Skiën met een 3-jarige

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fiss

Hallo, wij overwegen dit jaar met onze 3-jarige zoon te gaan skiën in Fiss. We willen hem in een klasje doen. Wie heeft ervaring? Is Fiss het juiste gebied om naar toe te gaan of moeten we een ander gebied uitzoeken? Graag jullie advies!

Hoi,
Wij gaan as. zaterdag met onze dochter (ruim 3,5 jaar) naar Serfaus. Fiss als dorp ken ik zelf niet goed want wij gaan altijd naar Serfaus. Wat ik wel weet is dat de SkiSchule Serfaus een van de beste scholen is voor (kleine) kinderen. Speciaal voor kinderen tussen de 3 en 4 jaar hebben ze daar een soort introductieprogramma, ‘Sanfte Geburt’ geheten. Dit houdt in dat kinderen op een hele speelse manier de eerste beginselen van het skiën worden bijgebracht. Onze dochter gaat hier zeker gebruik van maken, lessen (in Serfaus) kun je online boeken maar of dit in Fiss ook kan durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Het gebied verder is ideaal hoewel 3-jarigen natuurlijk niet echt de pistes af zullen gaan. Qua voorzieningen als kinderopvang etc. is het absoluut wereldtop (niet voor niets is Serfaus-fiss-Ladis uitgeroepen tot Europa’s beste skigebied).
Succes en veel plezier!

Hey, wij zijn 2 weken terug met onze zoon van 3 (sinds november 2012) in Fiss geweest en hij heeft het super naar z’n zin gehad. Ze hebben een bambini klas met een nederlandse juf. Skien van 10u tot 12u met tussendoor genoeg pauze. Hij is elke dag geweest (Maandag tot Vrijdag) en vond het echt leuk. het gaat er vooral om dat ze plezier maken en zin krijgen om te skien.
In de namiddag heeft hij ook een paar keer het “shneeabenteur” gedaan. Dat is van 13u30 tot 15u30 spelen in de sneeuw. Zelfs dat vond hij super bij een duitse juf. Zeker aan te raden met kleine kinderen!
Wij gaan terug in de week van 16 maart!

Dank voor jullie waardevolle input! Dient de bambini klas vooraf geboekt te worden of kunnen we dat terplekke regelen?

Gast979 Wat kost zo’n bambini klas?

Groet Stina

s.boersma

Staat op de website; volgens mij € 42,-- voor 2 uurtjes in de ochtend

Hoi,

Ik wil geen spelbreker zijn, maar de skischule Serfaus staat net iets beter aangeschreven.
Ikzelf ben wel een echte kenner van het gebied. Ruim 33! weken er geweest. Het vaakst in Fiss, tegenwoordig vind ik Serfaus wel wat heben. De skischule Serfaus is ietsje kindvriendelijker, vooral omdat het kinderpark op hogere hoogte ligt. Als het in Fiss warm is, heb je de kans dat de kinderen niet kunnen skien, omdat er geen gunstige sneeuw ligt.

Mijn advies, maar doe er mee wat je wil!

Hier ook prima ervaringen met skischool Fiss-Ladis. Onze zoon heeft ook in het bambini klasje gezeten en vond het geweldig! Qua organisatie was het perfect voor elkaar en wij waren zo tevreden dat we het jaar daarop weer gekozen hebben voor dit ski-gebied en deze skischool.

O ja, nog even een aanvulling: Bertha’s kinderland (waar de allerkleinsten lessen) ligt ongeveer halverwege de berg. Niet echt hoog inderdaad, maar toen wij er waren was het ver in maart en echt warm en toch kon er nog prima geskied worden. Alles was groen, alleen de pistes waren besneeuwd en natuurlijk het kinderland. Zag er wel een beetje gek uit, maar was echt geen enkel probleem… Dus ik kan me eerlijk gezegd niets voorstellen bij zulke slechte sneeuw dat de kleintjes niet kunnen skiën.

Wij hebben onze dochter daar ook laten leren skien.
Perfect, goede Nederlandse begeleiding.
Ze kijken idd echt naar de kinderen. Zijn ze moe, dan gaat ze liedjes zingen met mascotte Bertha de koe.
Na afloop krijgen ze een skipaspoort mee (creditcard) waar alles op staat wat ze die week geleerd hebben.
Zo kunnen ze het jaar daarna precies zien wat er vorig jaar geleerd is en welke groep ze het beste passen.
Daardoor zijn er ook nauwelijks wisselingen in de groep in de jaren erna

Gast460…Hoe oud is je zoon precies ? 3 jaar en 2 maanden of 3 jaar en 10 maanden ?

Wij hebben 10 jaar geleden ook onze allereerste wintersport met zoon van toen 3 jaar en 10 maanden in Fiss meegemaakt. Toen mochten kids vanaf 4 jaar in een skiklasje. Omdat die van ons toen bijna 4 was wilden ze een uitzondering maken…mist hij zindelijk was.

We konden hem toen eerst zo’n proefochtend laten doen en dan beslissen of we hem echt in zo’n klasje zouden doen. Aangezien die van ons het heel leuk vond, maakten wij de fout om meteen de hele week lessen voor hem te boeken. Dat was achteraf niet zo slim…na 1,5 dag had hij het wel gezien en wilde hij liever wat met ons doen. Logisch ook natuurlijk op dioe leeftijd.

Dat Bertha-gebeuren was destijds heel leuk. Maar heb geen idee hoe dat tegenwoordig is.
De enige tip die ik kan geven is niet teveel lessen te boeken, maar 2 uurtjes per dag te doen.

Veel plezier daar !!

Bertha’s kinderland is nog steeds erg leuk, ik hoor alleen maar goede verhalen hierover,
vrienden van ons hadden toen ook kleine kinderen, zijn ook ieder jaar daar geweest
en nooit meegemaakt in die 10 jaar dat ze daar niet konden skien, wel als je later in het seizoen gaat
dat buiten de pistes al groen begin te worden, maar de pistes blijven altijd goed.

@Patricia,

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Ik ben zelf een jaar of 6 geleden in de koeienvlaai geskied. Dat komt misschien ook wel omdat over het algemeen Serfaus-Fiss-Ladis(zonnenplateau) warmer is dan omheengelegen gebieden(vaak in dorp meer dan 0 graden). Maar dat er ALTIJD sneeuw is, nee, dat klopt niet.

Plaats een reactie