Sneeuw!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Weet ook iemand of er in het skigebied Wilder kaiser brixental deze week of volgende week nog wat verse sneeuw kunnen verwachten?? Zou wel heel fijn zijn.

Het is wel te hopen, vertrek zondagmorgen naar Ellmau.
Maar 's-nachts doen de sneeuwkanonnen hun werk wel.
Overdag lekker skieen in het zonnetje…

Patrick, als het dooit doen de sneeuwkanonnen helemaal niets…

Ik ben bang dat ze die sneeuwkanonnen pas vanaf dinsdag aanzetten. Tot die tijd dooit het dag en nacht. Proberen om tot die tijd maar te genieten van de zon. Misschien dat wij er nog een dagje bijboeken en tot zondag blijven. Maar balen blijft het zeker :-(

Risico van het vak! Jammer!

Hey Marieke, kun je er nog wel naar beneden skien?? Wij gaan de 22 ste, wil je ons op de hoogte houden hoe het daar is? Fijne vakantie nog!

Net terug van Soll. Geluk gehad. De sneeuw dooit nu heel snel.
Met name verbindingspaden zijn heel slecht.
Vooral s’morgens vroeg de pistes op. Dan is er nog wat te skien.

het heeft 36 uur geregend afgelopen woensdagavond t/m vrijdag ochtend piste’s werden daarom in de nacht niet geprepareerd,maar ja er was donderdag ook maar een handjevol mensen die zich zeiknat lieten regenen vrijdagavond is de boel wel geprepareerd maar vanmorgen vroeg om 8.00 uur regende het weer lekker in het gebied dus de sneeuwkwaliteit is matig erg hard in de ochtend en veel pap in de middag ,zoals al hier gezegd werd in de ochtend de beste kansen in de middag moet je maar wat anders gaan doen ,is ook heel bijzonder dat het zo warm weer is in januari,veel plezier daar…

http://www.wetter.at geeft t/m woensdag te hoge temperaturen en geen verse sneeuw. Vanaf donderdag kouder en sneeuw. Deze week dus jammergenoeg niet goed. Met Kerst waren de omstandigheden in Zillertal 3000 heel goed hebben wij ondervonden. Nu niet dus. Afwachten maar. Klimatologen voorspellen al een verder zeer zachte winter, ook in de ALPEN. Hopelijk hebben ze ongelijk.Ik boek altijd een vakantie met een gletscher in de directe omgeving. Kerst was dat de Hintertux, februari de Dachstein. Dan bouw je meer zekerheid in. Boek ook altijd een hotel buiten reisbureau om en betaal niets aan. Kan ik zo annuleren als de sneeuwcondities erg slecht zijn. Anders is het geld verteren in armoede en dus zonde van je geld, voorpret enz. Wandelen en in de kroeg zitten kan ik hier ook wel.
Maar: in de zomer kan je het weer een beetje plannen, in de winter moet je ook veel geluk hebben.Gaan al 30 jaar 2/3 keer per jaar op wintersport, hebben alle typen weer en sneeuw al eens meegemaakt. Vandaar altijd hoge gletscher in de buurt waar wij boeken.Dachstein, Kitzsteinhorn,Kaunataler gletscher, Molltaler gletscher, Hoch Solden,Hintertux enz. altijd ok.Nadeel: als de omringende lagere gebieden gebukt gaan onder matige omstandigheden zijn de gletschers overvol en moet je vroeg weg. Nog een tip: Hintertux in maart en april fantastisch met afdalingen tot in het dal= 1600 meter. Ook in de zomer kan je er prima skien, al is het gebied dan wel kleiner uiteraard. Van 3270 meter tot 2600 meter prima in de ochtend tot ca. 13 uur. Al vaak gedaan en hele fijne ervaring: van de sneeuw naar het zwembad

Angela,ik ga vrijdag naar Ellmau en ik kijk altid op de site;http://www.weeronline.nl/Europa/Oostenrijk/Ellmau/4117619… daar geven ze informatie zelfs voor 14 dagen.
Laten we positief blijven en gaan genieten van de sneeuw.
ik ga dit jaar zelfs twee weken naar Ellmau.

Hey Henk, wij gaan a.s. vrijdag ook naar Ellmau, ik zal eens even kijken op weeronline, bedankt en alvast een fijne vakantie met nieuwe sneeuw??

Afgelopen dagen voor een short break naar westendorf geweest.
Nog nooit zulke slechte sneeuwcondities meegemaakt.
Donderdag in de regen wezen skieen. Sneeuw viel toen nog wel mee. Vrijdag werd het warmer en was het een en al pap.
Grote witte banen op de berg (alleen de pistes zijn nog wit).
Nee niet echt winters.
Hoop voor een ieder dat het snel gaat sneeuwen.

Je neemt een shortbreak naar een skigebied waar de condities slecht zijn? Had je dit 2 maanden geleden al geboekt? ‘Shortbreaks’ plan ik nl. altijd lastminute, zodat ik de meest optimale omstandigheden probeer te krijgen.

Hoi Angela, misschien gaat het nog goed komen http://www.wetter.at/wetter/sport-freizeit/ski-wetter/oester…

Ook afgelopen dagen voor een shortbreak naar Oostenrijk geweest en op het laatste moment geswitcht van Montafon (900m)
naar Obertauern (1750m)(Boek altijd pas een paar dgn van tevoren Daar viel alles mee Donderdagochtend sneeuw later regen, Vrijdag mooi weer en zaterdag tot 12 uur sneeuw en na de middag mooi. Al met al eigenlijk hele goede omstandigheden.

http://www.sneeuwhoogtes.eu/ellmau/ : “Morgen valt er ca. 1 cm sneeuw en waarschijnlijk zal er ook in de komende dagen nog een kleine hoeveelheid verse sneeuw gaan vallen.”

Niet optimaal ben ik bang.

Niet getreurt allemaal. De nieuwste weerkaarten berekenen
voor komende woensdag t/m vrijdag 10-30 cm verse sneeuw en invallende vorst.

In Ellmau gaat de vorstgrens vanaf woensdag met grote vaart richting de grond, dat is goed. De verwachte sneeuwval is helaas wat minder, want met de weinige cm’s die verwacht zijn, is de ‘schade’ niet te herstellen natuurlijk.

10-30 cm waar Arjen het over heeft is te weinig, maar als het gebied de sneeuwkanonnen en bullies goed inzet, is er wel wat van te maken volgende week. Door de vorst blijft er iig liggen wat er valt, dat is al een hele vooruitgang! :)

Wij gaan zaterdag naar Ellmau, op de de site van http://www.wetter.at, geven ze vanaf woensdag t/m dinsdag elke dag sneeuw aan, ben benieuwd!

En, is er wat sneeuw gevallen?

ja ik ga pas 10 maart naar ellmau en ben nu al bezig met het weer het is nu dat het moet sneeuwen want in maart zo laat geloof ik niet dat het nog veeel sneeuwt. Want heb al skie gebieden gezien die nu gewoon gesloten zijn omdat er geen sneeuw is pfff

En er is nieuwe sneeuw gevallen! Conditie zijn op dit moment best goed, alle dalafdalingen zijn op dit moment open! Op dit moment sneeuwt het ook ligt, je hoeft niet bang te zijn dat je niet kunt skien en de sneeuwkanonnen staan sinds vandaag ook weer aan!

Hopen dan maar dat er nog veel meer valt. 5 Feb gaan wij die kant op, dan moet er wel wat liggen…

Ik las zojuist dat slechts 17% van de liften (18/108) geopend is… true or false?

Uiteraard False.
Er zijn momenteel 86 van de 91 liften open, 267 van de 279 km pisten.
http://www.skiwelt.at

ja heb gezien dat het sneeuwt bomen zijn mooi wit

Wij gaan 11 februari naar Söll. Heb gezien dat het de komende 2 weken gaat sneeuwen en vriezen, dus er kan weer een buffer opgebouwd worden. Willen de mensen die deze week en volgende week gaan bij terugkomst een update geven?

Zijn er vandaag langs gekomen, dalafdaling was open, weet alleen niet wat de kwaliteit van de pistes was… In het dal was wel alles witnu in tegenstelling tot 1 week geleden toen we in Oostenrijk aankwamen…

Gisteren teruggekomen uit Ellmau, de sneeuwcondities zijn top de dalafdalingen bij elk elk dorp zijn allemaal open, afgelopen week is er nog heel wat nieuwe sneeuw bijgekomen en vanaf afg.do was het prachtig weer ook zondag bij het vertrekken.

Plaats een reactie