Met trein naar Serfaus/Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus

Hallo,

Wij zijn van plan om voor het eerst richting dit skigebied te gaan, voorheen was het altijd met de trein naar Kirchberg of Westendorf.
Ik heb gelezen dat je ook in Serfaus/Fiss kunt komen met de trein, dit door te reizen naar Landeck.

Mijn vraag: Heeft er iemand ervaring mee om vanaf Landeck een bus te nemen richting Serfaus/Fiss?
dit word regelmatig beschreven op internet, maar is me niet helemaal duidelijk.

*bericht bewerkt door Benne01 op 12 nov 2019 15:22

Alle info voor reizen naar SFL vind je gewoon op hun site:
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/nl/Reizen
En met de bus van Landeck naar SFL ook:
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/pdf/postbus-fahrplan.pdf…

Mijn vrouw gaat elk jaar met de trein van Insbruck naar Landeck en dan met de bus naar Serfaus en het bevalt haar prima. Dit omdat ze eerst een paar dagen carnaval wil vieren. Best of two worlds, zeg maar.

Zoals je in het schema van ducatif1 ziet is het een uurtje met de bus. Prima te doen dus.
Voordeel voor haar is wel dat ze niet met spullen hoeft te sjouwen, want die neem ik mee met de auto.

En dan volledig off topic en eigenlijk meer materiaal voor een PB: @ducatif1; misschien heb ik het al eens gevraagd, maar ben jij de oude hoofdredacteur van Strada?
Ik vraag dit omdat ik ook helemaal maf ben van oude Duucjes. Heb zelf o.a. een tweetal Pantahs, waarvan ik er een aan het restaureren ben.
De oude hoofdredacteur gebruikte op het Ducati forum ook altijd ducatif1 als nickname.

@Ton_ Yes, its me, de oude hoofdredacteur van Strada. Nog steeds in bezit van de Ducati 750F1. Moet alleen nodig gereviseerd worden. Te weinig tijd met andere hobbies. En met 5 gezinsleden met eigen wintersportspullen moet ik ook de boards en skies waxen, slijpen en kleine reparates uitvoeren. Met Kerst ben ik weer in SFL. Voor de 15e keer of zo.

ducatif1
ducatif1

Dan hebben we nog even samen in de redactie gezeten. Maar jij was op weg naar de uitgang toen ik binnenkwam.
Had destijds alleen de Pantah 600 SL, mijn eerste motor. Later een 748 bijgekocht maar de Pantah gehouden. Heeft 19 jaar stil gestaan en ben ik nu weer aan het opknappen. Inmiddels in het bezit van een nieuwe SuperSport, 2 Pantahs en een Indiana.

Hier ook elk jaar naar Serfaus, maar dan met Carnaval. Maar ook elk jaar in het voorjaar naar de Alpen of Pyreneeën met de Duc.

Grappig om je hier na 18 (?) jaar weer tegen te komen!

@Benne01: het is prima te doen om te reizen met de trein naar Landeck en dan in de postbus te stappen… afgelopen jaar zelf ook gedaan.

Selecteer een tijd en een datum wanneer je wilt aan komen. Kijk op de site of dit overeenkomt met de bus tijd en je weet hoelaat je de trein moet hebben😏

Kies een treinreis met een beetje overstap tijd tijdens alle overstapmomenten en ga zitten en laat je vervoeren. Neem een iPad of laptop naast je bagage voor een lekker stukje ontspanning #netflix #youtube

De reis zal via München of Basel gaan… kies bij mogelijkheid je zitplaats reserveren en indien de mogelijk er is om eerste klasse te reizen wil ik dit ook adviseren…

Overige ervaringen en reactie staan op andere vervoers topics op dit forum, ook de mijne

Plaats een reactie