Pinzolo centraal gelegen voor veel kilometers maken?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pinzolo

Als ik in Pinzolo verblijf, kan ik dan vanuit het dorp zelf leuke skitochten maken? Wij zijn een familie en willen wel graag een beetje afwisseling in de pistes. Liefst geen tot weinig gebruik maken van skibussen. Een gebied van 125 kilometers pistes is prima. Op Pinzolo is de keus gevallen door de prijs en het relatief rustige skigebied in de krokusvakantie. Italie vind ik altijd geweldig om een skivakantie door te brengen.
De skipas is wel aardig aan de prijs zie ik. Alvast bedankt.

Om vanuit Pinzolo in Madonna te komen moet je een enorm lange kabinelift nemen, dit geldt ook voor de terugweg, dit kost je ca. 45 minuten per dag. Om je vraag te beantwoorden, nee het ligt niet centraal, daarvoor kun je beter in Madonna zitten.

Jammer, iemand misschien een goed alternatief?

@Rademak2, vorig jaar tijdens de krokus in Pichl (bij schladming ) geweest. Ook hier viel de drukte mee.
Geweldige afdalingen en een mooi aaneengesloten gebied zonder de bus te moeten nemen.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Kijk eens naar de andere kant van het Skirama. In Folgarida zitten een paar leuke hotels en heeft een betere ligging.
Je zit snel in Madonna. Erg leuk gebied en zeker aan te raden.
Ben er zelf twee keer geweest!

De andere kant zoals hier boven beschreven vindt ik een drama. Een oude 3-zitter die je verbindt naar MdC is een echte bottleneck. Mischien buiten het seizioen goed te doen maar in het hoog seizioen echt aanschuiven. Vond Pinzolo trouwens erg leuk gebied. Op de skikaart komt dit niet goed uit.

May the ski force be with you !!

Tijdens de krokusvakantie is het zeer druk aan de kanten van Folgarida. Vanwege de drukte is het het interessantste om vanuit Pinzolo te vertrekken. Alleen moet je s’morgens en s’avonds rekening houden met een verbindingslift waar je ongeveer 20 a 25 minuten in zit. Moest je voor Pinzolo kiezen dan kan ik je Hotel Denny aanbevelen.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

En als je komt om te knallen, Tulot :). Echt een onwijs gave piste, enorme adrenalinekick van boven tot onder.

Wij zaten Er inderdaad twee keer buiten het seizoen. In Januari en maart. Vergeleken met veel andere skigebieden vond ik het hier heerlijk rustig. Hoe het hier is in het hoogseizoen weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat die oude 3-zitter fix inmiddels is vernieuwd naar een snelle 4-zitter!
Je zit dan met vier snelle liften zo in Madonna.

Ook een voordeel van dit gebied zijn de fantastische hutten. Het eten is hier zo lekker en betaalbaar dat ik nu zo in de auto zou stappen om daar een hapje te gaan eten.

@Ron
Prima dat die lift er is. Was echt een bottleneck. Dus vanuit die kant ook prima te doen.

May the ski force be with you !!

@Rademak2: Wij gaan reeds een jaar of 7 naar Pinzolo, maar ben er nog niet geweest in de Krokusvakantie. Skibussen heb je niet nodig, omdat je met de lift goed in Madonna di Campiglio geraakt. Dit is inderdaad een tocht van circa 30 tot 40 minuten, maar hierbij ski/snowboard je reeds heel wat kilometers, dus een opoffering zou ik het niet noemen. Zowel de heen- als terugtocht lopen over brede, rode pistes in een aangenaam decor. De prijs van de skipas is wat aan de hoge kant, maar daarvoor krijg je veel terug (moderne liften en infrastructuur, goeie besneeuwing, prachtige omgeving). Doordat de pistes goed verspreid liggen over meerdere hellingen en locaties heb je er veel afwisseling qua pistes en qua uitzicht.
Folgarida en Marilleva lijken me vreselijk om op vakantie te gaan. Het is er altijd een drukte van jewelste (buiten de schoolvakanties dan nog), het uitzicht is er nihil, de ruimtelijke ordening lijkt op die van Vlaanderen (chaotisch en lelijke gebouwen) en de verbinding met Madonna di Campiglio is een drama (verbindingspiste is behoorlijk steil en zuidgericht en de lift gaat tergend langzaam terug naar Marilleva - Folgarida).

@Bram_DC ik had eens een vraag over de liften en dalafdalingen.
Ik vind verschillende pistemappen met 1 of 2 liften vanuit Pinzolo (of een deeldorpje), op andere zie ik slechts 1 dalafdaling naar het deeldorpje. Klopt dit of is er ook een dalafdaling naar Pinzolo zelf?
@CJAHulskamp je zult Folgaria zelf moeten ontdekken want de accomodatie was al geboekt ondertussen :) maar ik schrijf hem zeker op de ToDo lijst ;)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@Arno11: Naar Pinzolo (dorp) is er nooit een echte dalafdaling geweest. Sinds een jaar of 2-3 is er wel een afdaling tot op circa 700-800 meter, naast de Tulot-cabinelift. Het dalstation van de Tulot ligt even buiten het dorp en grenst aan een grote, gratis parking. Daarnaast is er nog een cabinebaan die in het dorp zelf vertrekt, maar daar moet je dus ook met de lift weer terug naar beneden.

En als je komt om te knallen, Tulot :). Echt een onwijs gave piste, enorme adrenalinekick van boven tot onder.

RRski op 27 okt 2015 21:52

Dat is idd een machtig mooie afdaling. Met de krocus stonden hier wel 20 auto’s op de parkeerplaats onderaan de lift.

May the ski force be with you !!

Net terug van een weekje Pinzolo met 3 families met kinderen…
Gezellig dorpje met authentieke winkeltjes en huizen, een paar grootwarenhuizen en een mega-parking aan de cabinelift aan de rand van het dorp.
Wij verbleven in chalets en gingen 's avonds eten in hotel Corona.
Lekker eten en hartelijke uitbaters.
Mooie oefenpistes voor de kinderen.
Gevarieerde afdalingen in een gevarieerd landschap.
Pinzolo krijg je in een halve dag afgeskied.
Ik moet wel bemerken dat de liften echt wel basic zijn in vgl. met bv.
Aletsch arena, Zillertal, Warth-Lech en Hinterglemm.
Prima verbindingscabine naar MdC op een kwartiertje waardoor we zelfs op één voormiddag heen en terug geraakten en één kant van Madonna konden afwerken.
Voor het volledige Madonna moet je minstens op een dag rekenen.
Wel ver rijden… 1100 km vanuit Belgisch Limburg.
Pasen viel vroeg dit jaar en toch zie ik dat vandaag - week 2 Paasvakantie- alles in Pinzolo en de helft van Madonna gesloten!

Samengevat: een grote aanrader.

Plaats een reactie