Tips Auffach, Ski Juwel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Komende winter naar ski juwel Alpbachtal met onze 4 skiënde kids (waarvan twee nog les).
Wie heeft ervaring met Auffach? Skischool, moeilijkheid (bijna alles rood)…
Graag tips😀

Hallo, ik heb geen ervaring met een skischool, maar die zijn er uiteraard wel. Allereerst vond ik het echt een verassend leuk gebied en overall is het geen heel moeilijk gebied.

Dit jaar is de nieuwe gondel geopend, dus dat zal de drukte berg op zeker ten goede komen. Bij het middenstation zit de kinderweide en verzamelen de meeste skischolen.

De dal afdaling naar Auffach is voor een ieder prima te doen, echter kan het aan het einde van de dag of bij hogere temperaturen voor beginners misschien een tikje lastig worden.

De verbinding naar Inneralpbach is een goede zet geweest en het is dus ook zeker de moeite waard om daar heen te skiën, een heerlijke piste 😃 ( mocht de verbindingspiste te lastig zijn voor de beginners, kan je ook met de gondel die kant op ). Ook veel leuke pistes aan de kant van Inneralpbach, maar hier zijn ook wat pittegere afdalingen te vinden.

Wanneer je tijd hebt, is het ook zeker de moeite waard om een dagje in Niederau te gaan skiën in het Markbachjoch.

Na de laatste afdaling lekker een drankje in de gruttenstadl in Auffach en je dag is compleet 🍻

Heel veel plezier 😃⛷

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 17 nov 2017 21:47

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik lees even mee. In januari lang weekend in Auffach.

May the ski force be with you !!

We gaan dit jaar voor de 2e keer naar Auffach. Het enige wat ons vorig jaar niet beviel was de enorme rij s’ochtends bij de lift uit Auffach. Dat duurde zeker wel 45 minuten of langer en de rij ontstond gedurende de week steeds vroeger.
Echter vorig jaar was een enorm drukke week met veel vakanties in NL en DE en dit jaar niet. Bovendien zouden ze de lift gaan moderniseren en de capaciteit vergroten.