Resort Brixen (Brixen Im Thale)

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Heeft iemand ervaring met Resort Brixen, gelegen in Brixen Im Thale?
Ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden, en hoe het gelegen ligt.

Alvast bedankt!

Niemand een ervaring? wij gaan er in de voorjaarsvakantie naar toe (20-2 - 27-2) en ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen

Mooie huisjes, ligging aan de piste van de camping en ook aan de dalafdaling naar Brixen toe. Op de camping leuke nieuwe speeltuin voor kleinere kinderen en de grotere kunnen zich nog vermaken met skiën/sleeën op de camping piste. Het dorp ligt op ongeveer 10 minuten lopen. Bushalte voor de deur. Veel plezier in Brixen!

Mooie huisjes, ligging aan de piste van de camping en ook aan de dalafdaling naar Brixen toe. Op de camping leuke nieuwe speeltuin voor kleinere kinderen en de grotere kunnen zich nog vermaken met skiën/sleeën op de camping piste. Het dorp ligt op ongeveer 10 minuten lopen. Bushalte voor de deur. Veel plezier in Brixen!

Simone op 21 nov 2015 17:02

Dank je Simone, onze kinderen zijn al iets ouder (16 en 13) en skiën vanaf 3 jaar al. Kun je vanaf het resort skiënd bij de gondels komen en vice versa?

Hoi ja dat is zeker mogelijk, via de camping piste kun je naar het laatste stukje van de dalafdaling skiën. Een sleeplift trekt je vervolgens over een veld naar de gondels. Daar kun je twee kanten op. Gondel naar Westendorf of de gondel naar Brixen. Terug kun je via de Kandleralm afdaling helemaal tot bij het resort skiën. Kom je uit bovenaan de camping piste. Deze is s’avonds verlicht (leuk voor het sleeën).

Wij (ik, mijn partner en hond) zijn er afgelopen zomer geweest en waren zeer tevreden over de kwaliteit van deze vakantiehuizen. In de winter ga ik -omdat ik dan alleen op wintersport ga- steeds logeren in een hotel in Brixen. Als ik als gezin of met meerderen personen op wintersportvakantie zou gaan, zou ik zeker een van deze vakantiehuizen huren. De liftverbinding is niet optimaal maar zeker te doen zoals Simone hierboven beschrijft, tevens stopt er ook nog een aantal keren per dag een skibus, maar deze aankomsttijden dient men goed in de gaten te houden.

niet roetsjen maar skieen

Het zijn mooie huisjes, maar ook ik vind de lokatie helemaal niet heel gunstig t.o.v. de liften of de wintersportgezelligheid. Gelukkig stopt de skibus wel voor de deur en met de allerkleinste kan je (bij voldoende sneeuw) lekker skispelen op de piste achter de camping. Ik vind de prijzen van het resort wel erg hoog…

De allerkleinste bijons is bijna 14 en de oudste 16, die skiën al vanaf hun 3de jaar, dus in de sneeuw spelen zal er niet veel van komen :-)

De allerkleinste bijons is bijna 14 en de oudste 16, die skiën al vanaf hun 3de jaar, dus in de sneeuw spelen zal er niet veel van komen :-)

gertjanvanee op 25 nov 2015 19:13

Voor mij is en blijft skiën altijd spelen in de sneeuw! :-)

Plaats een reactie