leuke skihutten op piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Ik wil graag de grote massale skihutten vermijden en zoek een aantal leuke (gezellige authentieke) skihutten op de piste om lekker te pauzeren.
Welke kunnen jullie me aanraden?
Zowel voor serfaus, fiss als ladis

Welke ik aan zou willen raden (ieder heeft natuurlijk z’n eigen smaak) zijn; weiber kessen (ladis), steinegg/tirolerstube (fiss), Schöngampalm? (Fiss) en Cervosa Alm (Serfaus).

Mooi om te weten, in januari ook naar SFL!

Jasper,

Heel erg bedankt voor de tips, we zullen ze uitproberen

Veel plezier dan, en de eerste 2 zijn DE èchte aanraders!

Wat ook een aanrader is, is Schalber Alm in Serfaus. Zeker als je van Kaisersmarn houdt!
Ook al is Lasida in Serfaus een groot restaurant, het is wel een hele goede.

Vertrek om 9.00 h en ski naar het Masnergebied , en ga rond 11.15 lekker eten in dit (groot maar prachtig) bergrestaurant als je dan terug naar Fiss afzakt langs de minder bekende afdalingen heb je een dagje lekker rustig skiën , op de terugweg in Serfaus in de Sportalm of boven in de Lassida (niet tussen 12 en 14 h), de Lassida is trouwens het mooiste (grote) bergrestaurant v.d. Alpen (van de 12 skigebieden die ik ken).Ook mooi is de Frommesalm (op de 10 km lange Frommesafdaling)maar nadeel hier is als je deze 'smorgens doet, dat je rond 9.45 en 10.30 terug beneden in de “drukte” in Fiss(buiten vakantieperiode max 5 min.aanschuiven)aankomt ,

In Fiss Wonnealm (Wonnehutte)en wat afgelegen aan de rodelbahn (met goede sneeuw te skiën) de Kuhalm. Gezellig en niet te massaal. Veel plezier

Elke keer als ik het forum lees krijg ik nog meer zin om te skien. Nog een maandje. Allemaal erg bedankt voor jullie reacties.

Ben net terug uit Fiss klik op http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=348… en je ziet enkele foto’s
trouwens de nieuwe Zirbenhutte aan de Noordzijde is superprachtigongelooflijkmooigezelligenvriendelijkpersoneel vanbinnnen

Wonne alm Fiss is een top locatie,waar je nog gezellig aan tafel bedient word…met verse producten uit eigen keukenv Het heeft een rusticale/gezellige sfeer…Een echte aanrader

Schalberalm, inderdaad het mooiste en beste restaurant in het gebied. Daarnaast is de wonnealm ook een aanrader!

Let it snow

In serfaus Hog Alm, aan de waldabfahrt. Onbekend, wat afgelegen maar erg leuk en goed!

In serfaus Hog Alm, aan de waldabfahrt. Onbekend, wat afgelegen maar erg leuk en goed!

Sla in ieder geval het prachtige restaurant op de Lazid over. Wat een slecht vreten daar!

Aan de Waldabfahrt Serfaus is nu een nieuw restaurant, de Seealm. De Waldabfahrt heeft hier een soort afslagje gekregen. Ziet er van binnen erg mooi uit. Eten was prima, de bediening varieerde een beetje per medewerker.

Plaats een reactie