SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental 22/02/13 - 01/03/13

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Nu ik pas echt actief begin te worden op deze site, tijd voor een TR (tripreport AKA reisverslag) van mijn kant. Hopelijk zullen er nog vele volgen maar hier een van het skigebied waar ik al mijn hele leven naar toe ga: SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental. Het is een prachtig gebied waar ik graag kom en mij nooit verveel, dus weer vertrokken we op een vrijdag (dit keer de 22e) naar Brixen im Thale.

Een reis van 8 uur in de nacht gaat zo voorbij dus ik werd pas weer wakker bij München om vervolgens de eerste bergen te gaan spotten.

null

Dit bord doet mij altijd goed, next stop: Brixen!

null

Uitzich vanuit de kamer, elk jaar dezelfde foto. Ik heb er ook een met de zon tussen de bomen door, die komt later nog terug.

null

Omkleden, snowboard huren en op naar boven! Niks slapen, lekker de sneeuw in is veel beter.

Vanaf hier weet ik de dagvolgorde niet, dus ik plaats wat foto’s met commetaar eronder, het is in ieder geval wel in dezelfde week!

null

Gaat er altijd in :)

null

Deze piste moet je zeker gedaan hebben! De Talabfarht van Hopfgarten. Een mooie, lange afdaling waar je mooi in de zon kan genieten als je even stilstaan.

null

Bovenaan de Choralm even wat eten en drinken.

null

Net zoals Hopfgarten is de rode afdaling vanaf de Sonneberg naar het dal van Brixen ook een mooie lange afdaling die je vanaf het dal mooi kan bewonderen.

null

Een van de mooiste foto’s van deze vakantie. Bovenop de Sonneberg bij een van de twee gondels van Brixen im Thale!

null

Vanaf een van de hoogste punten van dit gebied heb je een prachtig uitzicht over het gebied en alles wat er omheen ligt. Als je richting het noorden kijkt kan je zelfs Duitsland zien liggen!

null

En natuurlijk het bewijs dat ik er ook echt op ben geweest.

Vanaf hier zijn het de foto’s van de laatste dag. Dat kan ik mij in ieder geval weer herinneren.

null

Het treintje van Ellmau. Blijft een leuk ding om mee naar boven te gaan. De pistes er naar toe zijn ook erg mooi om te doen

null

Een van de zwarte pistes in het gebied, de 80D. Dit is de zwarte afdaling richting Ellmau. Aan het begin is deze piste erg stijl, maar daarna wordt het iets vlakker, maar blijft het nog in de catergorie zwart.

null

Snel naar beneden om nog snel richting Westendorf te gaan.

null

De rode afdaling naar Westendorf ook in een rap tempo gedaan. Snel omhoog voor de 111 richting de gondel die naar de Choralm gaat.

null

Inmiddels ben ik weer boven, tijd voor de aller- aller- allerlaatste afdaling van dit seizoen… Jetzt geht’s losssss!

null

Daar is de foto dan! Vanaf het balkon lekker nagenieten van een mooie vakantie, tot volgend jaar!

Dit was dan een snel geschreven reisverslag van mijn kant. Alle foto’s zijn gemaakt met een iPhone 3GS. De volgende wintersport neem ik een betere camera mee die scherpere foto’s maakt. Mocht je alle foto’s van deze vakantie zien, klik dan op deze link: http://s1135.photobucket.com/user/Svennoo/slideshow/Oostenri…

Tot de volgende keer :)

Carnas on Tour

Toch een leuke indruk gekregen… Krijg er meteen weer zin in!!

Toch een leuke indruk gekregen… Krijg er meteen weer zin in!!

Harm op 16 jul. 2013 23:36

Je bent niet de enige, als ik steeds de foto’s en filmpjes en verslagen terug lees krijg ik meteen weer de kriebels om de piste weer op te duiken!

Carnas on Tour

Mooi verslag!

Leuk!

Leuk verslag!! Ben er zelf ook een keer geweest met een single reis van Estivant. Was goed bevallen. Ze hadden ook een EEG leuk park!! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Leuk verslag!! Ben er zelf ook een keer geweest met een single reis van Estivant. Was goed bevallen. Ze hadden ook een EEG leuk park!! ;-)

martijn-koevermans op 17 jul. 2013 15:10

EEG? Ik ben een doorgewinterde wintersporter, maar die term weet ik niet. En als je de locatie zegt, dan weet ik vast en zeker wat je bedoelt… Hahah

Carnas on Tour

Haha!! Automatisch correctie van mijn mobiel!! Ik bedoelde "erg" in plaats van "EEG"

The mountains shall bring peace to the people

Aaah, op die fiets… Hahaha. Ik denk het park bij Söll of Westendorf dat je dat bedoelt. Ook bij Sheffau/Ellmau zit een leuk park, alleen is die op een rare plek neergezet, dat is wel jammer…

Carnas on Tour

Waarschijnlijk was het in westendorf?! Zal kijken of ik de foto kan vinden…

The mountains shall bring peace to the people

Waarschijnlijk was het in westendorf?! Zal kijken of ik de foto kan vinden…

martijn-koevermans op 18 jul. 2013 02:01

Kan wel kloppen. Dat is namelijk een groot en lang funpark. Söll is ook redelijk lang, ik zag afgelopen winter een paar nieuwe onderdelen en bij Ellmau is die wel leuk, alleen op een verkeerde plek neergezet. Dus ik denk dat je inderdaad Westendorf bedoelt. Foto is wel fijn om te kijken waar het is

Carnas on Tour

Mooi verslag!

Weer een mooi verslag :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie