Eind maart?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Na een heerlijke vakantie in la Plagne afgelopen januari, kriebelt het om ergens halverwege/eind maart nog een ‘miniski’ à vier dagen te doen. Nu was ik op zoek naar een gebied wat te doen is qua reistijd en viel mijn oog op Montafon. Ik zag dat het seizoen tot halverwege april loopt, al weet ik niet hoe de kwaliteit van de sneeuw rond half/eind maart is. Weet iemand toevallig dat? Alvast bedankt!

Mochten jullie andere leuke suggesties hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

Groet,

Lysanne

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:00

LAAX misschien 2 jaar geleden eind maart begin april geweest… Hebben een gletcher.
En makkelijk aan te rijden.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Het kan vriezen en dooien… Ik heb eind maart meegemaakt met meerdere dagen sneeuw en met groene pistes…

Kies een gebied met gletscher en houd de weerberichten en sneeuwhoogtes in de gaten en boek kort van tevoren zou ik zeggen.

Montafon is volgens mij sneeuwzeker en ik kan mij niet voorstellen dat het er slecht bij zal liggen half maart…maar je weet nooit wat moeder natuur ermee van plan is. Kwa gebied is het een aanrader vind ik. Niet echt gezellig zoals Tirol mast wel lekker skiën of boarden!

🏂

In de Alpen ligt rond de 2000 meter hoogte eind maart gemiddeld het meeste sneeuw. Aangezien de meeste pistes in het Montafon rond die hoogte liggen, zul je er normaal gesproken wel goed zitten.

Heb helaas ook wel regen tot op hoogte meegemaakt half maart in Montafon, maar over het algemeen lag het er goed bij. Dalafdalingen waren wel heel zacht en vroren toen helaas niet meer op in de nacht. Maar een ander jaar heb je weer dikke dumps half maart, er valt echt niets over te zeggen.

Heb helaas ook wel regen tot op hoogte meegemaakt half maart in Montafon, maar over het algemeen lag het er goed bij. Dalafdalingen waren wel heel zacht en vroren toen helaas niet meer op in de nacht. Maar een ander jaar heb je weer dikke dumps half maart, er valt echt niets over te zeggen.

Tiny-M op 30 jan 2020 11:02

Er valt in zovere iets over te zeggen dat ik het idee heb dat waar jij zit het altijd wat minder is. Dus hou in de gaten waar en wanneer @Tiny-M ergens heen gaat en zorg dan dat je er niet in de buurt zit. ;)

Ben zelf 2 jaar geleden eind maart geweest en het was perfect. Het had de dag van aankomst nog gesneeuwd en alle dalafdalingen waren open. Dit jaar gaan we van 21 tm 24 maart (en van 22 tm 29 februari) en zal je na afloop kunnen vertellen hoe de condities waren.

Übung macht den meister!!!

Als het in Montafon niet goed is dan hebben veel andere ski gebieden in Oostenrijk ook een probleem. Is gewoon een top gebied (ben er vorige week nog geweest) en ja je weet nooit wat deze winter dan gaat doen, maar ik zou er geen moeite mee hebben om er op te gokken dat het daar goed is

MW Janssen

Hoho, @RFKANGOO vaak genoeg in prachtig weer gezeten of enorme dumps. Afgelopen december in Les Arcs sneeuw bij aankomst, week zon en weer sneeuw bij het weggaan. Prima geregeld.
Sowieso die week in Montafon ook echt nog wel mooi weer gehad, maar je merkte aan de sneeuw wel dat het had geregend had.

Hoho, @RFKANGOO vaak genoeg in prachtig weer gezeten of enorme dumps. Afgelopen december in Les Arcs sneeuw bij aankomst, week zon en weer sneeuw bij het weggaan. Prima geregeld.
Sowieso die week in Montafon ook echt nog wel mooi weer gehad, maar je merkte aan de sneeuw wel dat het had geregend had.

Tiny-M op 30 jan 2020 13:09

Hap hap. :P

Übung macht den meister!!!

Inmiddels geboekt voor dit gebied, alleen gaan we wat eerder dan wat eerst het plan was: namelijk volgend weekend. Nu ben ik geen gigaheld op de latten (lees: ik kan pas sinds enkele jaren skiën). Dankzij veel privélessen kan ik prima uit de voeten op blauw/makkelijk rood, maar terwijl ik in mijn enthousiasme overal reviews aan het lezen ben, raak ik toch wat zenuwachtig doordat ik soms lees dat Silvretta Montafon toch niet al te makkelijk is. Iemand tips voor ‘goed te doen’ pistes die niet al te moeilijk zijn?

Een dag Gargellen is zeker aan te raden. Daar is zelfs zwart goed te doen. Let wel op dat ze niet teveel wind verwachten. Als door storm de gondel er mee stopt kun je weer terug naar huis.
Golm is ook een erg makkelijk gebied maar dat heb ik enkel in de dichte mist gedaan dus kan daar verder niet heel veel over vertellen.

In het grote gebied van Montafon kun je eigenlijk overal wel komen met blauwe pistes en paden dus dat moet ook voor beginners goed te doen zijn. Hou vooral rekening met sneeuwval. Heeft het de dag/nacht ervoor gesneeuwd dan krijg je de volgende dag overal buckles. Vroeg beginnen en iets eerder stoppen is dan het advies.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie