Rode piste rond serfaus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

komende week gaan wij richting Serfaus,mijn vrouw gaat voor de 2de week op de latten, kan iemand mij iets vertellen over de zwaarte van de rode pistes rond serfaus, dan mn over de verbindingsstukken waar je over rood gaat, en natuurlijk de rode dalafdalingen.
Alvast bedankt.

PS mogelijk is dit bericht 2x geplaatst wegens wegvallen I-net

http://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/winter/winter-panorama/…
Als je hier kijk, kun je bij bijna elke piste een filmpje starten…

Ik kom zelf ook al jaren in Fiss. De rode pistes zijn ook echt rood. Ik weet niet wat je gewend bent. Bijvoorbeeld de waldabfahrt in Serfaus

Je hebt in dit gebied niet echt verbindingspistes waar je veel zult moeten prikken… (in tegenstelling tot Frankrijk enzo)

Alleen onderaan de blauwe Arrez-non-stop kan het lastig worden. Hier heb ik een keer met harde tegenwind en 10cm neuschnee op de piste zowat stilgestaan… Maar bij normaal weer is deze prima te doen!

Let it snow

In Serfaus is maar 1 rode dalafdaling, de Waldabfahrt; de andere 2 zijn blauw. De zwaarte van de rode pistes vind ik over het algemeen wel meevallen, een enkele rode piste kun je opvatten als zwart (Gondeabfahrt/Trujeabfahrt).

Als ze voor de 2e week op de skies staat kan ze toch beter de blauwe pistes doen. Op de Plansegg kun je goed oefenen. De dalafdaling naar Serfaus (Mittel-abfahrt) kun je 's middags beter niet doen, dan is het laatste stuk erg vervelend voor beginners.

Je hebt een paar verbindingspistes: Arrez-non-stop, van Lazid naar Komperdell en een gedeelte van Sattel-Süd.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Plaats een reactie