Nederlandstalige skilessen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Madonna di Campiglio

Ik ben binnenkort met mijn gezin in Madonna die Campiglio. Wie weet welke skischool Nederlandstalige skilessen aanbiedt voor mijn drie kinderen (4, en 10 jaar) die voor het eerst op wintersport gaan. Dank je wel.
Een idee van de kosten zou ook fijn zijn.

Al een paar jaar geen Nederlandstalige skilessen meer.

May the ski force be with you !!

Ok dank je wel. Jammer dat er zeer waarschijnlijk geen Nederlandstalige skilessen meer zijn. Engelse of Duitse skilessen wel mogelijk en zit er nog verschil in kwaliteit skischolen?

Duits zal altijd wel kunnen en Engels vaak ook (al spreekt een Italiaan al engels als hij yes kan zeggen :)). Ik weet niet hoeveel skischolen er zijn, maar ik zou er een paar mailtjes aan wagen, dan weet je gelijk of er echt nergens meer een Nederlandse leraar is…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik weet niet hoe komt maar in MdC kunnen ze alleen maar Itiliaans. Al meerdere keren gehad dat zelfs bestellen in restaurants moeilijk ging. Maar idd probeer wat mailtjes of er toch iemand gebrekkig Engels kan.

May the ski force be with you !!

Echt? Ook op de skischolen? Bijzonder…ik herken het vanuit Breuil wel in de restaurants ed maar ik had verwacht dat de wat jongere skileraren toch echt wel een soort van Engels/Duits praten…

Inderdaad wat mailtjes dus doen!

Sowieso: als je echt per se NL lessen wil moet je volgens mij in Oostenrijk zijn (of misschien in het hoogseizoen in Val Gardena/Alta Badia?).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In maart 2015 via Marilleva 1400 in het ski gebied van MdC geweest. Geen NL talige skileraar te bekennen maar wel genoeg Italianen die prima Engels spraken en daarnaast ook Poolse en Hongaarse skileraren gesproken die skilessen in het Engels gaven. In Marilleva 1400 is een Rossignol shop die je verder kunnen helpen.

Echt? Ook op de skischolen? Bijzonder…ik herken het vanuit Breuil wel in de restaurants ed maar ik had verwacht dat de wat jongere skileraren toch echt wel een soort van Engels/Duits praten…

Inderdaad wat mailtjes dus doen!

Sowieso: als je echt per se NL lessen wil moet je volgens mij in Oostenrijk zijn (of misschien in het hoogseizoen in Val Gardena/Alta Badia?).

Roy83 op 8 feb 2016 10:41

In Alta Badia vorig jaar in Corvara iig geen NL skileraren, maar onze zoon heeft zich prima vermaakt.

In Italië zijn Nederlandstalige leraren bijzonder zeldzaam. Daar staat tegenover dat de leraren in Italië gemiddeld gezien wel beter geschoold zijn. De opleiding is simpelweg een stuk zwaarder heb ik begrepen. Maar misschien is het wel een gat in de markt. Niet in Oostenrijk de opleiding doen, maar in Italië en dan daar werk zoeken (in Gröden is er wel vraag lijkt mij).

Ik denk ook dat daar, in ieder geval 2 weken per jaar wel vraag naar is…voor kleine kinderen is de aansluiting met de rest vd groep denk ik belangrijker dan de taal van de leraar denk ik btw.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik hoop inderdaad dat de kinderen gewoon veel plezier maken en dat ze in een leuke groep zitten. Contact maken en de leraar begrijpen komt vanzelf als de leraar een aardige man of vrouw is.

Nederlands zal inderdaad bijna zeker niet lukken. Mijn skilerares (Alta Badia) wilde graag Duits praten met mij omdat ze alleen nog maar Engels moest spreken door de Russen/Polen/etc die de schoonheid van de Dolomieten hebben ontdekt. Zij komt uit MdC dus Engels zou moeten lukken, Duits is mogelijk weer wat lastiger daar. Taal beperking lijkt voor kinderen totaal geen barrière te zijn voor goede en leuke skiles.

Bedankt voor de info allemaal!

Iemand nog ervaring met een goede skischool in MdC?

Plaats een reactie