Zoontje van 2, even snel oefenen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Gallenkirch - Gorthipohl

Beste allemaal,

We gaan al jaren naar het montafon gebied toe met de familie. Nou zijn we volgende week weer aan een leuke vakantie toe.
Ons zoontje is inmiddels 2,5 jaar jong. Nou hebben wij van die baby skis gekocht om spelenderwijs wat te oefenen.

Weet iemand wat een handig plekje is om hiermee wat te oefenen? Zou het mooiste zijn dat we gewoon met de auto er heen kunnen rijden en het niet al te druk is. Verder liever ook geen cabine liften oid, zodat mijn vrouw ook kan toekijken.
Heb zelf ook al even gezocht maar kom dan snel op de oefenweides uit die wat hoger liggen en waarvoor je de grotere lift in moet.
Heeft iemand zo een goede tip?

Onderaan bij Bürserberg? Die lift is niet zo lang en een stoeltjeslift. Daar bij het Landal stuk. Onderaan Tschengla. Kan je vrouw daar lekker op het terras zitten en naar jullie kijken. Leuke locatie.

*bericht bewerkt door Robert7 op 14 jan 2019 10:27

null

Deze bedoel je he? Wel een mooie suggestie, dan gewoon de blauwe piste?

Nadeel hiervan is wel dat het 45 min rijden is vanwaar wij zitten (Gortipohl). Is er ook nog een andere optie wat dichterbij?

Weet iemand of de 2 mini blauwe pistes bij Partenen, lift: Lifinar geschikt zijn? Zelf nog nooit in die hoek geweest

*bericht bewerkt door nickster op 14 jan 2019 10:36

Die bedoelde ik inderdaad. Daarnaast heb je het Landal restaurant met een heel groot terras. Als het zonnig is, is het daar heerlijk vertoeven.

Gortipohl ken ik niet zo, maar volgens mij ligt voor de rest alles in Montafon wat hoger. Nadeel is idd dat het een stukje rijden is.

Ik zag trouwens op de pistekaart dat die lift voor die blauwe piste een sleeplift is (de Tschengla). Die uitkomt op blauw 24.

je bedoelt dan de eishorn 2? Lijkt mij nog vrij lang (1km, 300m hoogte). Hiermee kom je op de zwarte op rode uit zo te zien?
Of dan de 23c er omheen pakken?
het is echt de eerste keer dus een oefenweide is eerst ook genoeg

null

Blauwe oefenweitje onderaan bij Versettla is er ideaal voor.

Parkeren daar dichtbij is wel wat lastiger, veel privéparkings dus even goed opletten. ‘Grote’ parkeerplaats is niet heel groot namelijk.

*bericht bewerkt door Hessel op 14 jan 2019 11:45

Blauwe oefenweitje onderaan bij Versettla is er ideaal voor.

Parkeren daar dichtbij is wel wat lastiger, veel privéparkings dus even goed opletten. ‘Grote’ parkeerplaats is niet heel groot namelijk.

Hessel op 14 jan 2019 11:42

Ah dat scheelt inderdaad weer een stuk rijden. Babylift zie ik :)
Mij nooit opgevallen dat daar nog iets voor kinderen was, meestal kwam ik zelf in die hoek maar tot het middelstation ven Versettla om wat te eten bij Rehsee

Als je richting Gargellen gaat kun je wel ergens in de buurt van sneeuw parkeren. Ook bij Golm is dit wel mogelijk.
Verwacht er verder niet te veel van met een kind van 2,5. Als ze het al langer dan 15minuten volhouden is het al veel. Je hebt meer werk met het aankleden en heen en weer rijden dan het skiën zelf.

Übung macht den meister!!!

Gaschurn in het dal heeft ook sleeplif

Hoi
Wij zaten met nieuwjaar in Partenen. sleeplift lifinar was toen niet actief; volgens website nog steeds niet. Wel een mogelijkheid is de sleeplift in Gaschurn. Vallula lift. Is een mooie oefenweide. Vanuit het cafe- resto “alte talstation” heb je ook een goed zicht op deze oefenweide. Ik dacht zelfs dat je voor deze lift een puntenkaart kon kopen.
Nog een tip: gebruikt de ski bus. parkings staan inderdaad vlug vol en busvervoer verloopt perfect.

Heb je niet gewoon bij je huisje een klein hellinkje waar je wat kan spelen met die skietjes? Of een stukje wandelpad?

mama on a mission in the snow

Cabinelift? Liften? :P

Met een kind van 2,5 hoef je geen liften te nemen. Die neem je best pas wanneer het kind al voldoende spierkracht heeft om rond te stappen en te stoppen op ski’s.

Met zo’n jong kind zoek je beter gewoon een plekje met een minimale helling en een natuurlijke uitloop. Stap wat rond, trek je zoontje vooruit, laat hem een heel kort stukje glijden, en speel vooral spelletjes. Laat het ook allemaal niet te lang duren.

*bericht bewerkt door Arnh op 16 jan 2019 16:38

Cabinelift? Liften? :P

Met een kind van 2,5 hoef je geen liften te nemen. Die neem je best pas wanneer het kind al voldoende spierkracht heeft om rond te stappen en te stoppen op ski’s.

Met zo’n jong kind zoek je beter gewoon een plekje met een minimale helling en een natuurlijke uitloop. Stap wat rond, trek je zoontje vooruit, laat hem een heel kort stukje glijden, en speel vooral spelletjes. Laat het ook allemaal niet te lang duren.

Arnh op 16 jan 2019 16:38

Precies. En dat kan heel goed op dat weitje in Gaschurn. Onderaan bij de gondel. Er is daar een sleepliftje maar je kunt er ook spelen zonder de sleeplift. Qua helling ideaal.
Destijds ook gedaan met blaag van 2.

Hallo allemaal,

dank voor jullie reacties. We zijn al sinds vorige week donderdag in het Montafon. Zelden zo mooi gehad. Overal ligt sneeuw alle daken, straten alles is wit. Tot nu toe veel zon gehad. Vandaag ook weer een stralende dag.

Het gaat inderdaad heel goed in Gaschurn. Top stukje om even wat meters te maken. Hij is vandaag al mee geweest tussen mijn benen in de sleeplift. Toch best stoer op deze leeftijd.
Skieeen is inderdaad met vallen en opstaan en soms geen zin in. Heitie sneeuw scheppen zegt hij dan :) ook goed natuurlijk.

Het leuke is dat daar veel jonge ouders met kinderen oefenen dus dat geeft de burger moed. Parkeren gaat ook heel goed. Alleen dit weekend was het wat drukker. Maar de rest van de week staan er nauwelijks autos. Dus dat is ook wel ideaal.

Waar ik alleen achter gekomen ben; wij hebben nu van die skis van de decathlon voor hem met van die bandjes om de laarzen. Eigenlijk is dat 3x niets. Kwam vandaag een Duitse vader tegen met zoontje van 3. Die stond op skischoenen met ski’s. Vertelde mij dat ze veel beter rechtop kunnen staan en mooier glijden op het echte werk. Nou ja wellicht dat volgend jaar maar proberen.

Deze week nog maar even genieten. Nogmaals dank allen, ik denk dat dit wel de gouden tip is voor ouders met (hele) kleine kinderen.

Veel plezier nog !
Dat zijn van die plastic dingen ? Vind ik ondingen .
Maar volgend jaar heb ik kleine skietjes over , 67 cm .en eventueel schoentjes. Die kan je overnemen als je wilt.

Veel plezier nog !
Dat zijn van die plastic dingen ? Vind ik ondingen .
Maar volgend jaar heb ik kleine skietjes over , 67 cm .en eventueel schoentjes. Die kan je overnemen als je wilt.

miepmiep op 23 jan 2019 22:18

Dank je dat komt zeker goed. Hier even kleine sfeerimpressie van vanochtend uit de welbekende lift/piste :)

null

Klopt ja! Inderdaad voor een keer nu wel leuk. Maar het valt mij ook tegen. Weinig grip en geen stabiliteit.

Ok wie weet, even in de gaten houden. is het niet beter om het materiaal voor deze leeftijden te huren? Jaar later moeten ze weer groter spul nmm

*bericht bewerkt door nickster op 23 jan 2019 22:32

Hier skiet de jongste nu voor tweede jaar op skietjes en schoentjes .
Met huren was ik duurder uit geweest . Wel een beetje afhankelijk hoe hard ze groeien,

*bericht bewerkt door miepmiep op 23 jan 2019 22:56

Die van ons is 2.5 jaar en daarvoor huren wij de ski’s en schoenen.
Na zo’n 2 uur met de folderband omhoog en zelf omlaag is het wel gebeurd met de kleintjes. Ook snappen ze nog niets van de techniek. Zolang ze maar plezier hebben :)

Een beetje afhankelijk . Ik denk dat ik met dit jaar de huur prijs van de skischoentjes zeker eruit heb. Zijn ook 2 de hands. Als ik voor elke keer dat we naar snowworld gaan en de lessen op de rolband schoentjes moet huren ben en ook nog terplekke ben ik veel duurder uit. Ze is nu 4.

*bericht bewerkt door miepmiep op 24 jan 2019 08:13

Als meer volwassenen huren, zijn de kids gratis (intersport st gallenkirch was dat). Werkt natuurlijk niet als alle volwassenen in je groep eigen materiaal hebben.

Waar ik alleen achter gekomen ben; wij hebben nu van die skis van de decathlon voor hem met van die bandjes om de laarzen. Eigenlijk is dat 3x niets. Kwam vandaag een Duitse vader tegen met zoontje van 3. Die stond op skischoenen met ski’s. Vertelde mij dat ze veel beter rechtop kunnen staan en mooier glijden op het echte werk. Nou ja wellicht dat volgend jaar maar proberen.

nickster op 23 jan 2019 21:57

in 2017 heeft mijn zoontje van 2.5 jaar oud in Serfaus ook geoefend op echte ski’s. Gehuurd uiteraard. Het is denk ik idd beter meteen het echte materiaal te gebruiken, die ombind dingen zijn imo echt enkel om eens in je eigen tuin ofzo te spelen en te glijden. Op echte pistes en oefenweides ben je zelfs op die jongen leeftijd imo beter met echte ski’s en schoenen.

*bericht bewerkt door Denis op 24 jan 2019 09:16

Plaats een reactie