Skipas kopen als je alleen gondel gebruikt om met de skiërs te eten en niet te skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Kan iemand mij vertellen of je een gehele skipas moet kopen als je alleen de gondel omhoog wilt, om met de rest van het gezelschap (die wel skiën) een hapje mee te eten op de berg?

Het zit namelijk zo dat een persoon uit ons gezelschap niet skiet, maar wel graag de gezelligheid van een hapje eten en een gezellige borrel mee wilt doen.

Een hele skipas hiervoor kopen is dan wel een dure aangelegenheid. Is er iemand die weet wat de mogelijkheden hiervoor zijn? Het gaat om het skigebied Ellmau.

Alvast heel erg bedankt!!

Je dient sowieso te betalen als je met de lift naar boven wilt.

Sommige gebieden hebben echter voor niet-skiërs (wandelaars) een aparte pas, of kan je losse kaartjes kopen. Houd er echter wel rekening waar jullie gaan eten, want meestal mogen voetgangers alleen met de gondel naar boven. In sommige gebieden mogen voetgangers ook in bepaalde stoeltjesliften in stappen, maar meestal niet.

Ik zou even rondkijken op de site van het gebied waar jullie heen gaan of je hier alle informatie kunt vinden:
http://www.wilderkaiser.info/

Neem anders even contact op met de beheerders van de site of de plaatselijke VVV.

If you snooze, you loose!

Bij de eerste gondel vanuit het dal is er altijd een mogelijkheid een los kaartje te kopen voor een retourtje berg.
Kan wel zo €10-15 zijn)

Er zijn in het Skiwelt mogelijkheden voor ‘‘wandelaars’’ die niet skien, maar wel naar boven willen. Meestal hangt er wel een aanbieding voor bij de kassa’s. Of anders even vragen. Succes!

Als ik het goed heb kost een berg und talfart 8,60, dan ga je in Ellmau met het treintje naar boven!

Bij Ellmau kan je in het treintje omhoog met een einzelfahrt. Boven bij Ellmau is een mooi restaurant, waar je goed kan eten. Dit geldt ook voor het naast gelegen dorp Scheffau. Als je daar omhoog gaat en je loopt een heel klein stukje heb je de Tanzbodenalm. Das een superhut, met heerlijk eten midden op de piste en heel goed bereikbaar voor wandelaars!!

Losse zitten zijn erg prijzig en een puntenkaart trouwens ook. Een ritje met de Hartkaiserbahn omhoog kost 35 punten, een 100-puntenkaart kost €34.-, een 25-puntenkaart €10.-… Dus als je elke dag een keer omhoog en omlaag wilt ben je 425 punten verder , 4x €34 + 1x €10.maakt samen €146.-… Staat in geen verhouding tot een skipas voor de hele week.
Misschien de moeite waard om beneden af te spreken om te gaan eten?

Net terug van Brixen im Thale, m’n vrouw kon wegens zwangerschap ook niet skiën, maar wel af en toe cabines nemen richting skischool waar onze kinderen les kregen. Ze kon een pas krijgen voor 50€ waarmee ze tot 3x per dag op en neer kon met de cabines.

In ellmau kost deze "pas" voor 1x op en neer 16 euro…

Duur, maar kan me voorstellen als je het 1 dag doet en het zonnetje schijnt, je lekker boven op het terras gaat zitten!

Plaats een reactie