BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Skipas nog geldig na annulering? Serfaus - Fiss - Ladis

Skipas nog geldig na annulering?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis


  • luuk777w 1 december 2018 · 15:00
    In onze zoektocht naar een skigebied/appartement dit jaar hadden we op een gegeven moment een appartement geboekt in Fiss. Bij het boeken konden we gelijk de skipas er bij kopen en die zouden we dan 2 weken voor dat we gaan toegestuurd krijgen.

    Nu is het zo dat we die skipassen al na een paar dagen in huis hadden. Inmiddels hadden we het appartement ook al weer geannuleerd omdat we later achter kwamen dat het daar best druk is. (we hebben nu Italië geboekt)

    We hebben 100% van het bedrag terug gekregen inclusief het statiegeld op de pasjes. Alleen nu vragen we ons af of het niet zo is dat die pasjes nog steeds geldig zijn.
    Ik denk, dit weet ik dus niet zeker, dat het gewoon NFC/RFID pasjes zijn en de data dat zo'n pasje geldig is gewoon op het pasje zelf staat. Dus niet via een systeem dat er alleen een ID op staat en dat er vanaf het poortje wordt gecommuniceerd met een server om te kijken of het geldig is. Dat lijkt mij veel te zwaar en traag. Dus wanneer de eerste situatie het geval is, dan zouden ze toch gewoon nog moeten werken?

    Wanneer dat namelijk het geval is, dat ze gewoon werken, willen we ze namelijk best weggeven aan iemand die dit jaar in de voorjaarsvakantie in SFL zit.
  • Hessel 1 december 2018 · 15:08
    Ga er maar van uit dat de passen geannuleerd zijn. Je kunt ze online opladen, dus kunnen ze ze ook online blokkeren.
  • miepmiep 1 december 2018 · 15:28
    Ik denk dat geannuleerd is . Maar je kan hem altijd aan iemand geven , die eventueel kan testen .
  • Botermatje 1 december 2018 · 16:05
    Naast de vraag of dat nou wel zo netjes is, denk ik ook dat ze geannuleerd zijn. Jouw pasje bevat waarschijnlijk de benodigde gegevens - fotootje (?) en data van skipas, maar ik kan mij niet voorstellen dat zo'n poortje die gegevens niet checkt met de database alvorens open te gaan. Als zo'n poortje alleen kijkt of het moment van presenteren binnen de limieten op 't pasje valt, dan staat de deur open voor misbruik op allerlei soorten manier.. er is nul controle op de echtheid van de gepresenteerde info. Ik kan mij het gewoon niet voorstellen.

    Ik ben nog nooit in Serfaus geweest maar ik weet dat de liftbedienden in Silvretta Montafon een scherm bij de poortjes hebben waarbij ze bij elk pasje een foto + info krijgen te zien ter controle. Voor mij een indicatie dat het systeem de geldigheid tegen de database checkt - naast dat de bediende kan zien of de foto klopt, aangezien de liftpassen op naam zijn.
  • luuk777w 1 december 2018 · 16:24
    Hmmmmmmm oke...
    Dan zullen ze wel geannuleerd zijn.

    Maar je wilt niet weten hoe slecht dingen soms beveiligingd zijn. Dus ik zou ik totaal niet versteld van hebben gestaan als ze gewoon nog zouden werken. Maar oké, in het geval dat je ze online op kan laden weet ik voor 99.9% wel zeker dat het dan niet mogelijk is.
    Ik dacht dat dat niet kon en je langs een loket moest gaan.
  • HN65 1 december 2018 · 17:20
    Stuur ze gewoon terug naar afzender? Lijkt mij de meest logische oplossing als je zelf 100% vergoed bent.
  • luuk777w 1 december 2018 · 17:26
    @HN65 Maar dat kost mij toch verzendkosten?
    Dus waarom zou ik dat doen?
  • Morzel 1 december 2018 · 21:32
    Omdat het zo hoort?
  • MountainHugger 1 december 2018 · 21:36
    In onze zoektocht naar een skigebied/appartement dit jaar hadden we op een gegeven moment een appartement geboekt in Fiss. Bij het boeken konden we gelijk de skipas er bij kopen en die zouden we dan 2 weken voor dat we gaan toegestuurd krijgen.

    Nu is het zo dat we die skipassen al na een paar dagen in huis hadden. Inmiddels hadden we het appartement ook al weer geannuleerd omdat we later achter kwamen dat het daar best druk is. (we hebben nu Italië geboekt)

    We hebben 100% van het bedrag terug gekregen inclusief het statiegeld op de pasjes. Alleen nu vragen we ons af of het niet zo is dat die pasjes nog steeds geldig zijn.
    Ik denk, dit weet ik dus niet zeker, dat het gewoon NFC/RFID pasjes zijn en de data dat zo'n pasje geldig is gewoon op het pasje zelf staat. Dus niet via een systeem dat er alleen een ID op staat en dat er vanaf het poortje wordt gecommuniceerd met een server om te kijken of het geldig is. Dat lijkt mij veel te zwaar en traag. Dus wanneer de eerste situatie het geval is, dan zouden ze toch gewoon nog moeten werken?

    Wanneer dat namelijk het geval is, dat ze gewoon werken, willen we ze namelijk best weggeven aan iemand die dit jaar in de voorjaarsvakantie in SFL zit.luuk777w op 1 dec 2018 15:00


    Echt triest dit.. zwaar onder mijn tolerantie nivo.
  • luuk777w 1 december 2018 · 21:49
    @MountainHugger
    De manier hoe jij niveau schrijft is zwaar onder mijn tolerantie niveau.
    Bovendien is het ook nog onjuist.
  • Rogier admin 1 december 2018 · 21:54
    Alles is gezegd in dit topic. Skipassen zijn ge-annuleerd

    Topic gaat op slot
    Click. Click. Peace

Topic gesloten