Wegcondities naar Sierra Nevada

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sierra Nevada

Hey mensen,

Hoe zijn de wegcondities richting het skigebied in het algemeen? Ik ben van plan om in Granada te verblijven en elke dag naar het skigebied rijden. Ik ben er halverwege januari
Ik heb een huurauto gehuurd voor de tijd maar deze zou zeer waarschijnlijk niet over winterbanden beschikken aangezien dat het in Malaga te warm is voor winterbanden. Dus kan je met zomerbanden die weg nemen?🤔

Ik en belangrijkere vraag is of je dat zelf wel wilt?

Ook daar is het net zoals in de Alpen totaal niet te voorspellen wat voor een weer het wordt.

Is het droog dan zit je prima, sneeuwt het dan kan je met zomerbanden fors in de problemen komen. Ik zou ook zeker even kritisch kijken naar de voorwaarden van de verhuurder. Mag je wel de weg op als het sneeuwt ?

Kan je geen kettingen erbij huren? Zo doen ze het bv op Sicilië.

Als het echt slecht is (sneeuw) staat de guardia civil er ook om je verplicht rechtomkeer te doen maken :)
Heel triestig op de sierra nevada momenteel trouwens, ik kom er elk jaar.

Op zomerbanden kom je er niet al het echt sneeuwt, en zal je inderdaad tegengehouden worden.

Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan begin Maart, en op de dag dat het echt ging sneeuwen in Granada gebleven nadat ik de Zomerbandjes van de Fiesta eens getest had in de sneeuw.

Op deze website kan je de situatie op de weg (Provincia = Granada, carretera = a-395) live monitoren inclusief webcambeelden.)

Er is dagelijks om 8u en 10u een bus van Granda centrum naar Pradollano voor nog geen €10 retour.

Plaats een reactie