wachttijden liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hoe zit het met de wachttijden voor de lift in het dal 's morgens?
Welke lift kun je dan het beste nemen in de krokusvakantie?

Hallo Pieter,

's ochtends is het echt enorm druk in de krokusvakantie in Serfaus/Fiss/Ladis. Er zijn 2 dingen die het kunnen verminderen; ga vroeg (voordat de skilessen beginnen) of ga laat naar boven (10-11uur). In Serfaus zou ik zo niet weten welke lift te nemen. In Fiss maakt het niet heel erg veel uit, maar ga naar boven en blijf daar dan ook een tijdje. Het beste, om skiklassen te ontwijken, kun je dan kiezen voor de Schonjochbahn nemen. Deze zet je op de kam af naar de noordkant van de berg. Hier zul je weinig skiklassen aantreffen aangezien deze niet genoeg tijd hebben om voor de middag terug te keren in het dal.

Wij gaan altijd de week voor de kerst naar SFL (joepie… nog twee weken ;-) ). Het is tegen tien altijd druk bij de dalstations, maar ik moet zeggen dat dat in Fiss nog altijd reuze meevalt. Het loopt goed door. Het zal je een tien minuten kosten om in een gondel te komen. Ik heb ooit ergens de tip gelezen om, als je dat toch nog te druk vind, naar het dalstation van de Waldbahn te reiden. Van daaruit vertrekken geen klassen. Dat kan dan wel uiteraard niet te voet.

Groeten,
Harrie

Plaats een reactie