skiklas kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

wij gaan van 13 t/m 20 mrt naar Serfaus, Fiss en Ladis wie heeft er ervaring met een skiklasje voor kinderen? Onze dochter is 4 jaar waar kunnen we het beste heen en zijn er ook nederlandstalige skileraren

hangt er van af of je in Serfaus, Fiss of Ladis zit. De skischool van Fiss en ladis is gecombineerd. Zowel de skischool van Serfaus als die van Fiss/Ladis hebben veel Nederlandse skileraren. Je hebt niet zoals in andere skigebieden concurrerende skischolen. De mensen die in Serfaus zitten nemen de skischool in Serfaus en de mensen in van Fiss/Ladis die van Fiss/Ladis.

Ik zie echter wel dat je laat in het seizoen gaat. De skischool van Fiss/Ladis ligt lager waardoor je wat minder goede sneeuw zou kunnen hebben. Maar zoals de vooruitzichten nu zijn, valt er alleen maar heel veel sneeuw bij.

net terug uit Fiss. Onze dochter van 4jaar heeft les gehad. Was super. Had duitse lerares, maar zij kon ook nederlands. Was goede organisatie. Aan het einde van de week ging ze met ons van de blauwe piste. Super vakantie gehad. Gebied is erg kindvriendelijk. Volgend jaar gaan we weer.

Onze kinderen zijn nu in Ladis fiss met hun zoon van net 6 jaar. Vorig jaar was hij daar ook en nu had hij weer skiles, erg fijn zo te horen van hem ,de eerst dag had hij een nederlandse ski leraar en een juf uit oostenrijk.Hij gaat via Ladis met gondel naar bertas kinderland.

Hallo, even een vraag: Ik ga voor het eerst. Wat is een manier om appartementen te zoeken voor ons gezin (2 volw en 2 kinderen) ik wil wil beetje dicht bij de piste zitten, maar hoeft niet echt luxe te zijn.

Rene,

is het niet handiger om een nieuw topic te starten? Jouw vraag sluit niet echt aan bij de oorspronkelijke vraag.

Wij gaan 19 februari, mijn dochter is 6 en gaat op les. Moet ik nou wel of niet een skipas kopen? Is het niet zo dat ze met de juffen zo de liften in kunnen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Nee, voor kinderen moet je ook altijd een skipas aanschaffen. Skigebieden zouden heel veel geld mislopen als ze alle kinderen, die op les zitten, gratis met de juf de lift in laten gaan.

En dan geld zouden ze dan niet kunnen gebruiken voor oa verbeteringen van het skigebied/nieuwe liften.

@Simone Wij zitten eigenlijk ook een beetje met dezelfde vragen. (zie dit topic) https://www.wintersport.nl/skigebieden/serfaus/dorpen/fiss/f…

Wij hebben in het verleden (toen we nog geen kind hadden) juist de ‘‘kindvriendelijke’’ plaatsen proberen te mijden en hebben regelmatig plaatsen als Saas Fee,st.Anton en Ischgl bezocht voor onze wintersportvakantie,s. Tot op heden hebben we nog nooit het gebied van Serfaus,Fiss of Ladis bezocht,maar willen welenigzins zekerheid hebbben voordat we daadwerkelijk gaan boeken. Wij willen ook ong. rond half Maart gaan en onze zoon van 4 in een ski klasje zetten.

Onze kleine van 4 heeft afgelopen kerst voor de 2de maal een skiklasje gedaan. Hij was zeer gemotiveerd!!
Van 10u tot 15u (wilde absoluut blijven eten) en dan nog een paar keer omlaag met papa of mama.

Mijn dochter (7jaar) gelijk zo. Die had een duitssprekende leraar, maar omdat er 4 Nederlands sprekende kindjes in het klasje zaten was dat absoluut geen probleem.

Ik moet wel zeggen dat onze dochter met 5jaar priveles heeft gekregen en dat is toch wel veel beter dan zo’n klasje!

Wij zijn dit jaar naar Fieberbrunn geweest.
Gr. Jabo

Skischool in Serfaus is prima.Ook de Oosterijkse leraren spreken woordjes Nederlands.Wat wij in Serfaus fijn vinden,is dat je met de kinderen tegelijk in skigebied zit.
Skiklassen verzamelen bij Mittelstation,en van daaruit kan je als ouders ook gelijk het gebied in.Maar kijk voor meer info op http://www.serfaus-fiss-ladis.at.Daar staat ook info over de skischolen.Onze 2 jongens gaan er al een paar jaar op les

Onze zoon heeft skieen geleerd in Serfaus toen hij 4 jaar was. Het ging heel speels en hij vond het geweldig!! In Zwitserland heeft hij 1 jaar meer techniek geleerd bij het skieen (pizza puntje is daar uit den boze). Wij gaan elk jaar naar Serfaus en nog steeds vindt hij (9 jaar) het geweldig om op les te gaan. De leraren zijn leuk en de taal is nooit een probleem geweest! Er zijn overigens veel Nederlandstalige leraren aanwezig! Veel plezier!

Wij gaan van 5 tot 13 maart naar ladis. De prijzen van de skiklassen zijn aan de hoge kant. Zijn er ook skileraren die prive lessen geven voor een vast uur tarief. Wie heeft ervaring met de skischool

Waar kun je het best je uitrusting voor de kinderen huren in ladis evt. in combinatie met de ski passen en lessen.

Plaats een reactie