel vrijdagavond vertrekken wij uit Nederland rond 10 uur en arriveren rond 6 uur`smorgens in fiss en volgens de navigatie is dit ook de snelste route.
Veel succes.

Op de heenweg zijn wij via de Albergtunnel gereden. Vlak voor de tunnel zijn ze met de weg bezig waardoor er nog een behoorlijke file stond. De Fernpass moet je alleen nemen als je echt vroeg bent. Terug over de Fernpass is eigenlijk nooit een probleem tenzij het behoorlijk sneeuwt.

Plaats een reactie