Serfaus - Fiss - Ladis 18-25 Februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Vanaf heden ben ik een week in Fiss te vinden. Ik zal deze week elke dag een update van het skigebied doen, condities van de pistes etc.

Eerst over vandaag, 18 februari. Vandaag niet geskied, aangezien we erg veel file hadden. We zijn vrijdagmiddag al vertrokken en 's avonds in Ottobeuren, Zuid Duitsland aangekomen. Vanochtend kwart over 8 daar vertrokken en pas half 4 hier aangekomen; een dikke 5 uur vertraging dus.

null

Net even de ski’s gehuurd, passen gehaald etc. Morgen maar eens kijken hoe de pistes zijn.

Nog even een paar foto’s van de reis en het weer:

null

null

null

Let it snow

Leuk, maar o zo druk.

Net terug uit Fiss, heb de files onderweg gezien en was blij dat ik daar niet in stond. Fijn gebied, ik ben er meerdere keren per jaar te vinden. Kan de Frommes (met of zonder shortcut via de extrem) van harte aanbevelen!

Leuk Jurrian, ik kijk uit naar je updates! Ben ook wel benieuwd hoe druk het daar in het skigebied is. Dat het vandaag op de weg een gekkenhuis was, was wel duidelijk. 7 uur over 160 km is niet al te rap :) Hoop dat je niet het idee had om vanmiddag nog even op de latten te staan.

Drukte valt in Serfaus normaal gesproken wel mee in de krokus.
Maar als het slecht weer is, dan blijft iedereen "voor" hangen, terwijl het achterste gebied zo mooi en rustig kan zijn vooral als de zon schijnt.
Als iedereen voor blijft hangen, dan is het tussen de middag ook erg druk in de restuarants
Maar als je nieuwkomer bent, ga je niet meteen naar het achtergebied. Tenminste zo was ik, eerst even wennen, rustig inkomen etc, de dagen later "zullen we nu eens …"

Vandaag lekker wezen skiën. Ze hadden een beetje sneeuw voorspelt, dus het weer was niet al te denderend. Sommige stukken skiede je midden in de mist, dus je kon moeilijk diepte te zien.

null

Niet erg foto-weer helaas. Ik hoop dat ik morgen wat betere foto’s kan uploaden.

Wel aardig wat kilometers gemaakt. De pistes waren overigens prima, in de ochtend zelfs erg goed! Later op de dag wel wat hopen sneeuw op de pistes. Ondanks het zicht toch lekker geskied.

Nog een paar foto’s:

null

null

's Ochtends heb ik zelf geskied, omdat de rest van de familie wou uitslapen:S Toen heb ik dus de meeste kilometers gemaakt. 's Middags heb ik samen met mijn neefje en mn zusje ons goed vermaakt in het funpark:

null

null

Als afsluiter van de dag hebben de de Frommesabfahrt gedaan, 's Ochtends overigens ook al gedaan, toen een stuk rustiger en minder hobbelig.

null

Morgen meer en hopelijk beter weer!

Let it snow

Ik heb gisteren helaas geen update kunnen doen.

Vandaag

Vandaag was het de eerste zonnige dag hier in Fiss. Strakblauwe lucht, lekker temperatuurtje en goede pistes. Later op de dag werd het wel wat warm, zodat de kwaliteit van de pistes snel afnam.

Vanochtend ben ik zelf vanuit Fiss naar de nieuwe Masnerkopf gegaan. Heen en terug heb ik dit binnen 2 uurtjes gedaan. 's Middags heb ik me samen met mijn neefje prima vermaakt in de funparks in Serfaus en Fiss.

Ik vind het dit jaar wat drukker dan de andere jaren. Ik ben hier al best vaak geweest, maar dit jaar is het toch echt wat drukker. Toch kun je de drukte vermijden. Ga optijd naar de liften (voor 9 uur) en kom overdag niet in de dorpen. Boven is het volk goed versprijd en is de wachttijd maximaal een paar minuten. Wel was het vandaag bij de Schöngampbahn vrij druk. Ik zou eigenlijk niet weten waarom, zou iedereen misschien de Frommes willen doen?

Verder heb ik echt genoten van het weer. Hier een paar foto’s.

Wakker worden met een lekker zonnetje

null

Kijken hoe hard ik kan (uiteindelijk 72,2 km/h)

null

Bovenop de berg in Fiss

null

Altijd gezellig druk op de Möseralm (jaja, voorjaarsvakantie)

null

Let it snow

Leuk hoor, Jur.
Wij waren er ook bij!

Foto’s zeggen vaak meer dan woorden

Bovenaan bij de Planseggbahn

null

Uitzicht vanaf de Pezid

null

null

Uitzicht vanaf het nieuwe hoogste punt van het skigebied, de Masnerkopf

null

null

null

Mooie zwarte pistes

null

Vandaag weer een rondje Masner gedaan dus. Voor morgen voorspellen ze wat minder weer, ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Let it snow

Nice :)

Prachtige omstandigheden en dito plaatjes. Dat zonnetje hebben wij vorige week moeten missen in Serfaus. De verse poeder maakte gelukkig veel (alles!) goed.

Wij hebben ook enorm genoten van het mooie weer, Massner is vanuit Fiss inderdaad prima in 2 uurtjes te doen, met de frommes er nog bij en een kopje koffie bij de Hexenseehutte. Drukte viel vandaag erg mee, goede spreiding, heerlijke sneeuw (gisteren nog wat beter). Genieten!

Vandaag een keer geen foto’s. Daar was het weer echt totaal niet naar. Het begon nog redelijk. Het zicht was oké, maar het was wel bewolkt. Ik ben vandaag wat later begonnen met skien, maar in de loop van de middag werd het echt zwaar bewolkt en werd het zicht totaal 0. Boven bij de Masner etc. was het gewoon blind skien; hopen dat je niet midden in een bult terecht kwam. Lager in het gebied was het nog wel oke. Naarmate de dag vorderde werd de kwaliteit van de pistes ook steeds minder. Het was op 1800m zo’n 3 á 4 graden boven nul en dat was te merken. Steeds meer hopen op de piste en de sneeuw werd ook papperig en op sommige stukken ook erg ijzig.

Zo eerst maar eens lekker eten en vanavond een tijdje rodelen. Is ook altijd leuk!

Let it snow

Ik had gisteren een heel verhaal getypt, valt het internet uit… Verhaal weg. Ik zal zsm nog wat foto’s uploaden van de gehele week. (inmiddels weer thuis)

Let it snow

Ik geniet van alle Fiss-verhalen waar ik vele jaren gelden bij de Petruslift mijn eerste skistappen heb gemaakt

Als afsluiter van alle dagen een foto, typisch voor die dag.

Zaterdag

null

Zondag

null

Maandag

null

Dinsdag

null

Woensdag

null

Donderdag

null

Vrijdag

null

We hebben deze week dus van alles gehad: warm, koud, zon, sneeuw, bewolking, wind. Over het algemeen een heerlijke vakantie gehad, dus op naar de volgende:D

Let it snow

Mooie foto’s… wij gaan over 1,5 week, ben benieuwd naar het gebied

Plaats een reactie