skijuwel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Hallo,

Voor het eerst ga ik deze winter mijn eigen wintersport bestemming boeken. Altijd met mijn ouders meegeweest naar verschillende mooie bestemingen. Meestal waren dit sneeuwzekere, grote gebieden. Zowel Frankrijk en Oostenrijk. Maar dit jaar ga ik zelf op pad. En met beperkte financiele middelen ben ik toch naar wat moois opzoek.

Mijn oog is gevallen op Skijuwel. Sinds dit jaar een mooi gebied geworden door verbinding van de twee gebied(jes). Nu heb ik nog een beetje mijn twijfels of dit gebied echt zo mooi is.
Maar wie durft de gok wel te maken? Heb je al geboekt? en gaat de nieuwe verbinding zeker draaien? Ivm met optijd afkijgen van de lift?

Zelf heb ik het dorp Alpbach in gedachte maar weet iemand hoe de verbinding is naar de skillift?

Heel erg bedankt alvast.

Alpbach heeft de titel mooiste alpendorp gekregen, dus het is zeker erg mooi. Ook een afwisselend erg mooi skigebied, zeker met de nieuwe verbindingslift. voor zover ik weet is de lift in december klaar.
Het dorp Alpbach zelf ligt niet direkt aan de piste, dan moet je met een skibus of met de auto.
Als je zoekt op een accomodatie, dan zoek op het adres ‘inneralpbach’. Dit hoort bij Alpbach, maar ligt direkt in het skigebied.
Op de website van het toeristenburo kun je ook zoeken op accomodaties en dan selecteren op ‘dichtbij skigebied’.

Prima skigebied.
Vanuit Alpbach rijden er skibussen naar de Wiederbergershorngondel.
Wat de lift betreft, maak je geen zorgen. Daar wordt de laatste hand aan gelegd en de lift draait inmiddels (testfase).
Als je kiest voor Inneralpbach dan kan je in beginsel alles lopend doen. Echter als je geen auto tot je beschikking hebt is het wel lastig om boodschappen te doen.

Zelf ken ik alleen het gebied van Wildschonau. Wij verbleven dan altijd in Niederau en gingen dan ook meestal 2 dagen skien bij Auffach. Heb me er toen als kind en tiener wel goed vermaakt en zou graag nog een keer terug gaan.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie